Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Alltför många språk = dåligt?

  1. #1
    Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    168

    Default Alltför många språk = dåligt?

    Under övergången från Googles till Microsofts API, var jag tvungen att stänga av 13 språk på mitt forum, lyckligtvis var dessa språk inte är mycket populära bland våra besökare. De var ca 50k sidvisningar, jämfört med nästan 500k sidvisningar för den kombinerade andra språk.

    Efter att avaktivera dessa språk Jag observerade genast två saker i Googles verktyg för webbansvariga:
    • 1. Antalet sidor som genomsöks varje dag nästan fördubblats
    • 2. Den genomsnittliga krypa tiden halveras.


    Jag har en av två möjliga förklaringar till detta: antingen Googles API är långsammare, eller har för många språk helt enkelt slår bakut och det tar bort från indexering av din huvudsakliga webbplats innehåll. Tankar?

  2. #2
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Jag tror att den främsta orsaken är antalet begäran Översättning API. Om ditt system gör en hel del av dessa sedan översättning API kan svar du långsammare. Det är därför i våra prestationer tips rekommenderar vi att dissable vissa språk i början. när cachen kommer att fylla upp kan du lägga till fler översättningar från tid till annan. Eftersom de flesta är cachad redan det kommer att vara OK. Även om några trnaslation API har begränsningar kommer du inte att bromsa de

  3. #3
    Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    168

    Default

    I början (nästan 2 år sedan!) Jag verkligen hade bara en delmängd av de språk som aktiv, men allteftersom tiden gick hamnade jag ger dem alla. Gissa som gjorde mer skada så bra!

    Olyckligtvis vår webbplats blir så mycket trafik att jag realistiskt bara kan cache upp till 4 dagar på översättningar (=> 10 GB). Kanske att ha en separat "cache-server" med flera hundra spelningar cache data skulle vara en bättre permanent lösning, som en gång Google stänger ner sin API-Jag tror att vi kommer att förlita sig mycket mer mycket på cache (se min andra nyligen tråd).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •