När du använder Microsoft översätta sidor får 500 Internal Server Error!
När du använder Microsoft översätta sidor får 500 Internal Server Error!
Senast redigerad av Snake; 28-09-11 på 16:56.
Det är brådskande. Google blockerat mig idag.
Jag råd cant att betala för v2.
Och när jag behöver Microsoft alternativ det inte fungerar.
Mina sidor är alla översätta tomt med Google V1.
Jag behöver denna fasta asap tack!
Jag får 500 Internal Server Error vid omräkning av sidor med mircosoft!
Har Google blockera dig?, Jag har en liknande fråga som vissa tråden titlar saknas och översatt text är tom, men om jag ändra till olika språk tråden titeln ... etc visas
Ser ut som de gjorde, men jag recenly uppdateras hela min db, så ive gjort mycket fler samtal än normalt.
Dess förmodligen en 24hr-block, men det doesnt fortfarande hjälpa Microsoft alternativet inte fungerar.
Jag ser detta MOD döende, MS alternativ är begränsat och Google tar tjänsten bort.
Ja, om delar saknas, du blockeras.
Hmmmm, en 24-timmars block, undrar jag om thats fallet med mig som nu förbjudna Baidu spindel har haft runt 350 på min sida på någon gång (byggt ett mod att bli av med dem), de blockerar enda språk eller alla översättningar ?
Det kommer att bli en betald översättningstjänst som stöds i den senaste versionen av vBET.
Om du förbjuda spindlar sidorna aldrig kommer att indexeras, besegra punkten.
LOL, jag försökte de betalda använde jag 1 miljon tecken i 10mins @ $ 20
Om du vill börja betala $ 1000-talet för den trafik den då en lösning antar jag.
Senast redigerad av Snake; 28-09-11 på 17:58.
Re: spindlar, jag förstår det men Baidu spindlar få lite trafik men verkligen skit över dina resurser, så jag nu förbud flesta kinesiska och andra nonsens spindlar:
Baidu
Ichiro Mobil
Soso
Sogou
PSbot
Yandex (ryska Yahoo)
Yeti
spinn3r
.... Jag skulle kunna fortsätta
Tja, om jag inte får just dessa översättningar tillbaka jag måste gå betalats men mina översättningar .. etc redan står för nästan 12 miljoner URL: er och en hel del av mina sidor har en mycket innehåll så jag kan se mig dumpning stöd för resten av världen på mitt forum, vilket är verkligen synd. Jag klarade bara min cacheminnen (gäst och databas) och fick 9 GB av utrymme tillbaka!
Tja, utvilad jag min cache som var 6GB, tro mig, med så många webbadresser du inte råd v2 API, flera tusen.
Re spindelns, bara de sidor blir översatta gång, så oavsett om Baidu gör det eller en användare eller Google gör ingen skillnad.
Så blockering spindlar, är meningslöst.
Jag hoppas MS api fungerar, men ive gjort en del läsning och dess begränsade till 50 samtal i minuten, vilket jag starkt tvivlar är tillräckligt för att stödja de flesta forum.
Resor Fans
Senast redigerad av Snake; 24-10-12 på 20:36.
50 samtal per minut? Jösses!, som troligen innebär att för resterande 59,99 sekunder mitt forum inte ut för några översättningar , Vilka är deras regler om caching översättningarna, vet du?, Skulle det inte vara så illa om vi kan hålla översättningarna innebär det en nedgång i trnslations i några månader men eventualy det kommer ikapp!
Jag har en liknande fråga med översättningar till engelska (standard) fungerar inte. Om jag byter till V2 det fungerar för en sekund, sedan på nästa sida laddar den inte. Något är upp med Google Översätt.