Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 3 FirstFörst 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Google har tagit bort alla indexerade översatta sidor

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av pepito69 View Post
    Jag avinstallerade vbet mod, kommer att ta bort alla regler relationed till vbet, vänta 4 dagar och installera om det från noll.
    Dålig idé. Du gör fysiskt översatt länkar fungerar inte och inte finns på ditt forum. Webbadresser som inte existerar inte kan indexeras.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av pepito69 View Post
    Enkelt, skriv bara i Google Sök på webbplatsen:www.yourdomain.com / forum / it

Förändringarna i antalet länkar indexeras av Google beror sannolikt olika Googles servrar, de är indexering inte samma antal av URL, och det finns mer än 50 servrar.

varje gång du gör:
    webbplats:www.yourdomain.com
    den ansluter till en enda Google-server.
    Kom ihåg att:
    1. Precis som du sa Google har massor av servrar på hela världen och de måste regelbundet fördela data mellan varandra. Det är därför vissa sidor kan såg redan har indexerats på en kontinent men ännu inte på andra.
    2. Tänk på att Google visar APROXIMATE antal resultat vad innebär att:
    a) Det är inte verkliga antalet
    b) antalet träffar kan förändras även när verkliga antalet indexerade sidor inte
    c) Antalet resultat kan fortfarande densamma även om antalet indexerade sidor förändrats
    d) Google använder heuristik inte algoritmer, så resultaten är egentligen inte deterministisk - troligen kommer du inte att se detta på bästa resultaten, på grund av cachar och så vidare, men om det kunde vara synliga när de reser vidare till riktigt låga resultat
    e) magiska som kan hända

Allvarligt - läs min flertal sista inlägg i denna tråd - jag hoppas det kan hjälpa

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag tittade bara för jokertecken i robots.txt (eftersom det enligt mina tidigare kunskaper bör det inte vara i robots.txt) och hittade den här artikeln som säger att det ska fungera:
    Code:
    http://seogadget.co.uk/wildcards-in-robots-txt/
    Men jag fann mycket intressant författare meningen:
    Några SEO är inte överens med hjälp av jokertecken, eller åtminstone de ser det som något riskabelt eller långt från bästa praxis.
    Jag ska göra lite mer forskning på detta område.

Redigeras.
    Här fann jag mer om jokertecken i robots.txt:
    Code:
    http://tools.seobook.com/robots-txt/
    - Enligt uppgift där Google och Yahoo gör det möjligt att använda jokertecken.

Fortfarande - vänligen se till att du inte blockerar alla dina översatta innehållet av några av jokertecken regel. Använd verktyg för webbansvariga för att avgöra (först göra vBET igång igen). Som skrev författaren av sistnämnda artikel:
    Tänk relaterade webbadresser om du använder Robots.txt jokertecken: Jag råkar kosta mig över $ 10.000 i vinst med en robots.txt-fel!
    Senast redigerad av vBET; 07-03-1100:08.

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Dålig idé. Du gör fysiskt översatt länkar fungerar inte och inte finns på ditt forum. Webbadresser som inte existerar inte kan indexeras.
    Jag sa till honom i förskott för att förenkla sin robot.txt - Jag är ingen expert, men
    Jag trodde att höger utanför bat att ha en sådan galen robots.txt inte
    göra sedan. en robot.txt måste vara enkelt, inte overkill ....

Jag tror att jag också nämnt för honom att det inte var en bra idé att antingen
    ta bort mod som det inte skulle lösa problemet, eftersom det
    händer om det börjar om igen, gör han då överväga att ta bort
    MOD gång, eftersom han inte lösa det här första gången, det
    bara gör inte eftersom bara för att avinstallera det mod utan att lösa frågan.

Sida 3 av 3 FirstFörst 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •