Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: CMS i rot, forum / forum

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Några nyheter? Fick du PM jag skickade för några timmar sedan förresten?

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Ja, jag funderar fortfarande om lösningen.
    Kan vi göra ett test? Vad händer när du har ställt in admincp-> främsta
    - Länk Skriv för att REQUEST_URI
    - Översättning länkar du vill lägga till språk parameter till URL (dvs 'adress language = sv?')
    fungerar eller inte?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Samma resultat. Med den uppdaterade htaccess på plats får jag en 404 när jag laddar forumet. Om jag tar dina linjer ut alla är bra.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Som jag sa, min vb suite är installerat i / Forum. Om jag använder din föreslog htaccess så vbenterprisetranslator_seo.php kommer att producera ett 404 eftersom det inte finns på / vbenterprisetranslator_seo.php utan på / forum / vbenterprisetranslator_seo.php Ljud korrekt?

Med detta i åtanke skulle följande vara rätt för en vb Suite installerat i / forum?

PHP Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$  forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$  forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$[L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA
    Jag aktiverade vbet en minut och försökte min htaccess med tillägg av ovanstående rader och 404 har försvunnit och det forum laster på det valda språket okej. Vbseo webbadresser läggs med /? Language = de

Så, jag är på rätt spår här tror jag. Är htaccess faktiskt korrekt i alla detaljer om?

Edit: det verkade fungera, men när jag satte VBSEO_URI i Vbet huvudmenyn allt går bröst upp. Uppenbart varför men sedan igen jag har testat detta i så många timmar nu att jag är inte säker på vad som är rätt och vad som är fel längre ....

Så,

Kan jag få vbet htaccess regler för ett forum med sviten installeras i / forum snälla? Reglerna måste ta hänsyn till de ändringar som gjorts per post 4 ovan. Jag vill få detta arbete ....

Tack
    Senast redigerad av norku; 08-03-1118:05.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

skicka till mig genom PM din FTP-och admincp detaljer (och vbseoadmin) och jag kommer att kontrollera din server och vBET konfiguration.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Denna tråd försvann ett par timmar sedan när din webbplats gick ner. Nu när tråden är återigen synlig ser jag att mitt sista svar saknas.

Jag har i alla fall begärt en återbetalning. Stödet tid och stödnivån är rent ut sagt urusla och jag har inte tid att vänta på några fler halv-svar som inte har hjälpt det minsta.

Du är inte svarar på frågor eller reagerar på vad jag ger i termer av symtom / ytterligare information. Istället jag ska bara ge er admin-nivå tillgång till mitt forum? För mig som är en risk jag inte är villig att ta. Därför, om du är ovilliga att ta tid och diskutera saker här så jag kan inte se en lösning.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av norku View Post
    Denna tråd försvann ett par timmar sedan när din webbplats gick ner. Nu när tråden är återigen synlig ser jag att mitt sista svar saknas.
    Se här: http://www.vbenterprisetranslator.co...p-restore.html
    Vi hade av misstag säkerhetskopiering återställning. Vårt webbhotell istället för att få oss tillbaka vår e-postklient återställt hela systemet från 7: e mars - De sa att då vår e-postklient var avinstalleras (det är därför din tråd försvann först). När vi fick reda på vad de gjorde vi bad att omedelbart återställa systemet från nyaste möjliga backup. Därför är din tråd komma tillbaka igen (och inte bara din) men skriftliga meddelanden igår / idag kan vara borta (så meddelanden skrivna efter säkerhetskopieringen gjordes). Och det är därför ditt senaste inlägg är borta.

Jag förstår varför du kan få fel intryck av att du inte fick stöd, men det var bara misstag från vårt webbhotell sida och din tråd är här. Vi är redo att fortsätta stödja så fort din betalning kommer att gå tillbaka till oss. I detta ögonblick ditt Paypal betalning hålla så vi måste hålla några åtgärder i samband med din licens. Så snabbt som pyment kommer att gå tillbaka Kamil kommer att börja stödja dig igen. Vår supprot är gratis för våra kunder och användare. Vid denna omment du inte är kund (betalning håll) och du kan inte vara användare av betald version utan licens.

Notera även att dina frågor är på grund av ändringar som du gjort själv - det är inte som du skrev till Paypal en bugg i vår monteringsanvisning. Våra monteringsanvisningar är för vBulletin struktur. Du behöver inte det, eftersom du har gjort dina egna ändringar så det är uppenbart att man måste ändra också installationsinstruktioner för att passa till dina ändringar.

Du kan räkna med vårt gratis support från detta forum eller om du tycker att det är större problem (på grund av dina ändringar) och du inte kan göra det själv - då kan du också använda vår betalat installation service: http://www.vbenterprisetranslator.co...on-service.php vänligen notera att det även i detta fall kan det ta mycket längre tid att normal installation eftersom du inte behöver ändras på grund av ändringar som du har gjort. Förmodligen kommer det att vara på .htaccess regler nivå, men det kan också kräva andra forum mapp konfiguration, eller liten ändring i vår SEO-fil - kan inte säga bara sådär - Kamil är den som tar hand om ditt ärende.
    Senast redigerad av vBET; 09-03-1115:50.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •