Michal,
ledsen för det försenade svaret - Jag var på semester förra veckan.
Jag vill minnas att WP-roboten autotranslates med antingen Google, Yahoo eller bablefish (tillgängliga alternativ i config) så ta en titt på deras genomförande mate.
bästa hälsningar
martin
Tack - Jag kommer att undersöka detta. Just nu har vi "nya hopp" - Google hävdar att översättningen API inte kommer att vara stängd, precis bytt till betald en. Detta är viktigt, eftersom ingen annan API ger så många språk. Fortfarande kommer vi att undersöka andra möjligheter, för nu finns det inga uppgifter om nya Google-strategi.
Det skulle vara bra om VBET kan fortfarande använda Googles API tillsammans med förmågan att använda en sekundär gratis översättare vid behov. För mig en betald Googles API skulle vara värt det.
Som jag skrev vi kommer att kontrollera andra möjligheter också. Du kan alltid använda Google för att vissa översättningar inte stöds av andra och andra tjänster där du kan få det gratis. Det är där vi kommer att gå.
Nästa idé hur man kan hantera ytterligare översättning API för att lägga till enkel parameter där du kan bestämma vill du ha allt översatt av Google, eller av andra API där det är möjligt.
En sådan lösning kommer fortfarande att du kan använda alla språk och gjort lägre kostnader (Google-översättning API kommer att betalas). Även konfigurationen blir triviala - bara en parameter. Och för dem som vill välja specifika översättningstjänst (när några översättningen kommer att ha mer än 2 alternativ) kommer vi att ha enkla PHP-array med kartläggning översättning till leverantören. Det där kommer att kunna använda mer än en leverantör annorlunda än Google kommer vi att notera detta i php kommentar. Så du kan öppna konfigurationsfilen Där kan du se vad som måste översättas av Google (inga andra leverantörer för ett sådant språk) och vad som kommer att översättas av annan leverantör - som en och vad annat stödjer specifika översättning. Helt enkelt för varje språk kommer det att finnas karta där nyckeln ska språkkod och värdet kommer att leverantören.
Vem bryr sig inte om detaljerna bara vill ha billigare översättningar - bara slå på ett alternativ. Vem vill ha detaljer och gör detaljerade val bara ändrar en sträng till en annan i lämpliga php tabellen.
Detta är själva idén hur man lägger till stöd för andra översättningar API: er.
Alla kommentarer uppskattas![]()
Ja jag hittade information som wp-roboten kan använda Yahoo bablefish (detta är en lösning) för översättningar. Jag gjorde anteckning om det på min arbetsplats för det här problemet och jag kommer att undersöka det mer. Om du har någon ytterligare information i detta område ange här eller genom PM. Tack![]()
Se här: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post8865
Detta verkar vara bra alternativ. Men vi måste kontrollera licens. Det är gratis, men det finns några ytterligare anteckning om att kontakta dem, så vi kommer att få kontakt och förtydliga kommer det att vara möjligt att använda Microsofts API för gratis med vBET som adapter lager.
Vi skickar bara mail med några frågor postadress som Microsoft på Microsoft översättning API sida. Vi kollade körkort och fann ingen begränsning, men vi vill vara säkra på att vi letade på rätt plats och inte missa något. Så just nu väntar vi på ett klargörande kommer det att bli lagligt att använda Microsoft Översättning API i vBET.
Vi kommer att hålla er informerade![]()