Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: vBET 4.4.2 släppt

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default vBET 4.4.2 släppt

Hej

Så här versionen lägger till stöd för Google-översättning API v2. I detta ögonblick det stöder 3 översättning API:
    • Google-översättning API V1 (endast tillgänglig fram till 1 december 2011)
    • Google-översättning API v2 (betalas en)
    • Microsoft Översättning API (gratis)

Just nu om du vill använda betalas Googles API måste du aktivera skrevs API v2 manuellt just nu (Admin CP-> vBET-> Översättning Providers-> Använd Googles API v2. Efter 1 december kommer vi att ta bort detta alternativ, eftersom det kommer att bli något val längre.

Observera att nya standardvärden för gamla parametrar har ingen inverkan på forum under uppdatering (du kommer att ha din gamla värde). Fortfarande för nya parametrar (som vilka bord bör rengöras) du kommer att ha våra standardvärdena, eftersom du inte hade någon tidigare värde där.

Så i korta ord: är den här versionen beredd att ge dig fri översättning och låter genom att ändra konfigurationen för att stödja alla 53 språk.

Nytt:
    • Stöd för Google-översättning API v2
    • Konfiguration för cache rengöring (vilka språk som ska rengöras)

Ändringar:
    • Standard vBET konfiguration förberedd för gratis översättning

Bugs korrigeras:

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Bra! Om jag uppgradering från VB3 att VB4 att använda vbet4 kommer min cache måste börja om igen?
    Senast redigerad av Snake; 01-09-1122:00.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Snake View Post
    Bra! Om jag uppgradering från VB3 att VB4 att använda vbet4 kommer min cache måste börja om igen?
    Nej - cache kommer att stanna som det är. Bara gjort - uppdatering inte installera om (inte avinstallera och installera igen - under avinstallera alla cache tabeller släpps). Observera att vBET3.x också kommer att stödja Microsoft översättning API och skrevs API v2 - detta är vår främsta prioritet just nu Så du behöver inte uppdatera hela vBulletin och alla dina plugins bara för det.

Ändå om du har licens för vBulletin 4.x Jag tycker personligen att det är ganska bra motor och det är värt att uppdatera (bara att vara redo för frågor

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Text automatically translated from: Russian to: Swedish
    Translated text
    och hur man inrätta ett forum för vBulletin 3.8.7 Fråga ??((( (gratis version)
    Original text

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Hej,
    Läs om vBulletin 3.x härifrån VB3 Allmänna Diskussioner - vBulletin.org Forum, och om du vill fråga om gratis version av vår produkt vBet för vBulletin 3.x, vänligen Öppna ny tråd i Gratis Version vBET2.3.x

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Var kan jag få info om avlönad tjänst av Google? Hur mycket det kommer att kosta, och hur man ställer upp genom dem? Tack.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av Taurus View Post
    Var kan jag få info om avlönad tjänst av Google? Hur mycket det kommer att kosta, och hur man ställer upp genom dem? Tack.
    Ta en titt här Betalda versionen av Google Translate API nu öppen för företag - Google Översätt Blogg Det kan träna mycket dyrt för forum, kommer de att debitera $ 0,05 per 500 ord!

Jag tog bara ett genomsnitt tråd 9 inlägg, Inklusive alla postbit texten fanns 3456 ord vilket motsvarar $ 1,76!, Så översättningen kommer att kosta en absolut förmögenhet!

Är gratis API går helt? Finns det något alternativ som AltaVistas bablefish?
    Senast redigerad av Simon Lloyd; 04-09-1118:28. Anledning: Lade kostnadsberäkning!

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Tänk på kostnaden jag gav ovan är bara för en översättning.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Ta en titt här Betalda versionen av Google Translate API nu öppen för företag - Google Översätt Blogg Det kan träna mycket dyrt för forum, kommer de att debitera $ 0,05 per 500 ord!

Jag tog bara ett genomsnitt tråd 9 inlägg, Inklusive alla postbit texten fanns 3456 ord vilket motsvarar $ 1,76!, Så översättningen kommer att kosta en absolut förmögenhet!

Är gratis API går helt? Finns det något alternativ som AltaVistas bablefish?
    Här finns detaljerade priser för Google-översättning API v2: Prissättning och Användarvillkor - Google Translate API v2 - Google Code
    Det är $ 20,00 per 1 000 000 tecken. Det är att räkna med tecken som inte i ord.

Dessutom finns det ingen tidsgräns för caching skrevs API v2 resultat. Så du behöver inte betalas om och om igen för samma översättning. Så dina beräkningar missar en sak - att efter översättning av 1st tråd, vBET redan cachade straff för statiska grafiska element. Också enligt dina resultat du hade i en tråd 9 inlägg med sammanfattande antal tecken 17 600 - detta gör genomsnitt nästan 2 000 tecken per inlägg. Detta är inte vanligt exempel. Många inlägg har mindre än 60 tecken (precis som dina tidigare inlägg). Till exempel just detta svar har mindre än 1300 tecken, och det är långa svar som för många forum. Naturligtvis finns det inte någon regel, men jag tror att du skrämma dig till döds genom att endast använda ett exempel, som inte är alltför vanligt för många forum.

Hur som helst - prissättning liknande prissättning - det är upp till Google hur de vill sälja sina tjänster och upp till användarna att de använder dessa tjänster eller inte.

Som svar på frågan om gratis alternativ - Ja - vBET4.x stödjer redan helt fri Microsoft Översättning API -det inte stöder så många språk som Google, men det är fortfarande 35 språk. VBET kunder kan så njuta av gratis översättningar även efter Google översättning API v1 kommer att stängas. Åtminstone så länge Microsoft översättning API är gratis, men här är vi också beredda att utvecklas - gör vBET nu det enkelt att lägga till nya översättning API.
    Senast redigerad av vBET; 04-09-1119:36.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michael, tack för det detaljerade svar, jag förstår vad du försöker säga, men tyvärr det exempel jag gav är mycket vanligt i mitt forum, jag har många mycket mycket längre.

Jag är glad att om jag försöker Googles betaltjänst och det fungerar för dyrt jag fortfarande kommer ba kunna erbjuda översättningar i mitt forum

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •