Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kan inte skriva kommentarer på CMS artiklar

Default Kan inte skriva kommentarer på CMS artiklar

Detta rapporterades tidigare här men en ny tråd verkar vara i ordning:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...slating-2.html

Jag har det här problemet på nytt när detta inte är möjligt att skriva kommentarer till CMS artiklar. I Firefox felet konsolen, visar det här meddelandet när du försöker lämna en kommentar:

document.getElementById ("vbet_addbbcodes") är null

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

I detta ögonblick den inte stöds. Vi kommer att arbeta för att stödja [Lang] även för CMS artiklar. Jag antar att det fanns någon fråga innan och vi lämnade det som inte behövs, men jag ska kolla upp det igen och se vad som händer där.
    Michał (vBET) är på semester nu och han kommer att vara i måndag. Jag ska försöka hitta en lösning för dig.

PS Jag testade precis CMS artikel med lang BBCode läggas till manuellt och det översätter bra. Gör testet artikel med Lang och langtitle BBCode läggas till manuellt och kolla hur den beter sig. Kanske när du bytte redan befintlig artikel den togs från vBulletin cache och förändringar kunde inte identifieras.

Det handlar inte om att översätta CMS artiklar. Kommentarer till CMS artiklar kan inte läggas ut alls, även när de är i vår webbplats standardspråk.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

kan du klistra in här någon URL till denna sida när jag kan testa det?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ok jag var tvungen att kolla upp det flera gånger, men jag kunde fortplanta sig. Detta är vBET bugg. Om användaren har satt sin standard språk än forum språk sedan vBET lägger till ytterligare alternativ för redaktören. Här har vi glömde att kontrollera detta villkor och att vi alltid lägga till några Java Script även om alternativet inte inkom - detta är orsaken till problemet.

För snabb fix vänligen:
    1. Gå till Admin CP -> Insticksprogram & Produkter -> Plugin chef
    2. Hitta plugin som heter: Hantera standardspråk för CMS artikeln kommentarer
    3. Redigera den - hitta:
    Code:
    $view->comment_block = str_replace('if (comment_postid  > 0)', 'if (document.getElementById(\'vbet_addbbcodes\').checked) {
    4. Ersätt med:
    Code:
    $view->comment_block = str_replace('if (comment_postid  > 0)', 'if (document.getElementById(\'vbet_addbbcodes\') && document.getElementById(\'vbet_addbbcodes\').checked) {
    Detta är testat och kommer att inkluderas i nästa utgåva. Vänligen bekräfta att det hjälper.

Att fixa fungerade bra och kan nu kommentera CMS artiklar igen. Bra jobb med att hitta detta problem!

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Vi var glada att hjälpa dig, för alla andra problem du mer än välkommen att fråga.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •