Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Extra lagt Användargrupper

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Extra lagt Användargrupper

Hej, behöver vi verkligen behöver ha 60 (ish) nya användargrupper?, Det kommer att vara ett absolut ont att gå igenom var och en att ändra behörigheterna för min mods och hacka.

Kan vi bli av med dem?

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,

Kan du förklara det bättre? användargrupper? du menar - vBET språk användargrupper?.
    Vad innebär det kött, som användarna kan ändra vBET inställningar?

Tack

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Hej Kamil, tack för svaret, vid uppgradering till 3.4.0 för vb3.8.6 jag funnit att varje språk har nu en egen användargrupp i Admincp> Användargrupper> användargrupp chef och de flesta av dem har sekundära användarna är problem jag har en del ändringar och lagt hacka som kräver administratörer att ställa in behörigheter per användargrupp, så nu måste jag gå till var och en att stänga av alla behörigheter.

Det känns overkill att sätta varje användare i en sekundär användargrupp, vad är poängen med det?

Reg.datum
    Maj 2010

hej,

vBET gör användargrupper automatiskt och användare läggs till användargrupper efter efter inställning huvudspråk (användaren språk usercp).

Code:
    "have some modifications and hacks added which require admins to set the permissions per usergroup"
    Jag förstår inte det, kan du förklara det bättre?

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag har mods eller hacka från vb.org & några anpassade dem, till exempel jag har en som heter vb efter mallar och inom användargrupp inställningar för varje användargrupp du ställa in om de kan använda mod och vilka särskilda delar av mod är tillgängliga för dem , ALLA nya användargrupper som vbet lagt har behörighet inställd på att möjliggöra användning av denna mod men de bör inte tillåtas, jag har fullbordat nästan gå igenom dem alla att stänga av alla dessa behörigheter det har varit en verklig smärta. Varför de måste sättas i användargrupper i första hand?

Reg.datum
    Maj 2010

Här har du detta alternativ beskrivs:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...each-user.html

andra - är vBET användargrupper inte anslutna med någon behörigheter så kanske det här är ditt mod bugg, men jag kan inte säga säkert.

Snälla ge mig ett namn till en från mods och URL till denna mod (ska vara gratis) och jag kommer att kolla upp det på min Test Forum (och naturligtvis - skriv hur man ska reproducera det steg för steg)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •