Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 6 123 ... SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 58

Ämne: Hur man tar bort vbet språkkod

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Exclamation Hur man tar bort vbet språkkod

Jag avinstallerade vbet men språkkoden inte bort [lang = x], etc I don't want to have to go through hundreds of pages to remove them manually so did I miss a step? Can the code be removed without having to go through every single thread/post?

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Just nu avinstallera vBET inte kommer att rena BBcode, observera att sidor i främmande språk kommer att bo i detta språk, så du förlorade användare efter att ta bort vBET, dessutom kommer det att vara mycket svårt att läsa oöversatta inlägg därför - kanske bättre lösning är att ta bort dessa inlägg alls.
    Men om du bara vill ta bort "[lang = x" etc. Jag kan koden för en robot-renare i slutet av veckan

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Vad jag behöver rengöring webbadresser ... URL för trådar som publicerades av någon som hade ett främmande språk som i sin profil är fortfarande visar [langtitle = x] [/ langtitle] Hur fixar jag det?

Jag fick bort [lang = x], [/lang], [notranslate] m.m. med hjälp av vb censurera. Desperat need hjälp med URL: er men...

Här är en:.xxxxx.com/forum/f23/ [langtitle=fr]insigne-vrai-ou-faux-[-langtitle]-5565/

Hur få skräp jag och förvandla det till:

http://www.XXXXX.com/forum/F23/Dinsi...-ou-Faux-5565/
    Senast redigerad av vBET; 11-10-1100:40. Anledning: BBCode correctoin

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Ledsen men jag måste stöta detta ...

Även omdirigera nu överflödig länkar i Googles index för utländska språk sidor på mitt forum?
    Senast redigerad av norku; 05-10-1121:11.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Som Radek skrev - vi kommer att förbereda dig robot (PHP-skript) som kommer att ta bort alla Lang, langtitle och BBCodes notranslate. Detta kommer att göras och lämnas till dig i denna vecka.

Om du har langtitle i URL innebär det att langtitle ingår i Ämnesrubrik. Helt enkelt ändra titeln på tråden och ta bort den. På platser som är viktiga och kan inte vänta du bara ändra den manuellt. På andra ställen var god vänta för skriptet.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Hej,

Varför inte du Varna på människor när vi att koden vbet bb inte bort när du avinstallerar? Varför inte du redan har verktyget om du känner att detta sker? Jag uppskattar stödet men jag vill kinda helt avinstallera och inte vänta på veckan medan Google index fel URL-adresser...

Hur är det omdirigera för / da, / de, / es trådar etc som Google redan har indexerat?
    Senast redigerad av norku; 05-10-1114:12.

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej,

Svaret för monter din fråga är - eftersom det var verkligen ovanligt att avinstallera vBET när det verkligen behövs och används. Vi hade begär sådant verktyg en gång innan, men användaren beslutade att bo med vBET och bara trimmad det på lämpligt sätt.

Dessutom kan vi inte göra detta i avinstallera kod - avinstallera inte kan potentiellt skadliga. Vad du behöver kommer att kräva databas backup vid eventuella problem.

Även Observera att om du har inaktiverat vBET sedan Google inte kommer att indexera fel URL-adresser, eftersom sådana inte visas.

För redan har indexerats - bara skapa omdirigering regler som kommer att omdirigera alla dessa ansökningar tillbaka till den ursprungliga. Använd detta (vänligen testa dessa):
    Code:
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ / [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /$2 [L,QSA]
    Lägg till ditt forum katalog ute. om du har problem med att bara ge oss din vBET regler och vi kommer att skicka dig tillbaka ändrats. Eller med andra ord - de är 2 första vBET regler där du bör ta bort vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras =

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Omskrivning regler fungerar inte. När en gammal vbet sida kallas genererar den en 404.

Jag har vb installeras i /forum

. Htaccess i public_html

PHP Code:
    RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ / [L,QSA]
    RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /$[L,QSA

Alla nyheter om BB-kod Removal Tool?
    Senast redigerad av norku; 06-10-1109:59.

Reg.datum
    Oktober 2009

Forum katalog läggs på fel ställe, använd den här:
    Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/$2 [L,QSA]
    #just comment to see whole 2nd rule
    Men detta antar att inte vara i public_html bara i forumet katalogen. Bästa sättet är - bara använda regler du hade innan och ändra dessa. Om du inte har någon, vi måste hitta rätt. Använd detta i din forumet katalogen först. Om du vill använda den i huvudkatalogen, så kolla först utan ytterligare / forum
    Senast redigerad av vBET; 06-10-1111:43.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Allt fungerade bra med htaccess i / när jag hade vbet installerat. Ja, först försökte jag mina gamla regler, men de ignoreras. Jag kan inte få dina regler att arbeta i antingen /forum eller /. Jag kunde bara lämna saker och ting som de är och titta på Google tornar 404 efter 404 till verktyg för webbansvariga men jag skulle föredra en ren omdirigering.

Vill du ta en titt? Jag kan PM du admin / FTP-åtkomst.
    Senast redigerad av norku; 06-10-1113:32.

Sida 1 av 6 123 ... SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •