Kom ihåg att:
1. Precis som du sa Google har massor av servrar på hela världen och de måste regelbundet fördela data mellan varandra. Det är därför vissa sidor kan såg redan har indexerats på en kontinent men ännu inte på andra.
2. Tänk på att Google visar APROXIMATE antal resultat vad innebär att:
a) Det är inte verkliga antalet
b) antalet träffar kan förändras även när verkliga antalet indexerade sidor inte
c) Antalet resultat kan fortfarande densamma även om antalet indexerade sidor förändrats
d) Google använder heuristik inte algoritmer, så resultaten är egentligen inte deterministisk - troligen kommer du inte att se detta på bästa resultaten, på grund av cachar och så vidare, men om det kunde vara synliga när de reser vidare till riktigt låga resultat
e) magiska som kan hända
Allvarligt - läs min flertal sista inlägg i denna tråd - jag hoppas det kan hjälpa![]()
Jag tittade bara för jokertecken i robots.txt (eftersom det enligt mina tidigare kunskaper bör det inte vara i robots.txt) och hittade den här artikeln som säger att det ska fungera:
Men jag fann mycket intressant författare meningen:Code:http://seogadget.co.uk/wildcards-in-robots-txt/
Jag ska göra lite mer forskning på detta område.Några SEO är inte överens med hjälp av jokertecken, eller åtminstone de ser det som något riskabelt eller långt från bästa praxis.
Redigeras.
Här fann jag mer om jokertecken i robots.txt:- Enligt uppgift där Google och Yahoo gör det möjligt att använda jokertecken.Code:http://tools.seobook.com/robots-txt/
Fortfarande - vänligen se till att du inte blockerar alla dina översatta innehållet av några av jokertecken regel. Använd verktyg för webbansvariga för att avgöra (först göra vBET igång igen). Som skrev författaren av sistnämnda artikel:
Tänk relaterade webbadresser om du använder Robots.txt jokertecken: Jag råkar kosta mig över $ 10.000 i vinst med en robots.txt-fel!
Senast redigerad av vBET; 07-03-11 på 00:08.
Jag sa till honom i förskott för att förenkla sin robot.txt - Jag är ingen expert, men
Jag trodde att höger utanför bat att ha en sådan galen robots.txt inte
göra sedan. en robot.txt måste vara enkelt, inte overkill ....
Jag tror att jag också nämnt för honom att det inte var en bra idé att antingen
ta bort mod som det inte skulle lösa problemet, eftersom det
händer om det börjar om igen, gör han då överväga att ta bort
MOD gång, eftersom han inte lösa det här första gången, det
bara gör inte eftersom bara för att avinstallera det mod utan att lösa frågan.