Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Minne frågor

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Default Minne frågor

Jag får följande fel när du klickar på Vbseo "fick Tycker om" och "Tycker tanke"-knapparna på användarprofil sida:

PHP Code:
    Fatal errorAllowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 200593 bytesin /home/xxxx/public_html/forum/includes/functions.php on line 6862

Fatal error
    Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 491520 bytesin /home/xxxx/public_html/forum/includes/class_core.php(4430) : eval()'d code on line 458 
    Som sagt, detta började hända efter att du installerat Vbet men jag tror att jag kommer att behöva lite coachning här eftersom siffrorna inte passar symptomen.

Minne info:

Från phpinfo: memory_limit Lokalt - 128M Master - 128M

Från php.ini:
    PHP Code:
    Suhosin Settings.

suhosin.post.max_vars 2048

suhosin
    .request.max_vars 2048

suhosin
    .cookie.encrypt Off

suhosin
    .memory_limit 32M

suhosin
    .session.encrypt Off 
    VBulletin: PHP Memory Limit 32M

Server-minne just nu: 25,00% (262.136 av 1.048.576)

De felmeddelanden som tyder på att jag behöver öka minnet men jag kan inte se några andra symtom på tillräckligt med minne när du använder forumet och jag har haft några rapporter från min medlemmar. Jag antar dock att de också kommer att få se den "Tycker om" oåterkalleligt fel.

Har ni stött på några problem som detta medan du använder Vbet? Jag skulle vara tacksam för något tips om vad man ska prova.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,
    Ok jag kommer att testa den på mitt prov forum. Du kan helt enkelt försöka att vBET gör den här frågan - bara inaktivera vBET och försöka göra det igen - Om problemet stil finns och vBET är avstängd - detta är inte vBET fråga. Om problemet kommer att försvinna - det är vBET fråga och vi kommer att fixa det.

För det andra - du kan höja gränsen för memory_limit i php.ini till 64 MB och starta om servern. (Vänligen just läst om denna fråga i Google).
    med vBET du har 52 mer innehåll och 52 fler användare på forumet (om du har alla språk aktiverat) - Kostnaden för server minne. Vi är fortfarande jobbar för att göra vBET effektivare (nya UTSÄTTNING mycket snart).
    Här har du en lista med hinst:http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

Tack
    Senast redigerad av kamilkurczak; 15-03-1118:41.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Jag väntar att höra vad du upptäcker på din testplats innan jag upp minnet inställning i php.ini.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Jag redigerade min php.ini och ökat minne gräns för 64M och sedan startas Apache men vBulletin verkar ignorera den inställningen och är fortfarande klagar på att för lite minne finns (samma fel som jag postade i inlägg 1).
    Senast redigerad av norku; 16-03-1100:22.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Hej,

Kunde du upprepa felet? Jag kan inte förstå varför vBulletin AdminCP visar en 32M minne gräns när php.ini har 64M.

Reg.datum
    Maj 2010

nej, jag kan inte återge det på mitt test forumet (Jag klickade på gillar knapparna på användarens sida).
    Har du starta om servern efter förändringar i php.ini?
    Fråga om att din värd leverantör

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Ja, startas jag Apache efter ändring php.ini men det hade ingen effekt. Mycket konstigt. Jag kollade min allmänna minnesanvändning och det var långt under 32M ändå så väldigt konstigt att jag får dessa minnesfel. Jag har bett min värd att titta på detta.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Lösas. Jag hade en ofullständig php.ini i roten. Allt fungerar som det ska nu.

Reg.datum
    Maj 2010

ok för denna bekräftelse löst

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •