Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Översättning fungerar på CMS sida men inte i CMS artikel

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg

Default Översättning fungerar på CMS sida men inte i CMS artikel

Är detta en Google Översätt frågan eller en vBET?

På startsidan på vår webbplats har vi denna artikel som är framgångsrikt översatts till spanska från engelska av Google (skärmdump): http://www.actuparchives.org/2011-10-06_091506.jpg men när du klickar på den översatta artikeln att läsa hela berättelsen, bara detta visas (ingen text alls, bara bilden från artikeln): http://www.actuparchives.org/2011-10-06_091722.jpg även om, när de visas på engelska: http://www.actuparchives.org/2011-10-06_092104.jpg. Du kan se problemet själv genom att gå till actup.org och tittar på artikeln att skärm som fångats här.

Jag behöver bara för vBET att bekräfta att detta är en Google-fråga att jag behöver Google adress eller för att bekräfta att det är några andra problem relaterade till vBulletin eller vBET eller någon annan komponent. Tack!

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

För att vara shure kör dessa tester för alla api som du använder för tillfället: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1729

Ja, vi använde de tester som du installerat och upptäckt att Google rapporterar en TOS kränkning (403 fel) och vi ha in en rapport med dem för att avgöra vad som kan göras för att åtgärda problemet.

Jag borde ha varit tydligare med min fråga. Den översättning som visas på förstasidan av CMS kommer från en annan cache än hela artikeln översättningen? Den här cachen "tillhör" vBET eller vBulletin? Gör vBET en API-anrop för sidan CMS sammanfattning eller en vBET cache eller en vBulletin cache använder? Gör vBET en API-anrop för CMS hela artikeln översättning eller det dra den från vBET cache (förutsatt att den har aktiverats i inställningarna)? Jag försöker bara att isolera där vBET är inblandade och där det inte är.

Tack!
    Senast redigerad av brubros; 06-10-1121:06.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Bilder som du skickar visar att din kvot har överskridits - det är därför du inte kan se översättning. Du ser översättning på huvudsidan - det var översatt när du hade fortfarande gränser. Men när du gick sidan gränsen nåddes redan så att ingen text var visas. Vänligen ändras se nyaste utgåvan - beteendet nu när leverantören inte är tillgängliga. Vi har fortfarande några frågor i nyaste betaversion (leverantörer markeras som otillgänglig oftare att det behövs), men jag arbetar med det just nu.

Cacheminnet är en och det är vBET cache. Observera bara att texter "Exempel..." och "Exempel på texten" finns 2 olika strängar - du har cachelagrat översättning av kort, men inte för lång.

Så tog - det finns ingen vBET fråga här. Bara gränsen nådd på översättningsprovider API. Kontrollera nyaste utgåvan. Snart blir det korrigerade, men tillgänglig för just nu - bara inte optimerade (inaktivera leverantörer även när fel budskap är skicka - arbetar med denna rätt nu).

Behöver du mer hjälp här?

Ja, det hjälper. Tack för att du tar tid att förklara.

Kan jag skapa en ny förfrågan har senaste programvaran lagts till vår webbplats genom vBET?

Som sagt, vill jag verkligen inte någon, med undantag för vBET, att vidröra vår webbplats förrän vi fungerar igen. Det låter som nyaste utgåvan kan vara ett viktigt steg - även utan det är helt optimerad.

Reg.datum
    Oktober 2009

Skapa serviceförfrågan. Vi kommer att hantera detta

Jag fick din anteckning om bekräftar den tjänst integrationen uppdatering (som du vill justera en bit mer innan du installerar, som jag förstår). Jag vill bara rapportera att kväll vi slutligen räknat ut vad att lägga till några extra tecken i URL-adressen. Det var en social Bokmärk förbättring som heter ADDTHIS (addthis.com) och vi bort det helt från vår webbplats så att URL-adresserna inte längre har extra tecken visas. Men jag vill rapportera att tyvärr vi får fortfarande fel när du klickar på en berättelse på framsidan av CMS (där översättningen är bra), vi får fortfarande en "inga data fick" fel från Chrome (fel 324 (net: ERR_EMPTY_RESPONSE) när hela artikeln är tänkt för att visa (skärmdump): http://www.actuparchives.org/2011-10-07_071809.jpg eller en tom sida från Firefox.

Jag hoppas detta fel kan undanröjas genom vBET uppgraderingen eller att du åtminstone kommer att testa en eller två CMS artiklarna genom att klicka på dem på hemsidan, när du har installerat uppdateringen, att avgöra om "inga data fick" fel elimineras till följd av uppgraderingen nu när vi har tagit bort tredjeparts-produkten som var att införa extra tecken till URL. Tack!

Också returnerade i går kväll, våra GoogleTest en "200" (allt är bra) om denna morgon när vi kör GoogleTest.php igen vi tillbaka till ett "403" fel (TOS frågan). Jag vill bara att du ska veta detta för testning.

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Vi hittade en fråga i beta-version som installerades på ditt forum - det var vårt fel. Jag har laddat upp uppdaterade filen redan och kontrolleras exakt tråd som syns i bilden och det fungerar nu.
    Kontrollera det och bekräfta det är löst

Tack. Men tyvärr fungerar det endast vid inloggad som admin. Som gäst visas samma felmeddelande.

[Posten raderas av brubros]
    Senast redigerad av brubros; 08-10-1122:26.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •