Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Användarprofil språk alternativet "inte är markerat"

Default Användarprofil språk alternativet "inte är markerat"

För användare som inte vill ha någon flagga associerade till hans profil, att möjligheten att få språkregimen tillbaka "inte är markerat" efter några posible användartester språkval.

För närvarande är denna "unselection" är inte posible.

Som ett alternativ, finns det en möjlighet att undvika att flagga visualisering på profiler utan modificating mallar?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ja det är inte möjligt och verkligen vi inte vill stödja det.

Mestadels forum ägarna vill ha det så håll (det är därför sådana funktioner finns på alla - vi ombads gjorde det).

Vad sägs om det - det blir möjligt, men endast för administratör? Som jag skrev mestadels forum vill tvinga användarna att ställa in den inte tillåta att nollställa den. Skulle det vara OK för dig?

Jag förstår conexion med att tvinga användare att välja språk i funktionalitet.

Men med tanke på att tvåspråkiga alternativet finns inte i nuvarande produkter, vi har tidsmässigt hantera användare som inte vill visa en tydlig flagga i hans profil.
    Jag vet att det är en litle politiskt fråga men skulle vara viktigt i vår region.

Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för info. Kan du svara på frågan? Är föreslagna lösningen kommer att vara ok för dig?

Nej, det gör det inte.

Reg.datum
    Oktober 2009

Så hur du vill att det exakt fungera?

Alla får välja bort sitt standardspråk. Admin kan också göra det för användarna.
    Om vi kommer att tillåta användare att avmarkera standardspråk, kommer detta att finnas tillgänglig efter att vrida på speciella alternativ för detta - som jag skrev innan många forum vill ha raka motsatsen till din förfrågan (så vill tvinga användarna att ställa in den inte låta för att ändra det) .

Är denna lösning är OK för dig? Om inte du ge lite mer info än bara oense Det kommer att hjälpa oss att avgöra dina behov snabbare.

Att tillåta andra forum preferenser samtidigt:
    AdminCP alternativ: Tillåt användare att ställa in språket som "inte vald"?

Eftersom det är mycket i samband med kraft-users-att besöka urval profil språk, kan du också koppla till det alternativet:

-Tvinga användare att ställa in språk (adminCP)? Ja => "Ej vald" alternativet inte tillgängligt
    -Tvinga användare att ställa in språk (adminCP)? Nej => "Ej vald" finns som tillval

Reg.datum
    Oktober 2009

OK så vi kommer att lägga till nya konfigurationsalternativ, så att användarna kommer att finnas tillgänglig för att avmarkera sitt standardspråk. Vi kommer att tänka på att beskriva det på rätt sätt så att förvaltningen vet att det inte finns någon mening att tvinga in det och låt avmarkera det på samma gång.

Kanske blir det ännu enklare att lägga det som nytt värde i att tvinga stället för att skapa ny parameter själv. Detta skulle vara lättast för administrationen att konfigurera.

Så vi kommer att göra det genom ny parameter eller nya värden i befintliga parameter. Hursomhelst kommer det att ske. Min egen inställning är faktiskt 2:e sätt - lättast att underhålla eftersom det automatiskt inte tillåter felaktiga konfigurationer.

Jag håller med om kanske andra sättet är bäst och rak.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •