Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: ¿Konfigurera en redaktör knapp för produktutveckling BBcodes?

Default ¿Konfigurera en redaktör knapp för produktutveckling BBcodes?

Jag bor i en tvåspråkig region som delar spanska och katalanska som språk.

Spanska är som standard forum språket, men många användare kan kontextuellt byta från spanska till katalanska beroende på vilken tråd / forum besöker.

Många användare skulle vinsten i ett inlägg redaktör knapp som bara skulle sätta in katalanska produkt Forumkoder i önskad meddelanden.

[Lang = ca] .... [/ Lang]

Jag har försökt att sammanställa denna knapp för hand, men texten är endast infogas i meddelandet (Forumkoder) och genomförs inte som produkt-kommandot.

Finns det en enkel lösning för detta?

Senast redigerad av forosmb; 16-07-1114:56.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det finns möjliga enkla lösningar på problemet du har:
    1. Aktivera automatisk språkidentifiering (vBET alternativ i Admin CP) - användarna kommer bara skriva meddelanden och vBET kommer ogenomskinlig det i Lang BBCode automatiskt
    2. Tvinga användarna att ställa in sin standardspråk (även alternativ i vBET) - när användaren har sitt standardspråk om att forumet språket sedan automatiskt vBET lägga till redaktören BBCode alternativ (inte som knapp, men som radioknappen - linda in i språket eller inte) - kan du se hur det fungerar även på vårt forum - bara ställa in standardspråk för andra än engelska (använd Användare CP).

Tala behöver du mer hjälp?

Reg.datum
    Oktober 2009

Inget svar - anses löst. Om inte skriv här

Tack för svar.

Ingen av dessa lösningar anpassa sig 100% till mina behov ändå.

Jag skulle inte vilja att tvinga mina användare att välja språk i profil, eftersom de flesta av dem förändras skrivspråk bland ämnen eller ämnen.

Dessutom passar Googles automatiska språk upptäcka inte heller. Det gäller bara poster taggade som [Lang] och med de flesta användare utan profil tilldelad språk, är detta sätt inte fungerar.

Jag har en annan relevant fråga, som är att när språket är valt i profil kan man återgått till "inte är markerat". Jag insisterar mina användare inte har en fast språkbruk eller profil (det är en riktig tvåspråkigt sammanhang) och efter test konfiguration de ser en fast asignation att de kan återgå. Vi skulle behöva en fix för det.

Mitt förslag av språk tagg knapp på editorn är mer flexibel och erbjuder functionlity mer "on demand" till användare från min synpunkt.

Du bör också vara medvetna om att lägga till sekundära användargrupper hur din produkt gör påverkar mycket vanligt användargrupp album konfiguration. "0" standard för album bildstorlek innebär obegränsad storlek och overides annan posible användargrupp albumet förinställning. Det är en del av vBulletin användargrupp mekanik, men det skulle vara bäst att skapa nytt språk användargrupper med några fast ingen oändlig storlek albumet tillstånd.

Tack för ert stöd.

Reg.datum
    Oktober 2009

Google Autoavkänning fungerar endast för meddelanden som inte är märkta som [Lang] (det finns ingen anledning att kontrollera om det redan är inställd). Den genomförs för att ställa [Lang] för användaren meddelandet automatiskt och det fungerar för alla användare oavsett har de satt sin standardspråk eller inte. Du missförstått hur det fungerar. Om du tror att det fungerar felaktigt utan ditt forum - vänligen öppna nya tråd för nyemissionen.

Vänligen öppna nya trådar för nya frågor - detta gör det möjligt för oss att mange dina frågor separat och hålla ren fråga historia. Vi kan inte hantera många frågor i en tråd. Så snälla öppna nya trådar för användargrupp fråga och automatiskt upptäcka om du tror fungerar fel på ditt forum.

Vänligen notera att lägga till knappen för språk BBCode har några frågor. Vill du verkligen tvinga ditt användarnamn varje gång för att klicka på knappen och välja ett av 53 språk, att finna det först naturligtvis på sådana lång lista. Observera att själva lösningen inte kvällsmat en sådan fråga. Och det görs i syfte att undvika sådana problem. Även sådana "on demand"-funktionalitet har inget syfte alls. Vem kommer att skriva sina meddelanden på olika språk? Varje meddelande på olika språk och varje gång välja i vilket meddelande det är? ... Ända om någon vill att det är bättre att använda automatisk detektion för detta än tvinga användaren att välja det själv.

Du vill inte tvinga dig användaren att ställa in standardspråk, men vill tvinga honom att göra detta varje gång han skriver budskap? ... Även du behöver inte tvinga din användaren att ställa in standardspråk - använd automatisk språkidentifiering. Den är utformad för sådana fall och det fungerar OK. Du missförstått hur det fungerar.

Användare standardspråk inte är standard vBulletin språkbruk. Den har ingen inverkan på något annat än redaktörer. Varför du vill för att ändra den?

Jag behöver inte knappar för 53 språk, bara för en icke implicita en.
    Och jag skulle inte tvinga användaren till någonting. I värsta fall kunde jag själv redigera och lägga till taggar med ett enkelt klick, nu dyr.

Jag öppnar tråden på automatisk översättning frågan precis som den inte fungerar OK i mitt forum.

Reg.datum
    Oktober 2009

Så om du vill det bara för ett språk, vänligen notera att vBET automatiskt lägger till något liknande. Om användaren har valt sitt standardspråk och det är andra som forum standardspråk, då vBET kommer att lägga till varje redaktör alternativ som gör det möjligt att automatiskt ogenomskinliga användaren meddelande i Lang BBCode. Det är inte knapp, men alternativknappen - gör det möjligt att slå på (det är inställt som standard) eller stänga av den. Du kan se hur det fungerar på vårt forum genom att ställa in standardspråk för andra än engelska.

När den används sedan redaktör skickar ytterligare data till servern. Det är parameter som heter vbet_postInLanguage och det värde är språkkod som bör ingå i Lang BBCode. Så om du vill ställa din egen knapp kan du skicka via redaktören form denna data när knappen är satt, eller så kan du definiera knapp med klientsidan logik (Java Script) som kommer att svepa / packa upp i editorn när knappen är satt / urkopplat. Det verkar vara Simper att bara ställa in / urkopplat värde för gömda vbet_postInLanguage fält (som du kan lägga till med din knapp).
    Det kommer inte kräver någon Java-skript alls om din knapp kommer att kryssrutan fältet (istället för gömda en som är satt av knappen). Detta verkar vara det enklaste sättet - vBET då blir denna parameter som kommer att ta hand om emballage budskap i Lang BBCode på serversidan

Jag kommer att gå till din nya ämnen för att stödja din andra frågor. Behöver du mer stöd med det här?

Tack för ert stöd. Jag kan inte se radion val knappen språket i min 3.7.3 version forum.I ska försöka aktivera it.We hantera ändå en komplex situation. De flesta tvåspråkiga användare inte skulle vilja se någon post översatt bland både kända languages.But måste vi markera på något sätt katalanska inlägg att erbjuda översättningar till vissa bara spansktalande users.In jämförda med automatisk detektering, skulle vi fördel för en alternativet "noll"-flagga som skulle undvika translltion att user.That sätt både katalanska och spanska inlägg tycks I de ursprungliga versionerna, och endast utlänning och icke tvåspråkiga läsare skulle kräva översättning aktivering av forum.I apreciate din produkt och jag tycker är ett bra jobb. Jag erkänner våra behov är ganska märklig, men vi vill att användarna ska bli riktigt bekväm med språket konfigurationen av webbplatsen.

Jag ser radmatningar går förlorade vid redigering av inlägg i detta forum.

Reg.datum
    Oktober 2009

Om du vill ha 0 flaggan vänligen använd notranslate BBCode Det kommer inte att översättas alls - det betyder att inte alla språk. Tänk det är vad du verkligen vill - om du också stödja andra språk (inte bara de 2) så mycket meddelanden kommer inte att översättas alls.

Detta är exempel på notranslate BBCode-användning: This will not be translated at all

Även översättning av tvåspråkiga användare bör inte vara ett problem - du har inkluderat ursprungliga meddelandet.

Om du WAN till exempel meddelanden i katalanska inte översatt på språk X (men för andra översatt) så måste du:
    1. har dessa meddelanden som markerats som katalanska
    2. ändra vBET kod för BBCode hantering genom att lägga till ett tillstånd som kommer att återvända originaltexten för denna översättning par.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •