Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Auto översatta sidor vs Google riktlinjer för innehåll

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default Auto översatta sidor vs Google riktlinjer för innehåll

---
    ADMINISTRATÖR OBS! detta inlägg innehåller falsk information om Google uttalande för att automatiskt översatt innehåll. Även uttalandet inte gäller vBET. Se här för mer information: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post7873
    Tyvärr var jag på semester när ett meddelande skapades och mycket felaktig information ingick i denna tråd - det är därför korrigering ingår här.
    ---

Hallå

Jag ville bara låta er veta att Matt Cutts säger att automatiskt översätta webbsidor faller inom deras "genererade auto innehåll" riktlinjer som bestraffas sedan Google Panda uppdateringen.

Så precis som en varning du kanske vill ompröva lägga alla dina översatta sidor i din webbplatskarta.

Faktum är att du kanske vill överväga att blockera Google från listan översatt auto språk alls via robots.txt.

Här är videon: YouTube - Hur ska jag hantera lokaliserat innehåll?

Hälsningar

StarBuG
    Senast redigerad av vBET; 07-04-1114:54.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Oj ... verkar ganska klart att Google inte gillar vad Vbet gör då. Varför Google fortfarande index automatiskt översatta sidor om? Inte rimligt.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

För när det besöker de sidor som den inte vet att de är automatiskt översatta.
    De lagras i databasen och inte serveras via deras API till sina larvfötter.

Det är helt bra vad vBET innebär dock inte i den bemärkelsen de flesta människor försöker använda den.

Det är en översättning funktion som hjälper människor som talar olika språk för att förstå ditt innehåll.
    Men det är inte ett sätt att multiplicera din sidans innehåll.
    Om du använder det på det sättet Google kommer att se detta som låg kvalitet "auto innehåll" och straffa din webbplats för att det förr eller senare.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Tack.

Kamil,

Kan jag bara bekräfta gärna att om jag vill hålla Vbet körs på mitt forum men inte vill att Google ska se automatiskt översatta sidor som jag bara behöver göra följande:

1. Enter 'Disallow: / forum / xx /"I robots.txt där xx betecknar främmande språk (er) som används på mitt forum

2. Omvänd stegen i det här inlägget för sitemap integration: http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html

3. Re-generera och skicka igen sitemap.
    Senast redigerad av norku; 31-03-1110:42.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Ja. Om du inte tillåta dina sidor för Google robotar - du kommer att ha dina sidor inte indexeras av Google.
    naturligtvis om du omvända alla förändringar från sitemap - samma - sida indexeras inte.

förstås redan att du har sidor som indexeras av Google dig måste du ladda den nya webbplatskartan.
    Tillagd av Michał Podbielski:
    Du behöver inte att blockera en översatt innehåll, se:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post7873
    Senast redigerad av vBET; 07-04-1114:49.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Tack Kamil. Jag tycker det är verkligen synd att Google inte gillar innehållet genereras på detta sätt. Jag tycker att de borde göra ett undantag för forum eftersom Vbet är en fantastisk idé och även under den korta tid jag hade det fullt fungerande jag såg en förbättring i min statistik. Allt är inte förlorat men naturligtvis på de riktigt smarta delen av Vbet - som främmande språk talare kan delta på ett forum på sitt eget språk - är förstås fortfarande kvar.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

HRM är Google kommer så småningom att bara släppa dem översatta sidor? Om det händer undrar jag om det kommer att påverka rangordningen av de modersmål sidor?

Quote Ursprungligen postat av tavenger5 View Post
    HRM är Google kommer så småningom att bara släppa dem översatta sidor? Om det händer undrar jag om det kommer att påverka rangordningen av de modersmål sidor?
    Google ser ut att ha tagit bort VBET sidor nu: se diskussionen om min blogg.

Jag personligen tror inte att dessa sidor är skräppost, de har ett legitimt syfte ...
    Lost in Translation: Google Algo Update 2010/06/04 | SEO Blogg från SEOforums.org

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av StarBuG View Post
    Hallå

Jag ville bara låta er veta att Matt Cutts säger att automatiskt översätta webbsidor faller inom deras "genererade auto innehåll" riktlinjer som bestraffas sedan Google Panda uppdateringen.

...

Här är videon: YouTube - Hur ska jag hantera lokaliserat innehåll?

Det är INTE sant. Vänligen se videon igen. Han sade att det KAN tillämpas automatiskt genererat innehåll riktlinjer och han berättar om fel intryck när sidan är helt inte läsbar för människor. Så egentligen Googles robotar kan inte beakta sådana sidor som automatiskt genererat innehåll och detta kan endast göras av mänsklig och endast om översättning är inte ens vecka men helt kraschat, eftersom att ha översatta sidor i sig är mycket bra vad som beskrivs i filmen om sammanhang hur URL ska se ut då.

Också jag vill lugna alla våra användare, att det som säger Matt Cutts om automatisk översättning som kan faller Googles automatiska innehåll riktlinjer Ej tillämpligt att vBET. Är det för att:
    1. Matt säger tydligt att han talar om enkla översättningen av hela innehållet, och vBET inte översätter hela innehållet - det sparar användarnamn och andra områden om markerats som inte för översättning av vBET.
    2. vBET handlar inte om automatisk översättning utan om att stödja flerspråkiga samhällen, där alla kan skriva på sitt eget språk i samma tråd. Så än en gång det är inte bara enkel översättning av hela sidan, och det är inte om automatisk översättning utan om flerspråkiga samhällen.
    3. Översättningar själv är gjorda av Google självt som har mycket god kvalitet och som Matt tydligt sagt sådana översättningar kan behandlas som automatiskt genererat innehåll endast om dessa är verkligen inte läsbar.

Så hoppas att våra användare mår bättre nu För att undvika dåliga känslor och skrämma de som inte läser hela trådar bara rubriker jag kommer att ändra titeln på detta ämne. Med full respekt för författaren - vi gör detta bara för att undvika missförstånd, eftersom ämnet tar något mycket dåligt som vi tror är inte sant. Hoppas det är OK för författare

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av norku View Post
    Tack.

Kamil,

Kan jag bara bekräfta gärna att om jag vill hålla Vbet körs på mitt forum men inte vill att Google ska se automatiskt översatta sidor som jag bara behöver göra följande:

1. Enter 'Disallow: / forum / xx /"I robots.txt där xx betecknar främmande språk (er) som används på mitt forum

2. Omvänd stegen i det här inlägget för sitemap integration: http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html

3. Re-generera och skicka igen sitemap.
    Du behöver inte blockera någon av översatta innehållet! Vänligen se filmen igen - hela den här filmen handlar om hur man namn URL när du har översatt innehåll, så har översatt innehållet är helt bra för Google!

Den anteckning om automatiskt översatta innehållet gäller inte vBET och även StarBuG skriva falska uppgifter om att det anses som innehåll dubbelarbete vad är inte sant (det kan vara, inte "det är", och detta kan inte gälla för vBET) - se mitt tidigare inlägg.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •