Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 2 FirstFörst 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Cirkulär kontroll och byte av API: er för att hålla flödet av översättningar

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Behöver det vara en schemalagd aktivitet och en viss leverantör som avstängd för en timme i taget?, jag gjorde ett förslag här cirkulär kontroll och koppling av API: er att hålla flödet av översättningar där kanske vi kan alltid börja överst i våra leverantörer-lista och testa samtal (som den som du förutsatt för att testa Google svar och Microsoft svar) om testet samtal svar är 200 eller texten översätts sedan använda leverantören, om svaret är inte 200 eller testa texten översätts inte (med samma text för varje test och REGEX för att kontrollera den översatta texten) sedan flytta till nästa leverantör, varje översättning samtal kan sedan börja överst i listan och arbeta ned

Skulle vara bra att inte ha en tom resultat eftersom när vi har en tom återvändande thats hur det återstår, har jag redan haft många som klagar över att detta är fallet i mitt forum.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det behöver inte vara detta sätt, det är just nu. Tack för din anteckning. Fortfarande - nr. Det har ingen mening. Observera att be för extern översättning är mer tidskrävande sak i hela vBET (och det är inte upp till oss). Det är meningslöst att galna tusentals begäran när vi når redan gränser. Detta skulle också increaser svarstid, CPU-förbrukning och minne konsumtion (fler objekt skapas).

Vi upptäckte att Google information om förmodligen missbruk TOS försvinner efter en viss tid. Vi vet inte, men kanske om vi kommer att hålla frågar när vi redan blockeras, Google kan blockera mer tid. Kanske inte, men fortfarande faktiska strategi är mycket bättre för prestanda. I slutet har du cirkulär kontroll. Om det inte finns den markeras som otillgänglig och en annan används. Om en annan inte finns händer samma sak. Vi inte kontrollerar bara är den tillgänglig igen varje begäran vad har ingen mening (det kan vara miljontals frågor innan den blir tillgänglig) bara en gång per timme. Och om det blir tillgängligt kommer mig markerade så vi kommer att gå tillbaka till önskade en - och du har en cirkel här. Också testa varje gång kommer gjorde dina gränser som nått snabbare eller kostnaderna högre använder du betalat översättningar (det fortfarande räknas som översättning).
    Vi är också beredda att också har andra leverantörer. När vi kommer att stödja mer än 2 kommer att sådan strategi vara en mördare för din server. Föreställ er 5 provning samtal till olika leverantörer och sedan verkliga översättning för varje översättning begäran. Nej. Tack för din idé Vi uppskattar verkligen användare idéer, denna gång som vi kommer att bo med faktiska lösning.

Observera att du kan ändra hur ofta vBET bör kontrollera leverantörer tillgänglighet. Nu är det en per timme, men du kan konfigurera om den i Admin CP - > schemalagda aktiviteter - > schemalagda Aktivitetshanteraren och Ställ in den till exempel för varje 10 minuter 0 precis som aktiviteten RSS affisch Robot gör det nu.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Lite ändringar - vi kommer att kontrollera leverantören tillgänglighet inte en gång i timmen men var 10 minut. Om du redan uppgraderat till vBET 3.5.1 innan meddelandet bara hämta vBET paketet igen och överför produkt fil igen.

Ändringen gjordes eftersom vi finns på vårt verkliga forum som ofta provider är inte tillgängligt för kort tid. Vi kommer att undersöka det mer att söka en annan förbättringar.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Stora killar Jag har uppgraderat till detta men kommer att hämta den senaste korrigeringsfilen och använda som, jag kommer att skapa en ny tråd för feedback på detta.

Sida 2 av 2 FirstFörst 12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •