Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Inaktivera men inte installera

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default Inaktivera men inte avinstallera

På grund av vill problem med översättning leverantörer, jag inaktivera vbet för en längre period men fortfarande vill ha möjlighet att återaktivera systemet att vara tillgängliga.

Förutom att inaktivera plugin, vilka förändringar bör jag göra vbseo's config och .htaccess för att göra detta hända?

För närvarande, även med plguin inaktiverad.

Om du skulle kunna ge mig de exakta kodstyckena skulle jag vara tacksam, som jag har tagit bort min ursprungliga zip.
    Senast redigerad av moman; 05-10-1121:39.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Inaktivera vBET:
    1. Inaktivera det i Admin CP
    2. Kommentera vBET regler i .htaccess. Om du inte kommer ihåg vilka de sedan checka in vBET paket i göra-inte-ladda upp/verktyg/omdirigera-regler katalog
    3. Återgå integrationen ändringar i vbseo filer. Enklaste sättet - bara överför originalfilerna. Om du inte har zip - Hämta den från sidan provider. Hårdast sätt - bara öppna readme.html i vBET paketet och det har du exakt beskrivs vilka ändringar gjordes - bara göra det på motsatt sätt.

Det är klokt att inte bort - när bort posttext hela din databas cache.

Vänligen Observera att vi kommer att släppa nya vBET-version som är förberedd för översättning leverantörer gränser i dag. Det innebär att om en leverantör inte är tillgängliga det kommer att växla till en annan och kontrollera tidigare en gång per våra se är den tillgänglig igen. Även i de fall när du når redan din begränsningar i alla leverantörer används provdockans översättare - cachelagrade översättningar kommer att visas, men för nya kommer du bara att se ursprungliga provet i stället för att tömma en vilja förrän nu. Detaljer kommer att vara i meddelanden. Vi kommer att släppa på ca 1 timme.

Berätta behöver du mer hjälp här

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Vänligen Observera att vi kommer att släppa nya vBET-version som är förberedd för översättning leverantörer gränser i dag. Det innebär att om en leverantör inte är tillgängliga det kommer att växla till en annan och kontrollera tidigare en gång per våra se är den tillgänglig igen. Även i de fall när du når redan din begränsningar i alla leverantörer används provdockans översättare - cachelagrade översättningar kommer att visas, men för nya kommer du bara att se ursprungliga provet i stället för att tömma en vilja förrän nu. Detaljer kommer att vara i meddelanden. Vi kommer att släppa på ca 1 timme.
    Jag kan faktiskt tillämpas dessa funktioner tillbaka när jag upptäckte Microsofts översättare. Men deras gräns är 400 000 tecken/timmar, eller 2 000 000 tecken per dag (även med OAuth). Tidigare jag cachelagring över 1 GB av översättningar per dag, vilket skulle likställa till miljarder för tecken, ge och ta. Detta innebär översatt att jag skulle alltid överstiger den till leverantörernas kvoter under varje timme, som jag var att få över 2 000 per timme sidvisningar.

Detta är en verklig skam som jag gillade vbet, min användare hitta bra, och jag hade mycket roligt utvidga och förbättra den (dvs. ReviewPost integrering, osv).

Här är funktionen skrev jag att hämta en OAuth-token (som jag lagras sedan i memcache förrän det gått ut), detta skulle vara ett annat förslag för en framtida övergång som microsoft kommer snart kräver det:

PHP Code:
    function request_new_token() {

$obj_connection curl_init();

$arr_query_bits = array (

'client_id' => 'your client id',

'client_secret' => 'your secret',

'scope' => 'http://api.microsofttranslator.com',

'grant_type' => 'client_credentials'

);

$str_query http_build_query($arr_query_bits);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_URL'https://datamarket.accesscontrol.windows.net/v2/OAuth2-13');

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_HEADER0);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_FOLLOWLOCATION1);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_RETURNTRANSFER1);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_POSTFIELDS$str_query);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_POSTTRUE);

curl_setopt($obj_connectionCURLOPT_TIMEOUT1);

$str_response curl_exec($obj_connection);

curl_close($obj_connection);

$matches = array();

preg_match('/\"access_token\":\"([^"]+)\"/'$str_response$matches);

$token $matches[1];

preg_match('/\"expires_in\":\"([\d]+)\"/'$str_response$matches);

$expires $matches[1];

return array(
    $token$expires);

En annan intressant fråga i mitt fall är att det med vbet utanför, verkar att google är mycket mer nöjd att indexera webbplatsen:

Verkar som våra förlust i trafik inte att stora efter alla - åtminstone det är goda nyheter!

Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för dina anteckningar.

Som jag förstår din kod kommer att krävas av Microsoft betalas version - är det rätt?

Om diagram - Observera att det inte berätta hur många sidor indexerades - bara hur många sidor var crawlas. Och fler sidor har crawlats, eftersom dessa om levereras snabbare (se sista diagram). Så Google inte reagerar på vBET - reagerar det på svarstid bara för att inte överbelasta servern. När servern svar snabbare robotar kryper snabbare.
    Jag ser ditt avlopp började svara snabbare länge innan du inaktiverat vBET (i början av September) - antal crawlas började öka sedan exakt. Så som du ser det är relaterat till svarstid.
    Jag är här berörda om en sak. Du skrev i går att du vill inaktivera vBET. Så igår vBET var fortfarande aktiv på ditt forum, men på diagram som du har markerat senast 6 dagar som vBET inaktiveras (som jag förstår varje vinkel på diagrammet är mätning från den ena dagen) - så något det just inte här...

Enligt de uppgifter från du Google crawlning (inte indexering - det är inte samma) mycket snabbare när vBET var fortfarande aktiva. Endast senaste mätning på diagram är när vBET har inaktiverats. Att inte ge missvisande information. Naturligtvis finns det samband mellan svarstid och antal crawlade sidor, men servern mycket snabbare besvara när vBET var fortfarande på. Kanske eftersom servern i stället för att vänta på extern översättning omedelbart fick överskridas kvotinformation (det igång om vecka sedan). Kanske på grund av konfigurationsändringar (gäst cache aktiverad månad sedan eller något liknande).

Och en mer tror - tror ni verkligen att robotar trafik har samma värde som verkliga människor trafik? Robotar kommer att inte klicka på annonser, robotar kommer inte att skapa konto på ditt forum och robotar kommer inte att skapa värdefulla innehåll på ditt forum. Så personligen tycker jag att information att du kommer att ha mer sökrobotar trafik är inte en bra Nyheter - det är bara Nyheter. Du kommer att förlora verklig trafik och verkliga människor från din gemenskapen.

Att komma tillbaka till frågan - behöver du mer hjälp i det här avsnittet?
    Senast redigerad av vBET; 06-10-1111:19.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Problemet är löst - så nix, inte behöver mer hjälp just nu. Jag skulle hålla översättningarna runt, men på grund av den höga trafiken, är det inte möjligt i mitt fall. Kanske i framtiden en fri och kraftfulla API kommer att göras tillgängliga - vem vet!

Frågan var att många översatta sidor hängande. Att lägga till detta curl samtal verkade öka övergripande dataflödet (min filosofi är att om det inte fylla i ett andra, inte kommer det att slutföra):
    curl_setopt ($obj_connection, CURLOPT_TIMEOUT, 1);

Det är därför det blå området var snabbare (tillsammans med en större cache).

Det är naturligtvis öppna för tolkning, genomgående sökning motorn indexering är nyckeln till en webbplats framgång, och vem vet - kanske förekomst av översättningar var sårade indexering av min webbplats (engelska) basinnehåll?

Reg.datum
    Oktober 2009

Vi hoppas också att översättningar kommer att fria igen, kommer vi att hitta mer översättning leverantörer (gratis eller konkurrenskraftiga) eller åtminstone blir det billigt Du kan lita på oss att vi vill ha det OK - om inget stöd krävs stänga nu vi denna tråd. Vänligen kom ihåg att vi stöder redan leverantörer kön som gör det möjligt för att använda en leverantör så länge du har begränsar citerar ant sedan växla automatiskt till en annan (och kontrollera varje 10 minuter föredragit en är tillgänglig igen). Fortfarande vissa frågor här (BETA-version) - nu vi Markera leverantör som inte tillgänglig om något fel inträffar (det visas inte nödvändigt), men vi övervaka redan när leverantörer är märkta tillgänglig på vårt forum och korrigera problem. Hoppas vi ses igen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •