Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: / Forum fogas till domännamn över hela webbplatsen

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Question / Forum fogas till domännamn över hela webbplatsen

vBSEO 3,6
    vBulletin 3.6.8
    vBET 2.3.x
    vBSEO Sitemap

Jag har installerat den kostnadsfria versionen för ett test och jag har fått reda på översättningen fungerar bra!

Det finns dock en viktig fråga på webbadresser:

Min webbplats är ett socialt nätverk (URL xxx.com) integreras med ett vBulletin v3.6.8 forum (URL xxx.com / forum).

. När du har installerat vBET och gjort ändringar i forum rot htaccess, mötte jag ett problem - när jag väljer en översättning, kan jag inte gå tillbaka till xxx.com som alla xxx.com webbadresser nu blir xxx.com / forum.

Till exempel URL xxx.com / index.php? Page = musik nu blir xxx.com / forum / index.php? Page = musik och därför sociala nätverk del av webbplatsen är helt bruten eftersom alla webbadresser omdirigeras till vBulletin forum.

Och det forum URL som var xxx.com / forum, inte blir xxx.com / forum / forum.

Om jag avstängd URL-spårning, skulle ovanstående problem vara borta, men automatisk översättning stannar också, vilket inte är vad jag vill.

Jag satte / forum som Forum katalog parameter i vBET inställningar, och jag följde instruktionen att ändra. Htaccess för vBSEO användare.

Vad är det jag saknar?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Detta kan orsakas av felaktig konfiguration. Notera att Forum katalog parametern bör användas ENDAST när ditt forum använder underkatalog i URL: en när det är riktiga underkatalog (icke-virtuell - som till exempel göras genom att vBSEO). Detta är tydligt beskrivna i parameter beskrivning.

Så se till att du har denna rättighet. Vänligen rengöra Forum katalog parameter och kontrollera gjorde det hjälpa.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Min forumet URL är xxx.com / forum och det är därför jag lagt till / forum i vBET inställningar Forum katalog.

Ta bort det hjälpte inte. Efter att detta webbadressen till forumet, när översättningen är vald, blir xxx.com / cs / forum (CS är ett språk), vilket ger en bruten länk.

Här är min htaccess i / forum rotkatalog.:

Code:
    # Comment the following line (add '#' at the beginning)
    # to disable mod_rewrite functions.
    # Please note: you still need to disable the hack in
    # the vBSEO control panel to stop url rewrites.
    RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
    # enabled (remove '#' at the beginning to activate)
    # Please note: when enabled, you must include the path
    # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
    #RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

# RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxx\.com
    # RewriteRule (.*) http://www.xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.xxx\.com$
    RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?)?)$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag missförstod dig innan på grund av denna beskrivning:
    Till exempel URL xxx.com / index.php? Page = musik nu blir xxx.com / forum / index.php? Page = musik och därför sociala nätverk del av webbplatsen är helt bruten eftersom alla webbadresser omdirigeras till vBulletin forum.
    Nu förstår jag. Allt är OK - bara vBET fria versionen har inte stöd för översättning av externt innehåll - översätter enda forum. URL:? Xxx.com / index.php page = musiken är utanför forum så det går sönder. vBET fri version översätter enda forum innehåll. Inget mer.

Fullständig vBET version översätter innehåll utanför forum skapas med vBulletin - du kan se det på vårt forum. Se innehåll här:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/
    eller här
    http://www.vbenterprisetranslator.com/downloads.php
    och leka med översättning.

Om jag fortfarande inte förstår frågan - skicka mig exakta webbadressen till sidan som gör frågan.
    Om jag förstått det rätt - så är svaret: gratis vBET inte har stöd för översättning av innehåll utanför forumet, betalas ett stöd för sidor utanför forumet genereras med vBulletin motor.

PS.
    I din htaccess regler för vBET är på fel plats -. De ska vara lika INNAN vbseo regler - inga andra regler bör vara mellan vBET och vbseo regler.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Ja mina regler är innan vBSEO regler.

Jag kommer att köpa en kommersiell version. Måste jag avinstallera gratis version och installera kommersiell version?

Reg.datum
    Oktober 2009

Ja - om du vill installera kommersiella versionen då först måste du avinstallera fri version - det räcker med att avinstallera det av Admin CP.

Notera även att. Htaccess regler kommer att förändras.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Hej Jag köpte kommersiell version, avinstalleras gratis version och installerat kommersiell version 3.x. Översättningen fungerar, men jag har exakt samma problem som med gratisversionen.

Jag var tvungen att stänga av URL-tracking annars URL blir xxx.com / forum / forum när jag navigerar.

Dessutom, ett annat problem kvarstår -. Efter att ha lagt URL regler framför vBSEO regler i htaccess är vBSEO sitemap länken bruten. Jag fick sidan inte för min webbplatskarta URL. Ta bort alla vBET regler skulle göra webbplatskartan arbeta igen men det är definitivt inte en lösning.

Har jag missat något?

Reg.datum
    Oktober 2009

Att ha Sitemap igång regler flytta vBET till lämplig plats. Du gjorde helt enkelt inte träda instruktioner - i undervisningen har du tydligt beskrivet att sätta vBET reglerna Just Before vbseo.php regler och du ställer den innan Sitemap regler i stället. Dessutom bör du vara säker på att du har regler för betalda versionen - fri man har olika regler. Ta bort gamla regler och sätta nya i rätt plats + tillfoga forumet katalogen till den första 2-reglerna (precis enligt instruktionerna). Om det fortfarande inte fungerar - skicka hela förändrats htaccess innehåll..

Om / forum / forum - vad du har angett för Admin CP -> vBET -> Huvud -> Forum katalog?

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Ok tack. Jag löste sitemap brutna länken problem. Men .. / forum / forum problemet existerar fortfarande. Och, ja jag set / forum på Admin CP -> vBET -> Main -> Forum katalog. Utan inställning forum på området översättningen inte ens skulle fungera - det skulle leda till en icke existerande sida.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Här är min nuvarande htaccess-fil under xxx.com / forum rot.:

# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
    # Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
    # Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
    # Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
    RewriteEngine På

# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
    # Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
    # Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
    # För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
    # RewriteBase /

RewriteBase / forum /

RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ www \\. Xxx \\. Com $
    RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / index.php [L, QSA]
    RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
    RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
    Som ni ser var jag tvungen att ta bort
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
    från .htaccess att göra webbplatskartan arbete. Är det vad jag ska göra? Jag minns inte att jag läst någonstans i din undervisning att jag måste ta bort vBSEO regler .htacess-filen för att göra webbplatskartan fortsätta att arbeta. Detta skulle skruva upp min vBSEO?
    Senast redigerad av myandy99; 12-08-1100:51. Anledning: Mer fråga om vBSEO och sidkarta

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •