Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Fatal error: Cannot redeclare vbseo_thread_seotitle () (inte stängd än)

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Exclamation Fatal error: Cannot redeclare vbseo_thread_seotitle () (inte stängd än)

Ledsen men det är inte stängd.

Som jag sa, jag filen förändringar (se kod nedan) och laddat upp den (och ja, skrivit över jag den gamla).

Code:
    if (!function_exists("vbseo_thread_seotitle")) {
    function vbseo_thread_seotitle(&$vbseo_gcache_thread)
    {
    global $vbphrase;
    if (!isset($vbseo_gcache_thread['seotitle']))
    {
    $ttl = ($vbseo_gcache_thread['title'] ? $vbseo_gcache_thread['title'] : $vbseo_gcache_thread['threadtitle']);
    if(VBSEO_URL_THREAD_PREFIX && 
    ($prefid = $vbseo_gcache_thread['prefixid']) )
    $ttl = (VBSEO_URL_THREAD_PREFIX_NAME ? $vbphrase["prefix_".$prefid."_title_plain"] : $prefid) . ' ' . $ttl;
    $vbseo_gcache_thread['seotitle'] = vbseo_filter_replace_text ($ttl);
    }
    }
    }
    Jag vbseo alternativ Håll icke-engelska tecken i webbadresser
    Ersätt "META-sökord" innehåll? är avstängd.

Link Type är inställd på: VBSEO_URI

htaccess poster läggs

Code:
    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine On
    RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.patientenfragen\.net$
    RewriteRule (.*) http://www.patientenfragen.net/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^/?(en|de)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/index.php [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(en|de)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|chat|cron|vbseo_sitemap)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
    upp och felet visas.

Så snälla råd

Tack

StarBuG
    Senast redigerad av StarBuG; 12-12-0910:54.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Den enda anledningen till varför detta kommunicera kan visas är att vbseo_thread_seotitle funktion förklaras två gånger. Därför är det nödvändigt att lägga till detta en if-sats. Alla andra konfigurationer har inget att till med denna fråga.

Se till att efter ändringar du laddat upp filen på lämplig plats (jag vet att du skrev att du gjorde, bara du kontrollera det på serversidan har den vad den behöver).

Om du är 100% säker, besök PM mig tillgång detaljer till din FTP.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

FTP-åtkomst inte är möjligt, ledsen.
    Låt mig veta vad du behöver veta och jag ska ge det.

Jag bifogade filen som zip-arkiv.

Jag hacka vBulletin filer för nästan 10 år nu.
    Lägga till två rader av koder är inte så svårt du vet.

Det måste finnas ett problem någon annanstans

ps: Filen jag bifogad jag hämtat från min lever Forum om 20kr sedan
    PPS: Jag hade vBSEO 3.3.1 körs och bara uppgraderat till 3.3.2. Samma problem där efter ändringarna.
    PPP: min charset är: ISO-8859-1 (tyska) Jag hoppas att inte är ett problem
    Senast redigerad av StarBuG; 12-12-0919:11.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ok jag hittade en partiell lösning på problemet.

Min Charset var satt med stora bokstäver (ISO-8859-1)
    Efter att jag ändrade det till alla gemener vBET fungerar utom för forumets huvudsida.
    (Du bör innefatta att i installationshandboken eller ändra koden så att den fungerar med stora bokstäver för )

Först trodde jag posterna i Definiera Hemsida Alias var problemet,
    Men även utan poster forumet hemsidan gjorde gav samma felmeddelande.

I särskilda:
    Om Definiera Hemsida Alias är tom, bara engelska (översättningen ha domain.de / sv / som forumets huvudsida) arbetar
    min huvudsakliga språk (domain.de) ger felet.

Om jag lägger till poster index.php och index.php? till Definiera Hemsida Alias sedan / sv / en del får randiga från url och både engelska och tyska fungerar inte.

Vänligen råd

PS: lämnar Definiera Hemsida Alias tom ger mig lite ont i magen eftersom det är en allvarlig PR läcka om 3 främsta forum webbadresser (index.php, index.php? och /) är närvarande
    Senast redigerad av StarBuG; 12-12-0919:53.

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej.

Om versaler och gemener - det är frågan bara för UTF-8 charset och det beskrivs i handboken. Din förändring hade ingenting att göra med "Kan inte redeclare vbseo_thread_seotitle ()"-. Eftersom du är i PHP så länge du tänka dig att kommunicera tydligt säger att funktionen redan förklarades ANC inte kan redeclared Så det bör vara en tillfällighet, men bra budskap det som du inte har denna fråga längre.

Om den nya. Se till att du har god vBET konfiguration och htaccess -. Speciellt när ditt forum är i underkatalog på webbadressen. vBET alternativ i Huvudkategori är viktigt - se dem och läsa beskrivningar - Använd inte något om det inte är lämpligt.
    Jag kan inte säga dig att mycket mer eftersom du inte gav felmeddelande, eller verkliga forum webbadress. Vänligen PM mig adressen till ditt forum så jag kommer att kunna se detta beteende.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej

Min Forum är www.patientenfragen.net
    Forumet körs inte i en underkatalog.

Huvudinställningarna är:

Google API-nyckel (problem med och utan nyckel)
    Forum Språk: Tyska
    forum katalogen: tom
    forum huvuddomänen: tom
    länktyp: VBSEO_URI
    översättning Länktyper: Skapa webbadresser enligt SEO länka konsensus (dvs. "/ sv / adress)
    hålla kataloger: tom

. Htaccess
    # Comment följande rad (lägg till "#" i början)
    # Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
    # Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
    # Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
    Alternativ + FollowSymLinks
    RewriteEngine På

# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
    # Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
    # Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
    # För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
    RewriteBase /

RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Patientenfragen \\. Net $
    RewriteRule (.*) http://www.patientenfragen.net/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ /? (En | de) / $ vbenterprisetranslator_seo.php vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / index.php [L, QSA]
    RewriteRule ^ / (en |? De )/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
    RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI} (admincp / | modcp / | chatt | cron | vbseo_sitemap | mrdump)!
    RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
    Jag kan inte visa dig det beteende leva för då mitt forum skulle inte fungera för den tiden.

Vänligen råd

PS: Jag testade versaler och gemener och fungerar fortfarande. Vet inte varför det fungerade bättre efter den första ändringen.

Reg.datum
    Oktober 2009

Om varför det inte fungerade efter första charset förändring - som jag skrev att det var en tillfällighet, jag har några teorier vad händer då (jag vet att du hanterar detta - de öl bara allmänna teorier om sådana problem inte om dig och ditt fall):
    - Filen kunde ändras på fel sätt
    - Fil kan laddas upp före förändringar sparades
    - Filen kan laddas upp till servern i fel katalog, så vBSEO såg fortfarande den gamla
    - Server blir dum och bortse från att ny version av filen sker arbetar fortfarande på gamla (det händer ibland - bra botemedel är att spara filen igen och ladda upp den igen)

Men poängen är - denna del arbetar nu

Om själva frågan - just nu vBET är avstängd så jag kan inte se beteende. Är det möjligt att du slår på den och inte visar flaggor (anpassad plats) - så att användarna kommer inte att gå där och jag kommer att kunna kontrollera den manuellt?

Din vBET konfiguration verkar vara okej, också. Htaccess-filen. Ett forum hade något liknande, men de röra något i vBSEO konfiguration och vBSEO personalen fixade det. Kontrollera inte vBSEO kan förstöra detta genom anpassade omdirigeringar. Du kan också kontrollera inte kommentera "RewriteBase /" hjälp - men det är bara skytte.

Just nu kan jag inte berätta mer. Jag kommer att se det och kanske jag kommer att behöva tillgång till att ge dig mer stöd. Vänligen åtminstone ge mig fel kommunicera som du ser när du vill översätta huvudsidan. Notera även att du inte bör lägga till URL språket i din standard forum språk (det fungerar inte på detta sätt - för standard du bara har vanliga länkar).

Även jag är lite vilse med din fråga beskrivningen det är därför röra det skulle bli mycket bättre. Om du är medveten om säkerhetsfrågor kan du skapa tillfälliga konton för stöd eller gjort testet forum med samma konfiguration. Vi kommer gärna ge er vårt fulla stöd, men du måste låta oss för detta. Just nu kan vi bara gissa vad som verkligen händer.
    Senast redigerad av vBET; 13-12-0920:43.

Reg.datum
    Oktober 2009

Och en annan bild - att titta på dina regler standard vBSEO försök till förändring:
    Code:
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    Till:
    Code:
    RewriteRule ^(.+)$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Felmeddelandet jag får på huvudsidan är

Fatal error: Cannot redeclare vbseo_thread_seotitle () (som tidigare förklarats i / sökväg / vbenterprisetranslator_seo.php: 40) i / sökväg / vbenterprisetranslator_seo.php on line 43
    Jag kan inte visa detta beteende till dig för då mitt forum skulle inte fungera, även om flaggorna tas bort.
    Felet är alltid närvarande på forumets huvudsida med och utan översättning. Alla andra sidor fungerar bra.
    Jag kan visa sub forum, trådar på båda språken så vidare i detta syfte vBET fungerar bra.
    Först när jag försöker forumets huvudsida som är www.patientenfragen.net felet visar och inte sidan laddas.
    Det spelar ingen roll om jag åt den via domänen direkt eller den översatta versionen www.patientenfragen.net/en/
    Mitt huvudsakliga språk (vilket domain.net inte domain.net / de /) samt den engelska översättningen inte fungerar när htaccess förändringar är närvarande.

Din htaccess förslag hjälper inte.
    Också att ta bort rewritebase gör inte susen.

Min vBSEO anpassade omskrivningsregler är:
    '^ Index \\. Php \\? Page = Regeln' => 'regeln.html "
    '^ Index \\. Php \\? Page = Impressum' => 'impressum.html "
    '^ Index \\. Php \\? Page = AGB' => 'nutzungsbedingungen.html "
    '^ Index \\. Php \\? Page = Datenschutz' => 'datenschutzerklaerung.html "
    '^ Index \\. Php \\? Page = notfallnummern' => 'notfallnummern.html "
    '^ Index \\. Php \\? Sida = länkar' => 'links.html "
    '^ Index \\. Php \\? Page = impfkalender' => 'impfkalender.html "
    '^ Werbung \\. Php' => 'werbung.html "

'^ Vbglossar \\ php \\ göra = showcat & catid = (\\ d +) och cattitle =(.*)'=>' Lexikon / $ 2 -.? $ 1 /'
    '^ Vbglossar \\. Php' => 'Lexikon /'

'^ Privata \\. Php \\? Göra = showpm & PMID = (\\ d +)' => 'privat-Nachrichten / $ 1.html "
    '^ Privata \\. Php' => 'privat-Nachrichten /'

'^ Faq \\. Php \\ Vanliga frågor = vb_faq' => 'Hilfe / vBulletin / "
    '^ Faq \\. Php $' => 'Hilfe /'

'^ Kalender \\. Php $' => 'Kalender /'
    '^ Kalender \\. Php \\? C = 1 $' => 'Kalender /'
    '^ Kalender \\. Php \\? (C = 1 &)? Göra = (display. +?)(& år =)?$' =>' Kalender / $ 2 / [NF] "
    "Kalender \\. Php \\? (C = 1 &)? Nojs = 1 '=>' Kalender / nojs / [NF]"
    "Kalender \\. Php \\? (C = 1 &)? Göra = (display. +?) & Nojs = 1 '=>' Kalender / $ 2/nojs / [NF]"
    "Kalender \\. Php \\? (C = 1 &)? Vecka = (\\ d +) & nojs = 1 '=>' kalender/woche- $ 2/nojs / [NF]"
    "Kalender \\. Php \\? (C = 1 &)? Månad = (\\ d +) & år = (\\ d +) & nojs = 1 '=>' Kalender / $ 3 / $ 2/nojs / [NF]"
    '^ Kalender \\ php \\ göra = getinfo & (c = 1 &) dag = (\\ d +) -.? (\\ D +) - (\\ d +) (& c = 1) $?' => 'Kalender / $ 2 / $ 3 / $ 4 / '
    '^ Kalender \\. Php \\? Göra = getinfo & e = (\\ d +) (& dag = [0-9 \\ -]+)?(& c = 1)? $' => 'Kalender/ereignis- $ 1 /'
    '^ Kalender \\. Php \\? (S =&)?( c = 1 &)? (Vecka = &)? Månad = (\\ d +) & år = (\\ d +) (& c = 1)? (& Göra = displaymonth)? $ '=>' Kalender / $ 5 / $ 4 / '
    '^ Kalender \\. Php \\? C = 1 & vecka = (\\ d +) (och göra = displayweek & månad =.+?)?$' =>' kalender/woche- $ 1 / '
    Ger dig tillgång till mitt liv webbplats inte är möjligt av säkerhetsskäl, ledsen (även Jelsoft Personal inte få tillgång från mig).

Låt mig veta vilken info du behöver, och jag är glad att kunna ge dem till dig.

Jag kan maila dig min vbseo_all.xml inställningar om du tycker att det är en vbseo konflikt. Bara skicka mig din e-post via PM
    Senast redigerad av StarBuG; 14-12-0909:55.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

När jag Force Forum Root som startsida? till INGEN sedan patientenfragen.net / sv / fungerar
    samt patientenfragen.net / sv / index.php

Men patientenfragen.net (tyska, den viktigaste språk) fortfarande inte fungerar (se felmeddelandet ovan)

MEN patientenfragen.net / index.php fungerar

Några fler idéer?

Om du har MSN eller ICQ skicka mig din legitimation och jag kan visa dig beteendet bor

PS:
    Jag Vill inte använda index.php eller index.php?

Jag tog bort dem från Definiera Hemsida Alias när jag installerade vBET men jag gillar verkligen inte det.
    Vänligen ändra på det för framtiden.
    Detta är en allvarlig PR läcka fråga!
    Senast redigerad av StarBuG; 14-12-0910:15.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •