Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med översättare och sitemaps

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default Problem med översättare och sitemaps

Jag har problem med vbseo sitemap generator och jag inte integrera den med vbet. Vbseo laget sade följande:

Jag korrigerade frågan. Det orsakades av vB Enterprise översättare. Observera att vi inte ger råd vBSEO kunder som använder vBEnterprise modifiering.
    I grund och botten våra webbplatskartor inte fungerade alls och Google kunde inte plocka upp dem på rätt sätt på något sätt. Förhoppningsvis kommer detta att rättas inom kort om Theres en ordentlig problem. Jag har frågat vad problemet var och kommer att lägga svaret till det här inlägget när jag får det

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

vBET har ingenting gemensamt med webbplatskarta. Vi ger ett sätt för enkel integration, men egentligen är det bara byte av ursprungliga webbplatskarta kod.

Se till att din regel för webbplatskarta är före vBET regler.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag fick reda på att det var htaccess regler, här är de arbetande som:

Code:
    RewriteEngine On
    RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/index.php [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#RULES for pages outside forum directory handled by vBulletin
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

#RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
    #RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Så - löst?

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ja tack!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta