Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Google har tagit bort alla indexerade översatta sidor

Default Google har tagit bort alla indexerade översatta sidor

Hej,
    Google har tagit bort från indexet alla översatta URL:

PHP Code:
    site:www.egiptoforo.com/forums/pt

site
    :www.egiptoforo.com/forums/en 

etc. ..

Jag hittade någon här i forumet som hade samma problem men på grund av en MySQL fel. Jag vet inte vad som händer i mitt forum.
    Jag ändrade inte de robots.txt ... Jag råkade idag. Jag hade indexeras till exempel: 47,000 url på hebreiska, 20,000 i franska, etc. ...

Snälla hjälp

Tack
    Senast redigerad av pepito69; 03-03-1123:57.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Har du någon e-post från Google eller mysql fel i loggfilen? skriv alla information.

Nej jag inte fick ta emot någon e-post från Google och det finns inga mysql fel i min logg.
    Det var igår, och jag ville inte röra någonting.

jag vet så kan sidorna indexeras i en mapp tas bort om sidorna inte kan nås av Google för långa tider (dvs 24 timmar eller mer)

från min erfarenhet, jag har ca 4000 sidor i en mapp domain.com / d / använda andra mod (ingen relaterade till vbet), men eftersom det mod bryts för några dagar, efter att jag kolla igen i Google Site: domain.com / d / alla indexerade sidor är borta

försöka få länkar från andra webbplatser till din varje översatt forumet hemsida också, dvs få länkar från andra webbplatser för att egiptoforo.com / forum / pt / och egiptoforo.com / forum / en /

Jag tror att problemet inte är i vbet, men i det forum / site / server

dubbelkolla alla sak, kolla Googles verktyg för webbansvariga för https://www.google.com/webmasters/tools/

jag vet så kan sidorna indexeras i en mapp tas bort om sidorna inte kan nås av Google för långa tider (dvs 24 timmar eller mer)
    Detta är inte fallet.

Jag hade en hel del externa länkar och en massa sidor.

I Verktyg för webbansvariga har jag de klassiska problemen i vbet: Låg respons och duplicera metataggar och tittles. Inget nytt ....

Jag tänker i avaktivera mod och det var viktigt för mig. men jag tror att Google inte gillar automatiska innehåll som man säger i webmaster guide. Google är på väg mot den enligt min mening. Hoppas på att vara fel eftersom Vbet, kan vara en underbar mod trots det väl kända problem och begränsningar.
    Titta, jag hade thousends av URL indexeras i översatta versioner och nu ingenting!
    Senast redigerad av pepito69; 04-03-1113:23.

Quote Ursprungligen postat av pepito69 View Post
    Detta är inte fallet.

Jag hade en hel del externa länkar och en massa sidor.

I Verktyg för webbansvariga har jag de klassiska problemen i vbet: Låg respons och duplicera metataggar och tittles. Inget nytt ....

Jag tänker i avaktivera mod och det var viktigt för mig. men jag tror att Google inte gillar automatiska innehåll som man säger i webmaster guide. Google är på väg mot den enligt min mening. Hoppas på att vara fel eftersom Vbet, kan vara en underbar mod trots det väl kända problem och begränsningar.
    Titta, jag hade thousends av URL indexeras i översatta versioner och nu ingenting!
    Vi kan vänta och se om det finns andra medlemsstater att använda vbet alltför få samma problem ser jag väldigt många människor som använder vbet speciellt den fria versionen, eftersom trådarna åsikter i denna supportforum finns väldigt många, och från vb.org Installerade informationen

Om den automatiska sidor är bra kvalitet, jag tror inte många på indexerade sidor reduceras

och det är bättre om det är Manuell översätta funktion också, att öka översätta kvalitet, som jag begärde här, Så det precis som Wikipedia, artikeln är samma bara översätts manuellt till ett annat språk av medlemmen

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Kontrollera din e-post eller loggfil och hitta några MySQL fel eller något liknande.
    Har Yu har en robots.txt-fil? kan du klistra in en hela innehållet i denna fil?

Quote Ursprungligen postat av pepito69 View Post
    Jag tror att din robotar är overkill. Jag har aldrig sett sådana
    en stor robot i mitt liv. Jag tror att du bara ska använda
    en standard robotar som kommer att hålla spindlar från att indexera
    några av dina forum kataloger, och thats det. Du är
    försöker hålla ut varje spindel i världen, och jag
    inte tycker att det är en bra sak ... vad är du rädd för?

Nu när jag tänker på det. Jag är på en VPS, och jag fick hackare
    e rapport och en google bot var på Förbjudna IP-listan. Är
    det möjligt att din server har förbjudit vissa är bot IP-och
    Om så är fallet och att de inte kunde komma tillbaka och spindel,
    då skulle de inte vara de-indexeras? Jag fann det mycket konstigt
    att en google bot hamnade på min Förbjudna IP-lista ... so what
    kan en Google spindel göra för att ha fått förbjudas?

Problemet är inte robots.txt
    Tack för dina råd men problemet är bara i trasnlated de inte på huvudforumet. Men jag kommer att förenkla robotar ...
    Tack igen, men denna hemlighet stillbilder på.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •