Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 3 FirstFörst 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Auto översatta sidor vs Google riktlinjer för innehåll

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av MOGmartin View Post
    Här är uppdaterad trafikinformation statistik.

@ Hilinebuilders här är den uppdaterade grafen. Även sett samma ... på Twitpic3

FYI: Jag har också anläggningar som drivs av WP-robot i wordpress som använder Google Translate API. De har också drabbats på samma gång och förlorade 100% av deras trafik.
    Typ av dum fråga - där man kan sätta detta filter i Analytics? Jag gjorde bara snabbt kolla och hittade inte det - du vet redan där så jag skulle vilja säkra en viss tid för att titta

Vi är på den och kontrollera den. Det verkar vara individuellt - vissa forum se en sådan tendens vissa inte. Vid den här tiden vi inte kan avgöra vad som är orsaken. Just i fallet för enyone som har en sådan fråga - vänligen se till att du inte blockera alla översatta sidor i robots.txt

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Typ av dum fråga - där man kan sätta detta filter i Analytics?
    inga probs Michal,

dess: Innehåll -> Bästa målsidorna
    FILTER: Sidor som innehåller denna sträng:

Uppdaterad bild med senaste statistik, och du kan se i den vänstra kolumnen där rapporten är:

Twitpic - Dela foton och videor på Twitter

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Se till att du inte blockera alla översatta sidor i robots.txt
    FYI - Jag har inte blockerar trafiken på något sätt

Bara för att RE TILLSTÅND:
    Jag tror inte att vbet plugin är bruten. Det gör fortfarande precis vad marknadsförs som - man kan fortfarande använda översatta sidor 100%.

Det enda problemet är att Google har slutat att skicka trafik till dessa översatta sidor. Som förbaskat svårt att footprint en översatt sida om det är en bra översättning, föreslog jag att du införliva Yahoo översätta API.

Jag skulle satsa bra pengar som detta kommer att göra det mycket svårare för Google att filtrera bort av indexet.

Bara för att RE staten och:
    Jag är Säger inte att dessa sidor DE-indexerade .... De bara inte returneras i sökresultaten när de brukade vara.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Tack för att ge en inblick MOGmartin. Jag ser en nedgång i vBET översatta sidor också, men det är inte alls lika dramatisk som din. Skillnaden är ca 25% från föregående vecka. (26 mars-1 april vs April 2 - April 8)

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av ivan View Post
    Jag kommer att skicka dig detaljerad information via PM i nästa flera dagar ...

Titta gärna denna artikel:
    technospot.net / bloggar / strategi-bort-maskin-översatta sidan på googles-index /
    Just nu ser inte din licens - vänligen detaljer PM licens ASAP. Om du inte är licensierad användare, då du inte har betalat vBET version. Vänligen skicka licensinformation.

Om länken - det är återigen rekommendation att inaktivera svaga automatiska översättningar som inte kan förstås av människor.
    Vi rekommenderar att du inte tillåter automatiska översättningar för att få indexerade. Automatiska översättningar inte alltid vettigt och de skulle kunna ses som spam. Ännu viktigare är poängen med att göra en flerspråkig webbplats för att nå en större publik genom att tillhandahålla värdefulla innehåll på flera språk. Om användarna inte kan förstå en automatiserad översättning eller om det känns konstlat att dem, bör du fråga dig själv om du verkligen vill presentera denna typ av innehåll i dem.
    Googles översättning är mycket bra och läsbar, så det finns inga problem med dem. Så vad göra klart - den rekommenderar att inaktivera Endast översättningar som inte kan förstås av människor. Vi ger stöd till människor att skriva på olika språk och översättningar är riktigt bra. Så det här är INTE om Google översättningar tillhandahålls av vBET.

Jag tror att i panik och utan detaljerad läsning av Google uttalanden som vi har här många missförstånd. Så för att klargöra:
    1. Översättningar är OK för Google
    2. Google gillar inte svaga automatiska översättningar som inte är läsbar
    3. Med ens svaga automatiska översättningar är inte förbjudet, men bara rekommenderas inte
    4. Högt värde automatiska översättningar är OK för Google
    5. vBET ger Google översättningar som har mycket god kvalitet och är läsbar
    Senast redigerad av vBET; 17-04-1119:29.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av MOGmartin View Post
    inga probs Michal,

dess: Innehåll -> Bästa målsidorna
    FILTER: Sidor som innehåller denna sträng:

...

Bara för att RE staten och:
    Jag är Säger inte att dessa sidor DE-indexerade .... De bara inte returneras i sökresultaten när de brukade vara.
    Tack Jag kommer att spela med det och kolla några av våra forum.

Om nytt tillstånd - som jag visa dig här http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post7908 Google ger din sida i sökresultaten. Jag tror att man kan ha färre söker uppgifter på grund av förändringar i index position, men definitivt dina sidor är fortfarande i index och som returneras i sökresultaten.

Vi kommer att göra några egna undersökningar - också uppskatta dina framtida inmatning om du upptäcker något mer om situationen för ditt forum i Googles index.

Sida 3 av 3 FirstFörst 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •