Hej!
Jag har några frågor angående ... Jag har vBulletin 4.0.8 forumet ... och jag är intressant att köpa vBET ...
1. Översätt från Google Translate API V1 till Microsoft Översätt API?
Mitt forum är på kroatiska språket (mycket lik serbiska eller bosniska språket).
Google Translate stöd kroatiska, serbiska och bosniska språk, men Microsoft Översätt API INTE stödja något av detta språk ...
Kan jag översätta min forum med Google Translate API V1 från kroatiska språk till engelska ... och sedan översätta min forumet från engelska till alla andra Microsoft Översätt API språk som stöds?
2. Om detta inte är möjligt ... Kan jag göra det manuellt från MySQL-databaser ... att översätta DB data bord från engelska till andra språk med MS Translate API ... Är detta möjligt med vBET ?
Eller ... med några andra skript ... eller ... på något annat sätt att göra det?
3. Google Translate API v2 är en mycket dyr tjänst för mig (och förmodligen för alla som har en medelstora och stora forumet) .. GT_API_v2 ... 1 M tecken = $ 20 ... ?!?!? ...
Jag har i VB4 databasen ... bara i tabellen "inlägg" ... i "pagetext" ... CHAR_LENGHT ... 330 miljoner tecken ...
SELECT SUM (CHAR_LENGTH (pagetext))
FRÅN inlägg
I andra DB tabeller ... som tabellen "tråd" ... titel ... nyckelord ... tabellen "tag" ... tabellen "frasen" ... andra vb plugins ...
Låt oss säga att mitt forum har totalt 500 miljoner tecken ... Google Translate API v2 ... att översätta mitt forum med endast en annan språk ... Det kommer att kosta mig ... (1 M = $ 20) ... 500 M = $ 10,000 dollar
Om jag översätta min forum för TOP 20 språk ... Det kommer att kosta mig ... 20 x 500 m = $ 200,000 dollar
Vem ska betala så mycket pengar för detta? ... Jag vet ... Jag vill inte!
Conclussion: Google måste ändra det till ... 1 M tecken = max $ 1 dollar
Är jag fel?
4. Är det möjligt att översätta bara vissa forum ... inte alla forum och alla forum?
Tack till svar,
Manuell