Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Google Email Varning: Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Exclamation Google Email Varning: Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats

Google Email Varning: Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats

Jag fick detta mail (varning) från Googles verktyg för webbansvariga

Observera att jag inte har vBSEO installerat.

Jag vill ha en fix för detta problem innan Google sänker min sidrankning eller förbud mig helt och hållet, har min adsense inkomster minskade redan halv och Google Robotar har bokstavligen attackerade min webbplats.

http://www.vbenterprisetranslator.co...ng-google.html

Jag har skickat mail till alla vBET admins i PM som begärts, jag kan inte offentligt lägga upp e-post som du bör känna till eftersom det går emot Googles TOS med min Lokala sekretesslagar som det skulle vara en säker förbud för mitt Google Adsense-konto så don ' t fråga.

Jag behöver en omedelbar fix för detta problem utan ytterligare dröjsmål, är det 3 dagar som jag har pratat om detta i ovanstående länk.

Hälsningar

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag tror att anledningen till att du aktiverar alla 52 språk
    Jag känner att om VBE gör språken requst som Ajax genom att klicka langages och tunna föra aktiverat länkar till andra språk kan hjälpa den här

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av yahoooh View Post
    Jag tror att anledningen till att du aktiverar alla 52 språk
    Jag känner att om VBE gör språken requst som Ajax genom att klicka langages och tunna föra aktiverat länkar till andra språk kan hjälpa den här
    Nej det är inte anledningen. Vår och många andra forum har inkluderat alla språk och det är bra. Så du kan använda så många språk som du kan. Frågan är någon annanstans och just nu vet vi två olika skäl för det.

Edited:
    Nu vet vi fler skäl Så snälla öppna en egen tråd och ge oss din e-post från Google
    Senast redigerad av vBET; 16-01-1121:43.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag får samma varning, och jag har bara 12 språk aktiverat

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av tavenger5 View Post
    Jag får samma varning, och jag har bara 12 språk aktiverat
    Hi - vänligen Skapa ny tråd om dina isue med din e-post. Du har olika lniks och vi Kow 2 på grund av denna fråga. För att hjälpa måste vi veta ditt fall. Så snälla öppna ny tråd om det och vi kommer att hjälpa dig

Reg.datum
    Oktober 2009

mario06 - Jag är bara under kontroll av dina länkar. Jag ska ge dig svar på kort tid

Observera att när vi beskrev tidigare - vår personal finns tillgänglig för att börja arbeta med frågan när nya kryssat anländer i form av ny tråd om problemet. Annars kommer vi inte kunna hantera det och vi informerar våra kunder om att han borde öppna sin egen ny diskussion om hans fråga. Precis som du gjorde precis och nu kan vi hjälpa dig
    Senast redigerad av vBET; 16-01-1120:19.

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej

En av orsakerna (det kommer fler - fortfarande under utredning) av problemet var att man tillåts att indexera sådana sidor som medlem sidor. De som inte är relevanta och de flesta sidorna är i 99% samma - endast avviker med medlemmen användarnamn. Så när det dessutom översattes du gjort 52 gånger fler sådana sidor som är nästan lika (samma sidor innehåll efter översättningen kommer att ge samma översatta innehåll). Vi råder officiellt att blockera irrelevanta sidor genom robot.txt - här hittar du hur man gör detta: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1178

Observera att detta kommer att utföra dessa sidor att försvinna formen Googles index och det är bra för din SEO eftersom Google kommer att se och indexera endast relevanta sidor med relevant innehåll.

Även som jag ser du har gjort ändringar sedan Google genererade detta mail, för som jag ser att du blockerat medlem sidor för gäster. Detta löser även denna del av problemet. Ändå om du vill gästen se medlem sidor, men Google inte indexera den - bara använda robots.txt för att

Jag ser att det också finns länkar för arkivering och trådar - Jag ska analysera detta just nu

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej igen

Jag tror jag vet vad som kan vara andra orsaker - som jag ser på flaggorna länkar det finns ingen länk utan språk = alls ... Tala om vad är din standard forum språk - för detta språk koppling bör inte language = för nu varje sida du har duplicerade för Google. En gång för normal URL och andra gången med språket = YOUR_DEFAULT_LANGUAGE.

Tala också om var du har ändrat vår mall som heter vbenterprisetranslator_flag? Vi behöver veta är det vBET bugg eller genereras av kunden ändra.

Anledningen till att jag tror kan också vara (kan inte kontrollera det nu, men vi har redan TODO uppgift som gör det möjligt att kontrollera det i framtiden) att du bara hade städat cache och det fanns problem med Google-anslutning - i det fallet sidor genererar utan innehåll ( eftersom översättning inte erhållits) och bokstavligen innehåll är lika för alla översättningar. Men sådana saker om händer är tillfälliga och om du inte blockeras av Google dem försvinner själva - de är frågor mellan din och Google server och vBET kan inte göra något med det här. Jag säger inte att det var orsaken. Jag tror det skulle kunna vara. Som jag ser nu på länkar från Google ser jag ingen beskrev fråga alls. Så det skulle kunna vara det.

Fortfarande - var god svara på frågor om standardspråk och mall.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det enda som var avstängd var det italienska språket (jag satte på den) eftersom det är på forumet modersmål Jag trodde inte det betydde i alla fall jag var bra sedan ett år sedan så whats up nu?

Här är ett exempel (din sajt) av vad jag menar när jag säger effektiv indexerade inlägg.

Innan vBET (effektivt forum indexerade statistik):

Efter vBET (inte effektivt forum indexerade statistik):

Vad jag försöker säga är att det 52x språket översätts inlägg nu övervägs dubbletter inlägg av Google. E-postmeddelandet är självförklarande

Med mina egna ord när jag säger en bot attack jag menar när du har 300 Google robotar tungt genomsöka din webbplats samtidigt äta och slita bort på din bandbredd, RAM och CPU och orsakar forum spiltor. Och de skrev det i en skrivelse nedan på ett mer professionellt sätt men innebörden är densamma.

Officiell Google E-post:
    Googlebot stöter på problem under genomsökningen av din webbplats http://mysite.com/.
    Googlebot mött oerhört många länkar på din webbplats. Detta kan tyda på ett problem med din webbplats URL struktur. Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal olika webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. Som ett resultat Googlebot kan konsumera mycket mer bandbredd än nödvändigt, eller kanske inte kan indexera hela innehållet på din webbplats.

Har du läst vad Googles supportteam skrev till mig? -> I allmänhet är det här meddelandet visas när vi upptäcker ett relativt stort antal webbadresser för din webbplats.

Du skrev allt och ingenting, eftersom jag inte förstår din engelska, bara ge mig en fix i enkla steg som;
    1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och detta
    etc.

Hälsningar
    Senast redigerad av mario06; 17-01-1122:44.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av mario06 View Post
    Det enda som var avstängd var det italienska språket (jag satte på den) eftersom det är på forumet modersmål Jag trodde inte det betydde i alla fall jag var bra sedan ett år sedan så whats up nu?
    Det är bara råd från vårt team att utan denna flagga dina användare inte kan vända tillbaka till originalspråket när de klickar på en flagga. Så det är klokt att hålla flaggan för ditt standardspråk

Här är ett exempel (din sajt) av vad jag menar när jag säger effektiv indexerade inlägg.

Innan vBET (effektivt forum indexerade statistik):

Efter vBET (inte effektivt forum indexerade statistik):

Vad jag försöker säga är att det 52x språket översätts inlägg nu övervägs dubbletter inlägg av Google. E-postmeddelandet är självförklarande
    Detta är INTE sant. Har du problem med ditt forum. Du har brutit arkiv - och de flesta länkar som du fick från Google i e-post är om arkiv. Du har helt ignorerat vår support - om du inte svarar på frågor om version och hålla berätta vad du tycker och vad är inte sant. Om du vill lösa ditt problem, vänligen träda vår support tips. Vi frågade du om din vB-versionen eftersom du har brutit arkiv. Är det stöds 3.8 eller några som inte stöds versionen? Vi vet att arkivet är uppdelat i 3,6 grund av vBulletin fel. Detta ger dig tusentals fungerar inte länkar - och du fick från Google e-post om felaktiga länkar. I stället för att lyssna till vår support och samarbetar du håller berätta lite löjlig idé och du tror att det är viktigt att sätta det i rött.
    Vad är ditt syfte här? Du vill vårt stöd för att lösa ditt problem eller om du bara försöker skrämma andra? För om du vill lösa detta problem kan du samarbeta med vår support.

Även om bild som du gav - det här är din feltolkning. Google bryr sig inte om hur många tjänster som visas av forumet. Och det kan inte bryr sig om det. Det beror på att Google indexerar alla sidor som inte är blockerade! På forumet har du medlem sidor, grupper, mossar kanske, album och så vidare ... och så vidare ... Även forumet kan ha massa andra plugins som skapar fler sidor (som arkad).
    Så snälla förstå: du har fel. Google anser inte översatt innehåll som dubbelarbete. Du har problem med ditt eget forum, och vi upptäckte områden med möjlig orsak. Så snälla - träda våra anvisningar / frågor. Annars kan markeras som löst eftersom du verkar inte vara intresserad av med vårt stöd bara upprepa vad du felaktigt tror - vi redan läser detta - det finns inget behov av att upprepa det igen. Detta är inte sant. Vänligen fokusera på att lösa problemet om du vill att den ska lösas. Besvara frågan och hålla uppmärksamheten på ditt arkiv.

Officiell Google E-post:
    Googlebot stöter på problem under genomsökningen av din webbplats http://mysite.com/.
    Googlebot mött oerhört många länkar på din webbplats. Detta kan tyda på ett problem med din webbplats URL struktur. Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal olika webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. Som ett resultat Googlebot kan konsumera mycket mer bandbredd än nödvändigt, eller kanske inte kan indexera hela innehållet på din webbplats.
    EXAKT! DU HAR FEL struktur! DU HAR FEL innehåll! och vi skrev den till dig i början (http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846) - Du har kraschat arkiv där finns tusentals fungerar inte länkarna! Så snälla börja använda vår support som du bad om istället för att försöka skrämma våra användare. Vad förväntar du dig av oss när du ber om stöd och strunta i det?

Du skrev allt och ingenting, eftersom jag inte förstår din engelska, bara ge mig en fix i enkla steg som;
    1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och detta
    etc.

Hälsningar
    Här fick du exakt information som du bör blockera medlem sidor och hur man gör detta:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6845

Här fick du information som din arkivet kraschade, fråga om din version av vBulletin och vad du gör om den inte stöds version:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846
    Detta är mycket exakt instruktion - tala om vilken version av vBulletin använder du.

Och här har du information som du sticker inte ska göra något med inlägg som är mycket kort (bara en mening) eftersom detta är frågan om innehållet inte i vBET. När innehållet kommer att få längre (användare kommer att få svar) dessa sidor Innehållet ska inte liknar längre:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6847

Alltså:
    1. Håll dina medlemssidor blockeras på ett sätt som du gjorde det nyligen (endast för registrerade användare) eller genom robots.txt som det beskrivs här: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1178
    2. Kontrollera i Verktyg för webbansvariga gör din "3 besök för Guest" mod är Google rädda - kolla hur Google ser ditt forum genom att ge URL till en tråd. Kontrollera flera gånger (kan inte berätta Google kommer att använda samma IP för varje kontroll). Detta gör att du kommer att bli riktigt säker på att mod är rädda för robotar.
    3. Du har brutit arkiv - tala om vilken version av vBulletin använder du?
    4. För korta trådar du kan bara ge några längre svar där (olika förstås) eller bara hålla det som det är hoppas att folk kommer att besvara dessa trådar.

PS.
    Ta mina ursäkter för sena svar. Jag var på delegering och Kamil blev tillsagd att lämna denna fråga till mig. Så än en gång sorry
    Senast redigerad av vBET; 20-01-1119:47.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •