OK så. Jag var förlorad, för i föregående inlägg såg jag att det är för de anställda inte för alla medlemmar. Så jag var inte säker på vad för det egentligen borde finnas.
Nu förstår jag (förlåt om du skrev det förut och var tvungen att upprepa det).
Din begäran är alltför unikt för just ditt forum ska ingå i officiell version. Så vi planerar inte att inkludera den i vBET. Speciellt det med automatisk detektering aktiverat det egentligen inte behövs och som sagt Albert Einstein "saker ska vara så enkel som möjligt, men inte enklare". Vi tror att ge en sådan knapp bara kommer att förvirra användare som kommer att tycka att de måste klicka på det i händelse av att skriva på katalanska. Och detta sänker användbarheten av forum. Enklare lösningar - precis skriva vad du vill och låt systemet hand om resten - är bättre för användare i vårt yttrande.
Men vi kan hjälpa dig att lägga till en sådan knapp.
Som jag skrev redan det kommer att bli lätt om du använder redan befintlig funktionalitet och bara ändra utseendet på den. Så vBET vet redan hur man ska linda in i Lang BBCode Enligt kompletterande uppgifter från redaktör. Allt du egentligen behöver är att ändra utseendet på det (vi har radio-knappen, du vill bara knappen) och inkluderar det alltid (vi inkluderar i speciella tillstånd).
Så - vet du redan hur du lägger till knappen som visar bilden med i första inlägget. Vad du också behöver är att:
1. omfatta dolda fält:
Code:
<input id="vbet_addbbcodes" type="hidden" name="vbet_postInLanguage" value="0">
2. Inkludera enkelt Java Script som kommer att ställa det katalanska kod (ej testad):
Code:
<script language="javascript">
function vbet_setCatalan(){
document.getElementById("vbet_addbbcodes").setAttribute("value", "ca");
return false;
}
</script>
Observera att du kan gjort det mer komplicerat att ställa in / urkopplat på knappen
3. Kör Java Script funktionen när du klickar på knappen. Så i din knapp lägga till:
Code:
onClick="vbet_setCatalan()"
Om du inte vill göra mer komplexa funktion (som kommer att kunna också för att ändra värde) då kan du bara ställa in funktionen kroppen i onClick-attribut och inkluderar inte java script som funktion alls.
Notera även att om du vill att det ska vara användarvänlig ni att lägga till denna knapp som växlingsknappen så användaren vet är det redan aktiverat eller inte. Detta skulle bli mycket enklare om du vill lägga till det kryssruta istället för knapp, men med knapp det är också möjligt att göra det, bara mer komplicerat om du vill göra det (så att inställning och unsetting)
Observera att förändringen kommer att synas efter att användaren begår budskap - så det kommer att användas på serversidan.
Om du vill att det ska fungera på webbläsare sida, behöver du inte Steg 1 - bara Java Script funktion (bifogas knapp), som kommer att ta med id (eller struktur om du inte kan förutsäga redaktör ID) området redaktör text och lägga till innehåll öppning och stängning Lang BBCode. I sådana fall du också behöver inte oroa dig för växlingsknappen (användaren bara se att det redan har lagts i editorn). Bara du bör kontrollera det redan är insvept (inte text börjar med att Lang BBCode) och ignorera-knapp Klicka i så fall (för att undvika inslagning flera gånger).
Tala behöver ni mer hjälp här. Om ja - tala där särskilt.