Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: ¿Konfigurera en redaktör knapp för produktutveckling BBcodes?

Jag kommer närmare en definition av kodning modifiering jag behöver och jag skulle vilja budget dig för det.

Det är inte bara att undvika översättning mellan två språk: Den består av en ny visning tillgängliga konfiguration (inte översätta spanska och katalanska) som implicit läge för forumet.

Det bör kompletteras med ett sätt att markera nuvarande katalanska inlägg i vissa automatiserade sätt (google grupperade fråga ¿?) Innan automatisk identifiering aktiveras på nytt.

Jag erkänner Java-original-version visningsläge passar bra för våra tvåspråkiga sammanhang.

Jag hade inte testat det förrän nu som jag om det var endast avsett för SEO prestanda.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag ser två inlägg innan du ber om hjälp, men i sista du skrev att själva lösningen är lämplig. Så om man antar - Behöver du mer hjälp här eller det redan OK? Id du gör - vad behöver du?

Relaterade till ämnet för denna tråd, tror jag fortfarande på en knapp i editorn för att automatisera Forumkoder insättning av personal skulle vara bra.

Vad gäller min betong forum, jag detalj mina behov som ett projekt i en annan tråd.

Reg.datum
    Oktober 2009

Så kan vi överväga detta en stängd, eller fortfarande lite hjälp här behövs?

Det finns möjliga enkla lösningar på problemet du har:
    1. Aktivera automatisk språkidentifiering (vBET alternativ i Admin CP) - användarna kommer bara skriva meddelanden och vBET kommer ogenomskinlig det i Lang BBCode automatiskt
    2. Tvinga användarna att ställa in sin standardspråk (även alternativ i vBET) - när användaren har sitt standardspråk om att forumet språket sedan automatiskt vBET lägga till redaktören BBCode alternativ (inte som knapp, men som radioknappen - linda in i språket eller inte) - kan du se hur det fungerar även på vårt forum - bara ställa in standardspråk för andra än engelska (använd Användare CP).
    Båda alternativen är inte idealiska för mitt behov.
    Jag behöver som anställd ha ett sätt att ändra omslag meddelande språk på bara ett klick.

Kanske inte detta felsökning, det medger jag. Du kan flytta till funktioner förslag om du håller med.

Reg.datum
    Oktober 2009

OK, men vad för behöver du det här? Jag behöver ta reda på vad som verkligen behövs. Du öppnade redan andra funktioner begäran om att skapa enkla verktyg som kommer att avsluta alla som redan skapats meddelanden lämpligt sätt i Lang BBCode. Så om du kommer att ha den här då alla gamla meddelanden inslagna. Även om automatisk språkidentifiering är aktiverad, kommer alla nya inkommande meddelanden slås in korrekt (med undantag där Google inte kommer att känna igen språket). Så i så fall vad för den här knappen? Vänligen ge oss full scenario hur du tror att det kommer att arbeta. Jag förstår att du vill ha knappen, men jag verkligen inte förstår behovet och jag är inte säker är det redan omfattas av den andra funktionen begäran. Speciellt att du skrev nu att denna knapp för anställd så jag förstår nu att det är för att korrigera meddelanden som inte är förpackade i lang BBCode lämpligt sätt. Rätta mig om jag förstått det fel.

Även med automatisk identifiering aktiverat, skulle jag vilja ge användarna ett enkelt sätt att visa att de är writting på katalanska som de skriver på både spanska och katalanska i forumet.

Om automatisk identifiering fungerar 100% är inte ett måste, men jag tycker är en mycket enkel begäran och är mer mångsidig för tvåspråkiga än alternativknappen väljaren: BBCode / nej BBCode

Reg.datum
    Oktober 2009

OK så. Jag var förlorad, för i föregående inlägg såg jag att det är för de anställda inte för alla medlemmar. Så jag var inte säker på vad för det egentligen borde finnas.

Nu förstår jag (förlåt om du skrev det förut och var tvungen att upprepa det).

Din begäran är alltför unikt för just ditt forum ska ingå i officiell version. Så vi planerar inte att inkludera den i vBET. Speciellt det med automatisk detektering aktiverat det egentligen inte behövs och som sagt Albert Einstein "saker ska vara så enkel som möjligt, men inte enklare". Vi tror att ge en sådan knapp bara kommer att förvirra användare som kommer att tycka att de måste klicka på det i händelse av att skriva på katalanska. Och detta sänker användbarheten av forum. Enklare lösningar - precis skriva vad du vill och låt systemet hand om resten - är bättre för användare i vårt yttrande.

Men vi kan hjälpa dig att lägga till en sådan knapp.
    Som jag skrev redan det kommer att bli lätt om du använder redan befintlig funktionalitet och bara ändra utseendet på den. Så vBET vet redan hur man ska linda in i Lang BBCode Enligt kompletterande uppgifter från redaktör. Allt du egentligen behöver är att ändra utseendet på det (vi har radio-knappen, du vill bara knappen) och inkluderar det alltid (vi inkluderar i speciella tillstånd).
    Så - vet du redan hur du lägger till knappen som visar bilden med i första inlägget. Vad du också behöver är att:
    1. omfatta dolda fält:
    Code:
    <input id="vbet_addbbcodes" type="hidden" name="vbet_postInLanguage" value="0">
    2. Inkludera enkelt Java Script som kommer att ställa det katalanska kod (ej testad):
    Code:
     <script language="javascript">
    function vbet_setCatalan(){
    document.getElementById("vbet_addbbcodes").setAttribute("value", "ca");
    return false;
    }
    </script>
    Observera att du kan gjort det mer komplicerat att ställa in / urkopplat på knappen
    3. Kör Java Script funktionen när du klickar på knappen. Så i din knapp lägga till:
    Code:
     onClick="vbet_setCatalan()"
    Om du inte vill göra mer komplexa funktion (som kommer att kunna också för att ändra värde) då kan du bara ställa in funktionen kroppen i onClick-attribut och inkluderar inte java script som funktion alls.
    Notera även att om du vill att det ska vara användarvänlig ni att lägga till denna knapp som växlingsknappen så användaren vet är det redan aktiverat eller inte. Detta skulle bli mycket enklare om du vill lägga till det kryssruta istället för knapp, men med knapp det är också möjligt att göra det, bara mer komplicerat om du vill göra det (så att inställning och unsetting)

Observera att förändringen kommer att synas efter att användaren begår budskap - så det kommer att användas på serversidan.

Om du vill att det ska fungera på webbläsare sida, behöver du inte Steg 1 - bara Java Script funktion (bifogas knapp), som kommer att ta med id (eller struktur om du inte kan förutsäga redaktör ID) området redaktör text och lägga till innehåll öppning och stängning Lang BBCode. I sådana fall du också behöver inte oroa dig för växlingsknappen (användaren bara se att det redan har lagts i editorn). Bara du bör kontrollera det redan är insvept (inte text börjar med att Lang BBCode) och ignorera-knapp Klicka i så fall (för att undvika inslagning flera gånger).

Tala behöver ni mer hjälp här. Om ja - tala där särskilt.

Tack!

Mycket detaljerad och väl förklarat, tack.

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •