Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Förbättring av URL-spårning: interna länkar alltid underförstått språk

Default Förbättring av URL-spårning: interna länkar alltid underförstått språk

Jag skulle uppskatta en möjlighet att filtrera alla interna länkar postat av användare i forumet, så alla språk info i url kan trimmas.
    Det skulle förbättra konfigurationen url spårning, skulle som ser språkval inte ändras när du navigerar genom interna länkar i forumet.

Närvarande i mitt forum navigera med URL-spårning är impredictible, som att klicka en intern länk orsaker språkregimen att ändras.
    Navigera utan att det inte är funktionellt ändå, eftersom du alltid komma till underförstådda språket i forum i varje sida.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Du kan filtrera länkar som du vill vara översätts inte alls. Men det har inte känsla för hela forumet. Jag vet inte klart förstår vad du menar. Menar du länken i inlägg skrivna av användare? Så om jag lägger till här länken i det här inlägget kommer det inte att vara aktiv för översättning spårning - eller hur?
    Jag förstår inte hur det förbättrar URL spårning. Just nu alla forum länkar spåras. Om någon är på polsk översättning skulle han vilja gå till polska plats efter att ha klickat länken i inlägget och det är så det fungerar just nu. Varför börjar på polsk översättning och gå engelsk version efter att ha klickat länken skulle vara någon förbättring här? Det skulle tvinga användaren att klicka på polska flaggan igen och igen efter varje sida förändring ...

Förklara vad du menar med oförutsägbara URL navigering? Det bör vara förutsägbara - om du tror att du har fel funktionalitet du öppna nya felrapport för denna fråga. När du klickar på länken ska gå till sidan i samma språk som du tittade på just nu. Du kan tvinga omdirigeringar till användarens språk genom vBET alternativ om du vill, men som standard vBET kommer inte att göra något språk omdirigering - bara kommer att hålla faktiskt visade språk under sidan hoppa.

Kort: Jag förstår inte klart begäran och dess syfte. Beskriv mer.

Mina användare har inga språk som valts i profilen
    Mitt forum standardspråk är spanska
    Mitt forum har url spårning aktiverad

Om jag klickar på en intern länk postat av några katalanska språket användare:
    http://www.sexomercadobcn.com/follar-catala-t166.html?language=ca # post1035
    (Http://www.sexomercadobcn.com/pruebas-t22469-i12.html # post419302)

Mina användare ändrar visningsläget till katalanska. Jag menar, jag kan inte hålla min visningsläge spanska standardspråk.

Jag menar filtrering användarens publicerade interna länkar till http://www.sexomercadobcn.com/follar-catala-t166.html # post1035 skulle undvika detta problem.
    Senast redigerad av forosmb; 18-08-1113:12.

Jag kan inte undestand detta (adminCP):

Omdirigera till användarens språk
    Om detta alternativ är inställt då användaren kommer att omdirigeras till sida som översatts enligt hans webbläsarens språkinställningar. Omdirigering kommer att ske först i början av nya sessionen (klient måste tillåta cookies eller kommer att omdirigeras varje gång). Du kan välja att tvinga omdirigering eller be användaren inte han vill att omdirigeras.
    Användaren kan välja:
    1) en flagga i Navbar (flaggor menyn, urval lagras i cookien antar jag)
    2) ett språk i sin användarprofil väljaren (lagras i DB användare tabell)

Men du beskriver att du omdirigeras till webbläsarens språkinställningar (Detta är ett fel ¿?).

Browser inställning är samma som Navbar menyn?

Är detta 3 de enda sätten din produkt ser ut för användarinställningar språk?
    Senast redigerad av forosmb; 18-08-1113:23.

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag kan inte se tråden - det är endast tillåten för logger användare. Som jag förstår på länken i inlägg innehåller redan språkkod. Observera att översättningen spårning fungerar bara för länkar som inte redan är internationaliserade. Så om länken redan innehåller språkkod, då översättningen spårning kommer inte att lägga till ytterligare en (den har ingen mening).

I detta ögonblick om du inte vill det, måste du redigera inlägg manuellt och ta bort språk parameter / kod från URL. Då kommer alla att träda länken i hans faktiska visning språk.

Som jag förstår du vill ha språkkod automatiskt bort från URL som ingår i nya tjänst. Är det rätt?

Om att tvinga omdirigera. Ha en tråd per en fråga. Vi kommer att förloras på annat sätt. Denna tråd handlar om URL-spårning. Vänligen öppna ny tråd för nyemissionen.

Som jag förstår du vill ha språkkod automatiskt bort från URL som ingår i nya tjänst. Är det rätt?
    Ja, det är det.
    Minst en adminCP alternativet för att få det aktivt.

Reg.datum
    Oktober 2009

OK - accepteras. Det bör ingå i nästa vBET4.x släpp

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •