Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Sitemap webbadress är falska eller riktiga?

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2011

Default Sitemap webbadress är falska eller riktiga?

Text automatically translated from: German to: Swedish
    Translated text
    När du först vill jag säga att jag tycker vbet för en genial produkt som varje cent är värt de kostnader

Sitemaps är rätt URL URL så här:
    HTML Code:
    /forum/ja/vbet-good-stories/719-%E3%82%82%E3%81%86%E4%B8%80%E3%81%A4%E3%81%AE%E3%82%B5%E3%82%AF%E3%82%BB%E3%82%B9%E3%82%B9%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%AA%E3%83%BC.html
    eller bara webbadress är här:
    HTML Code:
    /forum/vbet-good-stories/719-another-success-story.html
    Jag frågar eftersom det för mig som är en central försäljningsargument. För webbadresser så här:
    Code:
    /forum/vbet-good-stories/719-another-success-story.html
    i en sitemap är nonsens eftersom de använder en 301 omdirigera till
    HTML Code:
    /forum/ja/vbet-good-stories/719-%E3%82%82%E3%81%86%E4%B8%80%E3%81%A4%E3%81%AE%E3%82%B5%E3%82%AF%E3%82%BB%E3%82%B9%E3%82%B9%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%AA%E3%83%BC.html
    vidarebefordras och sitemaps har rätt URL är inte de dåliga.

Jag ville också fråga om omskriven i webbplatskartor webbadresser och de forum jag använder bara forumet URL inte tråden URL i webbplatskartan

Stort tack för hjälpen

ps varför skickar in ett bidrag är att det är förbjudet att posta länkar till andra webbplatser när jag inte har gjort det? Jag har skrivit bara på vänster på denna sida

Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej.

I denna stund när du integrerar vBET med webbplatskarta du tröskeln inte har översatt länkar i sitemap. vBET översätter länkar i ditt forum, så Google och andra sökrobotar kommer att hitta och indexera din översatta sidor.

Observera att vi redan har planerat lösning för att stödja generation sitemap med redan översatta länkar (se här för detaljer: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post8978). Vi har inte release datum för detta ännu. Först ska vi lägga till andra översättningar motorer stöd för vBET3.x (nu är det endast i vBET4.x) och efter det kommer vi att genomföra andra funktioner - inklusive stöd för översättningen länkar för webbplatskarta. Kom ihåg att integration med sitemap generator behövs inte alls - detta är bara hjälp för Google som förmodligen kommer att göra dina sidor indexeras snabbare, ändå de som kommer att indexeras ändå tack vare Googles robotar.

Om du har några framtida frågor så bara fråga

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2011

Translated text
    wow snabba svar, tack.

Ok det är bra att man planerar att integrera översatt webbadresser för webbplatskartan.

Google driver tyvärr bara ett visst antal webbadresser som har en 301 omdirigera så denna funktion skulle vara mycket bra och viktigt.
    Jag har på min forum utan denna funktion cirka 26 miljoner 301-omdirigeringar att Google skulle straffa

Jag har läst igenom detta här: vbet4-integration-other-plugins/415-sitemap-generator-integration.html

Det planeras också att FORUM URL lagts till i webbplatskartan?
    Fram tills nu endast tråden URL införas.

Jag har 1200 Forum gängor och 500.000 är därför endast de forum i min webbplatskarta URL så det skulle vara viktigt för mig att det är det forum webbadressen i webbplatskartan är.
    Är det möjligt?

Sista frågan.
    Är det möjligt standard med hela forum i ett språk till ett annat språk?

Exempel.
    Jag har en tysk forum och att detta visas alltid och för varje på engelska, är detta möjligt?

Eftersom jag kunde göra kopior av ett forum på deras egna domäner på olika språk
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

I detta ögonblick Sitemap integrering förfarande inkluderar inte lägga forum länkar för översatta sidor. Det är naturligtvis möjligt - bara vi inte hade frågor om det innan så vi inte brydde sig tidigare.

Några fler frågor

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2011

Translated text
    ok grund av frågan, =)

Så jag har accepterat ett tyskt forum (URL
    HTML Code:
    deutsch.de
    ) Och dessutom vill ha den engelska användaren kan läsa detta.
    Sedan jag installera VBET och jag på webbadressen
    HTML Code:
    deutsch.de
    den tyska versionen och
    HTML Code:
    deutsch.de/en
    den engelska versionen. det är OK om jag vill den tyska och engelska användare delar på en plattform tillsammans.
    Men om jag vill ha den tyska och engelska användare har ett eget forum så det vore bättre jag göra en kopia av forumet
    Sen har jag två tyska forum.
    en domän till
    HTML Code:
    deutsch.de
    för tyska och en användare på domänen
    HTML Code:
    englisch.com
    för engelska användare. Detta tillåter användaren att läsa gamla engelska tyska bidragen till forumet englisch.com ska naturligtvis vara engelska som standard.

Så jag har haft de två oberoende styrelseledamöter oberoende var och en med sitt eget språk och egen domän.

Jag uttryckte min idé att förstå?

Är fördelaktigt.
    Google tar inte index 10 miljoner sidor från en domän.
    Men 10 miljoner sidor indexeras av Google 50 domäner
    Original text
    Senast redigerad av Alpha; 28-06-1115:33.

Reg.datum
    Oktober 2009

I så fall behöver du inte vBET alls ... Du ceratet bara 50 ett språk forum. Så vad för översättningar? Kom ihåg att detta kommer att bli mycket dyrt för dig - 50 licenser vBulletin och kanske andra betalda plugins. Även 50 styrelser kommer att konsumera mycket mer resurser (CPU, minne).

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2011

Translated text
    Tyvärr är det inte så enkelt.
    Jag har ett tyskt forum som har 1,5 miljoner inlägg. Dessa inlägg är givetvis också tillgängliga på alla språk.
    Grund så grundläggande som det var.
    Jag vet att jag kan vara 50 nya forum enda anledningen som gör något vettigt.
    Varför jag bör vara 50 nya forum tomhet skäl, men om jag har 1,5 miljoner poster som innehåll?
    Men bara på ett språk
    Detta innehåll är en ekonomisk faktor kan multipliceras med översättning till olika språk.
    Endast fungerar 100x bättre på separata domäner som styrelsen sedan kan översätta utveckla oberoende positioner.

Den första kostnadsfaktor är sekundärt. Den tyska forum har mindre server kostar 100-200 **** meriter.
    Om en engelsk kopia av uppnå endast 10% av värdighet som fortfarande skulle vara lönsam. Det finns inga kategorier på den nya servern kostnaden för befintliga servrar är inte upptagen har tillräckliga reserver. Det skulle endast behöva betala licens för kostnaden.
    Dessutom vill jag inte göra 50 forum på gång, men alltid efter varandra

Men jag tror jag har hittat en lösning.
    i htaccess
    HTML Code:
    #RewriteRule ^([^/]*)$ http://www.englisch.com/en/$1 [R=301,L]
    Skulle faktiskt fungerar.

Men tillbaka till ämnet
    OK jag ska försöka hitta någon jag själv som kan integrera forumets webbadress i webbplatskartan.
    Då ska jag köpa VBET.
    Tack för hjälpen

och tack för detta fantastiska program
    Original text

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •