Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Google Email Varning: Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

1. Vänligen slå på italiensk flagga på ditt forum (jag har inte hittat det) - just nu användare som bytt språk inte kan vända tillbaka till originalspråket. Som jag skrev innehållet i trådar som jag kunde se innan jag såg att jag måste registrera var bara en mening i alla fall. Detta är inte vad jag personligen har som medellängden för innehåll. Återigen detta gör sidor som är mycket lik eftersom skillnaden mellan korta inlägg är bara en mening - resten är layouten som är samma. Jag vet inte hur du är så säker på att det har ingenting att göra med detta fall. Om du vet något vad vi inte gärna bara dela den så vi kommer att kunna hjälpa dig snabbare. Vet du varför detta mail skickades?

2. Jag vet inte knut vad som är skolans program för barn i ditt land, men jag hoppas att det kommer vara mycket användbart för dem att veta att vänligen registrera dig mod efter 3 besök har ingenting att göra med de robotar som de går igenom.
    Vänligen fokus på frågan. Och ge nödvändiga svar - Jag visste inte vilken mod använder du och jag inte ens fråga eftersom det inte är viktigt för mig - viktigt var det är boot säker. Om du är 100% säker på att det är säkert så stor. Ifall du hade några tvivel kan du se hur Google ser ditt forum i Verktyg för webbansvariga.

Observera att Google stövlar inte attackerar någon webbplatser - Google inte skadar webbplatser. Vi rekommenderar att använda cache för längre tillåten tid, eftersom det är bättre för prestanda. Även om du känner att det säkert den enda anledningen är antalet översättningar på din sida - välkommen att inaktivera vissa av dem och aktiverar den igen en efter en från tid till annan. Fortfarande Tänk på att din licens är aktiv i 6 månader och du fick detta mail nu. Det är svårt att tro att i 6 månader Google inte såg de länkar - i själva verket många av de du redan har indexerats. Så jag är inte säker på att detta är orsaken till e-post som du har. Även om det anser du all information som gavs till dig efter analys av dessa länkar.

Jag vet inte vad du menar med effektiv trådar.

Notera även att vi arbetar med denna fråga - har du resultatet av vår analys. Och snälla håll med att berätta vad Google anser - för det är du som anser att Google tycker att det inte är korrekt. Vi har massor av forum som har absolut inga problem med Google och har alla språk på. Och det är inte sant att innehållet inte fysiskt existerar, ska du inte berätta vad vi kan argumentera för att något ... Innehållet är till för alla som besöker det och det fysiskt finns i databasen i original och i cache i översatt form. Detta är inte världens lotteri - det är översättning det kunde inte hända om innehållet inte finns. Och ingenting är fusk här - läs Googles TOS - det är Google som påstår att översättningen kan cachas för max 15 dagar. Det är allt OK med Google vid automatisk sida översättningar - det är Google som gjort denna översättning

Också ingen klient kan se att något innehåll som strömmas till honom är från statisk fil eller inte. Faktum är att i den här dagar nästan ingenting är statiskt nu. I vBulletin ingen åsikt hackor från statisk HTML-struktur - allt bas på data från databasen (språk, mallar, format). Jag har ingen aning vad som är dina kunskaper om klient-server arkitektur med tunna klienter, men observera att innehållet finns om länken svar. Att berätta att Google känns det fusk eftersom det inte existerar har ingenting att göra med verkligheten.

Notera även att Du kan i varje ögonblick använda vBET SEO-länkar och har / sv / i stället för språk = - denna konfiguration är bara upp till dig och vBET stöder det utan vBSEO.

Om NOTE som du gav - som jag skrev om du känner att du upptäckte den verkliga orsaken till problemet så har du lösningen. Fortfarande kan du överväga att detta är några allmänna svar utan att ens kontrollera vad som händer. Jag skulle inte räkna med det:
    1 - du har liknande mängd länkar för halvåret.
    2 - Google mail själv berättar:
    "Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal tydliga webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, Eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. "

Så än en gång fundera på våra råd och analysera resultatet. Om du känner att det bara är frågan om antalet översättningar som du påslagen - då vet du lösningen.

Har du fortfarande behöver vår hjälp / råd i denna fråga?

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det enda som var avstängd var det italienska språket (jag satte på den) eftersom det är på forumet modersmål Jag trodde inte det betydde i alla fall jag var bra sedan ett år sedan så whats up nu?

Här är ett exempel (din sajt) av vad jag menar när jag säger effektiv indexerade inlägg.

Innan vBET (effektivt forum indexerade statistik):

Efter vBET (inte effektivt forum indexerade statistik):

Vad jag försöker säga är att det 52x språket översätts inlägg nu övervägs dubbletter inlägg av Google. E-postmeddelandet är självförklarande

Med mina egna ord när jag säger en bot attack jag menar när du har 300 Google robotar tungt genomsöka din webbplats samtidigt äta och slita bort på din bandbredd, RAM och CPU och orsakar forum spiltor. Och de skrev det i en skrivelse nedan på ett mer professionellt sätt men innebörden är densamma.

Officiell Google E-post:
    Googlebot stöter på problem under genomsökningen av din webbplats http://mysite.com/.
    Googlebot mött oerhört många länkar på din webbplats. Detta kan tyda på ett problem med din webbplats URL struktur. Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal olika webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. Som ett resultat Googlebot kan konsumera mycket mer bandbredd än nödvändigt, eller kanske inte kan indexera hela innehållet på din webbplats.

Har du läst vad Googles supportteam skrev till mig? -> I allmänhet är det här meddelandet visas när vi upptäcker ett relativt stort antal webbadresser för din webbplats.

Du skrev allt och ingenting, eftersom jag inte förstår din engelska, bara ge mig en fix i enkla steg som;
    1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och detta
    etc.

Hälsningar
    Senast redigerad av mario06; 17-01-1122:44.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Väntar fortfarande på ett botemedel.

Hälsningar

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av mario06 View Post
    Det enda som var avstängd var det italienska språket (jag satte på den) eftersom det är på forumet modersmål Jag trodde inte det betydde i alla fall jag var bra sedan ett år sedan så whats up nu?
    Det är bara råd från vårt team att utan denna flagga dina användare inte kan vända tillbaka till originalspråket när de klickar på en flagga. Så det är klokt att hålla flaggan för ditt standardspråk

Här är ett exempel (din sajt) av vad jag menar när jag säger effektiv indexerade inlägg.

Innan vBET (effektivt forum indexerade statistik):

Efter vBET (inte effektivt forum indexerade statistik):

Vad jag försöker säga är att det 52x språket översätts inlägg nu övervägs dubbletter inlägg av Google. E-postmeddelandet är självförklarande
    Detta är INTE sant. Har du problem med ditt forum. Du har brutit arkiv - och de flesta länkar som du fick från Google i e-post är om arkiv. Du har helt ignorerat vår support - om du inte svarar på frågor om version och hålla berätta vad du tycker och vad är inte sant. Om du vill lösa ditt problem, vänligen träda vår support tips. Vi frågade du om din vB-versionen eftersom du har brutit arkiv. Är det stöds 3.8 eller några som inte stöds versionen? Vi vet att arkivet är uppdelat i 3,6 grund av vBulletin fel. Detta ger dig tusentals fungerar inte länkar - och du fick från Google e-post om felaktiga länkar. I stället för att lyssna till vår support och samarbetar du håller berätta lite löjlig idé och du tror att det är viktigt att sätta det i rött.
    Vad är ditt syfte här? Du vill vårt stöd för att lösa ditt problem eller om du bara försöker skrämma andra? För om du vill lösa detta problem kan du samarbeta med vår support.

Även om bild som du gav - det här är din feltolkning. Google bryr sig inte om hur många tjänster som visas av forumet. Och det kan inte bryr sig om det. Det beror på att Google indexerar alla sidor som inte är blockerade! På forumet har du medlem sidor, grupper, mossar kanske, album och så vidare ... och så vidare ... Även forumet kan ha massa andra plugins som skapar fler sidor (som arkad).
    Så snälla förstå: du har fel. Google anser inte översatt innehåll som dubbelarbete. Du har problem med ditt eget forum, och vi upptäckte områden med möjlig orsak. Så snälla - träda våra anvisningar / frågor. Annars kan markeras som löst eftersom du verkar inte vara intresserad av med vårt stöd bara upprepa vad du felaktigt tror - vi redan läser detta - det finns inget behov av att upprepa det igen. Detta är inte sant. Vänligen fokusera på att lösa problemet om du vill att den ska lösas. Besvara frågan och hålla uppmärksamheten på ditt arkiv.

Officiell Google E-post:
    Googlebot stöter på problem under genomsökningen av din webbplats http://mysite.com/.
    Googlebot mött oerhört många länkar på din webbplats. Detta kan tyda på ett problem med din webbplats URL struktur. Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal olika webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. Som ett resultat Googlebot kan konsumera mycket mer bandbredd än nödvändigt, eller kanske inte kan indexera hela innehållet på din webbplats.
    EXAKT! DU HAR FEL struktur! DU HAR FEL innehåll! och vi skrev den till dig i början (http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846) - Du har kraschat arkiv där finns tusentals fungerar inte länkarna! Så snälla börja använda vår support som du bad om istället för att försöka skrämma våra användare. Vad förväntar du dig av oss när du ber om stöd och strunta i det?

Du skrev allt och ingenting, eftersom jag inte förstår din engelska, bara ge mig en fix i enkla steg som;
    1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och detta
    etc.

Hälsningar
    Här fick du exakt information som du bör blockera medlem sidor och hur man gör detta:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6845

Här fick du information som din arkivet kraschade, fråga om din version av vBulletin och vad du gör om den inte stöds version:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846
    Detta är mycket exakt instruktion - tala om vilken version av vBulletin använder du.

Och här har du information som du sticker inte ska göra något med inlägg som är mycket kort (bara en mening) eftersom detta är frågan om innehållet inte i vBET. När innehållet kommer att få längre (användare kommer att få svar) dessa sidor Innehållet ska inte liknar längre:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6847

Alltså:
    1. Håll dina medlemssidor blockeras på ett sätt som du gjorde det nyligen (endast för registrerade användare) eller genom robots.txt som det beskrivs här: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1178
    2. Kontrollera i Verktyg för webbansvariga gör din "3 besök för Guest" mod är Google rädda - kolla hur Google ser ditt forum genom att ge URL till en tråd. Kontrollera flera gånger (kan inte berätta Google kommer att använda samma IP för varje kontroll). Detta gör att du kommer att bli riktigt säker på att mod är rädda för robotar.
    3. Du har brutit arkiv - tala om vilken version av vBulletin använder du?
    4. För korta trådar du kan bara ge några längre svar där (olika förstås) eller bara hålla det som det är hoppas att folk kommer att besvara dessa trådar.

PS.
    Ta mina ursäkter för sena svar. Jag var på delegering och Kamil blev tillsagd att lämna denna fråga till mig. Så än en gång sorry
    Senast redigerad av vBET; 20-01-1119:47.

Hej,
    Jag måste säga att Michal är rätt, jag hade samma varning från Google och det är lätt att lösa om man tittar på vilka webbadresser som orsakar problemet. I mitt exempel hade jag en hel del dubblerade innehåll eftersom vbet infälld: & language = sv, i en fransk URL. Om du går till parametrar i verktyg för webbansvariga kan du lösa detta med undantag för denna parameter. Och även titta på din robots-fil. Jag har också neka i robotar arkivfiler, behöver inte det. Det finns mycket arbete att göra med robots.txt om du använder VBET.
    Och inte att jag tycker att använda mer än 20 språk, behöver du inte det
    Senast redigerad av pepito69; 20-01-1122:53.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Dubbel Post, Tyvärr!
    Senast redigerad av mario06; 21-01-1108:38.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Det är bara råd från vårt team att utan denna flagga dina användare inte kan vända tillbaka till originalspråket när de klickar på en flagga. Så det är klokt att hålla flaggan för ditt standardspråk

Detta är INTE sant. Har du problem med ditt forum. Du har brutit arkiv - och de flesta länkar som du fick från Google i e-post är om arkiv. Du har helt ignorerat vår support - om du inte svarar på frågor om version och hålla berätta vad du tycker och vad är inte sant. Om du vill lösa ditt problem, vänligen träda vår support tips. Vi frågade du om din vB-versionen eftersom du har brutit arkiv. Är det stöds 3.8 eller några som inte stöds versionen? Vi vet att arkivet är uppdelat i 3,6 grund av vBulletin fel. Detta ger dig tusentals fungerar inte länkar - och du fick från Google e-post om felaktiga länkar. I stället för att lyssna till vår support och samarbetar du håller berätta lite löjlig idé och du tror att det är viktigt att sätta det i rött.
    Vad är ditt syfte här? Du vill vårt stöd för att lösa ditt problem eller om du bara försöker skrämma andra? För om du vill lösa detta problem kan du samarbeta med vår support.

Även om bild som du gav - det här är din feltolkning. Google bryr sig inte om hur många tjänster som visas av forumet. Och det kan inte bryr sig om det. Det beror på att Google indexerar alla sidor som inte är blockerade! På forumet har du medlem sidor, grupper, mossar kanske, album och så vidare ... och så vidare ... Även forumet kan ha massa andra plugins som skapar fler sidor (som arkad).
    Så snälla förstå: du har fel. Google anser inte översatt innehåll som dubbelarbete. Du har problem med ditt eget forum, och vi upptäckte områden med möjlig orsak. Så snälla - träda våra anvisningar / frågor. Annars kan markeras som löst eftersom du verkar inte vara intresserad av med vårt stöd bara upprepa vad du felaktigt tror - vi redan läser detta - det finns inget behov av att upprepa det igen. Detta är inte sant. Vänligen fokusera på att lösa problemet om du vill att den ska lösas. Besvara frågan och hålla uppmärksamheten på ditt arkiv.

EXAKT! DU HAR FEL struktur! DU HAR FEL innehåll! och vi skrev den till dig i början (http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846) - Du har kraschat arkiv där finns tusentals fungerar inte länkarna! Så snälla börja använda vår support som du bad om istället för att försöka skrämma våra användare. Vad förväntar du dig av oss när du ber om stöd och strunta i det?

Här fick du exakt information som du bör blockera medlem sidor och hur man gör detta:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6845

Här fick du information som din arkivet kraschade, fråga om din version av vBulletin och vad du gör om den inte stöds version:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6846
    Detta är mycket exakt instruktion - tala om vilken version av vBulletin använder du.

Och här har du information som du sticker inte ska göra något med inlägg som är mycket kort (bara en mening) eftersom detta är frågan om innehållet inte i vBET. När innehållet kommer att få längre (användare kommer att få svar) dessa sidor Innehållet ska inte liknar längre:
    http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6847

Alltså:
    1. Håll dina medlemssidor blockeras på ett sätt som du gjorde det nyligen (endast för registrerade användare) eller genom robots.txt som det beskrivs här: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1178
    2. Kontrollera i Verktyg för webbansvariga gör din "3 besök för Guest" mod är Google rädda - kolla hur Google ser ditt forum genom att ge URL till en tråd. Kontrollera flera gånger (kan inte berätta Google kommer att använda samma IP för varje kontroll). Detta gör att du kommer att bli riktigt säker på att mod är rädda för robotar.
    3. Du har brutit arkiv - tala om vilken version av vBulletin använder du?
    4. För korta trådar du kan bara ge några längre svar där (olika förstås) eller bara hålla det som det är hoppas att folk kommer att besvara dessa trådar.

PS.
    Ta mina ursäkter för sena svar. Jag var på delegering och Kamil blev tillsagd att lämna denna fråga till mig. Så än en gång sorry
    1. Min robots.txt har varit densamma, det gjorde jag inte ändra något och det verkar bra:
    User-agent: *
    Disallow: / admincp /
    Disallow: / clientscript /
    Disallow: / cpstyles /
    Disallow: / medlemmar /
    Disallow: / customavatars /
    Disallow: / customprofilepics /
    Disallow: / images /
    Disallow: / modcp /
    Disallow: / ajax.php
    Disallow: / attachment.php
    Disallow: / calendar.php
    Disallow: / cron.php
    Disallow: / editpost.php
    Disallow: / global.php
    Disallow: / image.php
    Disallow: / inlinemod.php
    Disallow: / joinrequests.php
    Disallow: / index.php
    Disallow: / member.php
    Disallow: / memberlist.php
    Disallow: / misc.php
    Disallow: / moderator.php
    Disallow: / newattachment.php
    Disallow: / newreply.php
    Disallow: / newthread.php
    Disallow: / online.php
    Disallow: / poll.php
    Disallow: / postings.php
    Disallow: / printthread.php
    Disallow: / private.php
    Disallow: / profile.php
    Disallow: / register.php
    Disallow: / report.php
    Disallow: / reputation.php
    Disallow: / search.php
    Disallow: / sendmessage.php
    Disallow: / showgroups.php
    Disallow: / subscription.php
    Disallow: / threadrate.php
    Disallow: / usercp.php
    Disallow: / usernote.php

2. Nej den inte sparar
    3. Mitt arkiv fungerar bra, alla länkar testade och fungerar, var har du se det trasiga?
    4. Den enda lilla inlägg är där nya medlemmar presentera sig själva och bara säga "Hej, mitt namn är Tom" Jag kan inte göra något åt, 90% av tjänsterna är guider mening medelstora.

pepito69 sa något intressant som innebär att parametern url som jag sa ovan
    I mitt exempel hade jag en hel del dubblerade innehåll eftersom vbet infälld: & language = sv, i en fransk URL. Om du går till parametrar i verktyg för webbansvariga kan du lösa detta med undantag för denna parameter.
    men han bara fick det för ett språk jag får den för alla språk, så är detta orsaken och vad ska jag göra egentligen?

PS. Jag har inte vbSEO installerat men använder vBSEO sitemap som redan utesluter arkivet, jag antar att utesluta det robots.txt till? Jag har aldrig sett någon här eller någon annan plats utesluta det i deras robots.txt

Jag vill ha enkla detaljerad instruktioner,
    EXEMPEL:

1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och att

pepito69,
    Jag har aldrig sett ett så stort robots.txt som du har, allt som verkligen nödvändigt?
    I Realty finns det bara tre robotar som anses Bad Bots* och det skulle inte det vara lättare att lägga dem i din. htaccess-filen, eller hur?
    PS. Din flaggorna visas inte

*Baiduspider
    *Mozilla / 5 (.*) Twiceler
    *Yeti
    Senast redigerad av mario06; 21-01-1110:11.

Tack Mario,

Ja, min robotar fil kanske för stora, inte är optimerat men det fungerar för mig och inte skada mig.
    Jag kommer att inkludera detta robotar i min htaccess, tack.

men han fick bara den för ett språk jag får den för alla språk
    Nej min vän, jag har också på alla språk, det var bara ett exempel. Men eftersom jag använt parametrarna i Verktyg för webbansvariga har jag ökat mina Google krypa igen. Jag vet fortfarande inte hur man ska lösa andra problem med VBET, viktigare för mig, som OBE jag har med koden språket och brutna ord som använder några accenter (O, N, etc).
    Tja, utesluter jag arkivera i robots.txt, och jag har inte något arkiv webbsida i Googles index.
    Jag tänkte många gånger att använda vbseo Sitemap men min sida är mycket väl kröp köpa google. Jag tillämpar alltid den här regeln: Om något fungerar, inte röra det.

Tyvärr kan jag inte berätta för dig vad du måste göra, delar jag bara min erfarenhet.

Tack. Min flaggorna inte visar i / index.php, men är synliga i forumen webbplats kommer jag lösa det nu.
    Senast redigerad av pepito69; 21-01-1118:32.

Reg.datum
    Oktober 2009

1. Min robots.txt har varit densamma, det gjorde jag inte ändra något och det verkar bra:
    User-agent: *
    Disallow: / admincp /
    Disallow: / clientscript /
    Disallow: / cpstyles /
    Disallow: / medlemmar /
    Disallow: / customavatars /
    Disallow: / customprofilepics /
    Disallow: / images /
    Disallow: / modcp /
    Disallow: / ajax.php
    Disallow: / attachment.php
    Disallow: / calendar.php
    Disallow: / cron.php
    Disallow: / editpost.php
    Disallow: / global.php
    Disallow: / image.php
    Disallow: / inlinemod.php
    Disallow: / joinrequests.php
    Disallow: / index.php
    Disallow: / member.php
    Disallow: / memberlist.php
    Disallow: / misc.php
    Disallow: / moderator.php
    Disallow: / newattachment.php
    Disallow: / newreply.php
    Disallow: / newthread.php
    Disallow: / online.php
    Disallow: / poll.php
    Disallow: / postings.php
    Disallow: / printthread.php
    Disallow: / private.php
    Disallow: / profile.php
    Disallow: / register.php
    Disallow: / report.php
    Disallow: / reputation.php
    Disallow: / search.php
    Disallow: / sendmessage.php
    Disallow: / showgroups.php
    Disallow: / subscription.php
    Disallow: / threadrate.php
    Disallow: / usercp.php
    Disallow: / usernote.php

2. Nej den inte sparar
    3. Mitt arkiv fungerar bra, alla länkar testade och fungerar, var har du se det trasiga?
    4. Den enda lilla inlägg är där nya medlemmar presentera sig själva och bara säga "Hej, mitt namn är Tom" Jag kan inte göra något åt, 90% av tjänsterna är guider mening medelstora.

pepito69 sa något intressant som innebär att parametern url som jag sa ovan
    men han bara fick det för ett språk jag får den för alla språk, så är detta orsaken och vad ska jag göra egentligen?

PS. Jag har inte vbSEO installerat men använder vBSEO sitemap som redan utesluter arkivet, jag antar att utesluta det robots.txt till? Jag har aldrig sett någon här eller någon annan plats utesluta det i deras robots.txt

Jag vill ha enkla detaljerad instruktioner,
    EXEMPEL:

1. Gör detta
    2. Gör det
    3. Och att

pepito69,
    Jag har aldrig sett ett så stort robots.txt som du har, allt som verkligen nödvändigt?
    I Realty finns det bara tre robotar som anses Bad Bots* och det skulle inte det vara lättare att lägga dem i din. htaccess-filen, eller hur?
    PS. Din flaggorna visas inte

*Baiduspider
    *Mozilla / 5 (.*) Twiceler
    *Yeti
    1. Det var inte samma - annars Google skulle inte visa länkar till medlemmen sida eftersom Google inte besöker sidor blockeras av robots.php och du fick i varningen e denna länk:
    Code:
    http://YOUR_PAGE/member.php?u=63920&language=ro
    Nu är det OK. Det var inte en tid sedan och Google var där. Du kan vara lugn nu om denna del
    2. Om det inte är säkert för robotar och visar att robotarna blockerar kommunicera bör du allvarligt överväga att ta bort denna mod. Annars Google kommer att börja indexera sidor, som han ser - så sidor med blockerande kommunicera. Även i detta fall är det främsta orsaken till ditt problem - alla sidor ser ut för Google samma - bara blockerar kommunicera.
    Som jag förstår du kollat i Verktyg för webbansvariga hur Google ser din forum och du såg att Google ser kommunicerar att han skulle registrera sig - ja?
    3. Som jag skrev i början dina länkar till sub-forum i arkiv inte fungerar alls. Bara för att viktigaste forumet och trådar. Detta gör att tusentals felaktiga länkar på ditt arkiv sidor. Till exempel:
    Code:
    http://YOUR_FORUM/archive/index.php/t-25194.html?language=pl
    Detta är länkar till trampa arkivet och det fungerar, men i det innehåll det finns länkar högst upp på sidan för att sub forum där tråden ingår. Exempel:
    Code:
    http://YOUR_FORUM/archive/index.php/f-182.html
    Och alla dessa länkar inte fungerar - endast till huvudforumet. Alla arkiv Underforum länkar fungerar inte. Detta gör du tusentals fungerar inte länkar på tusentals arkiv trådar sidor.
    DU fortfarande inte BERÄTTAT USA som vBulletin version Använder du ...
    Just nu kan jag räkna med att det inte stöds vBulletin 3,6 - ska du inte oroa dig kommer vi inte att sluta stödja dig. Vi behöver veta det för att hjälpa dig bättre, för i 3,6 det är känt vBulletin bugg. Om det är andra versionen är det möjligt att det är vBET bugg. Det är viktigt att upptäcka vad som är orsaken att hjälpa dig.
    4. Jag är inte skriver om 90% av dina inlägg. Jag skrev om inlägg som anges i Gmail. Andra är utanför räckvidden för denna diskussion. Google listade du bara trådar med en mening som jag skrev du (åtminstone de som jag kunde inte se innan din mod sa åt mig att registrera sig). Förstår du nu? Det är inte frågan med hela ditt forum. Som jag redan skrev - jag skulle inte oroa dem - människor kommer att skriva svaren där och de kommer inte att vara lika längre - precis som 90% av dina inlägg som ser helt annorlunda ut.

Observera att pepito69 kan ha olika konfiguration som du. I ditt fall ignorerar språk parameter inte rekommenderas, eftersom du inte använder SEO länkar och detta är enda sättet att inse att webbadresser är olika. Om du berättar Google att ignorera detta attribut för Google alla webbadresser häxa skiljer sig endast värdet av språk parameter kommer att betraktas som samma innehåll - detta kommer att skapa kaos i indexerade sidor som slumpmässigt kommer att ändra språk i Googles index, eller Google kommer bara indexera ditt huvudspråk sidor. Jag tror det - nyare kontrolleras och inte råd för ditt fall. Vänligen gör inte att så länge du inte använder SEO länkar.

Enkla instruktioner i detta ögonblick:
    1. Om din "3 gånger mod" inte Google säker - inaktivera den och kontakta mod författare om det.
    2. TIPSA OSS Vilken version av vBulletin Använder du.

Detta är 3: e gången vi frågar om detta ... Hur du förväntar oss att hjälpa dig om du inte samarbetar. Vi har inte trollspö som kommer att skapa lösningar. Vi behöver veta vad som händer på din server.

Om stora htaccess. - Jag vet inte vad du skriver om exakt, men jag slår vad om att för dig är det inte nödvändigt så stora - Jag förutsätter att det finns regler för att blockera vBSEO länkar för medlem sidor och så vidare. Du använder inte vBSEO och du inte använder SEO länkar - din lilla robots.txt är bra.
    Senast redigerad av vBET; 21-01-1121:00.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Code:
    TELL US WHICH VERSION OF VBULLETIN ARE YOU USING.
    Jag använder version 3.6.12, bör du veta detta eftersom jag betalade en extra avgift för att få det att fungera (göra den kompatibel) på grund av arkivet problemet så om det är i arkivet thats orsakar detta så är det (inget brott) DITT FEL sedan du gjorde det. : http://www.vbenterprisetranslator.co...tin-3-6-a.html

Om din "3 gånger mod" inte Google säker - inaktivera den och kontakta mod författare om det.
    Författare sa att det inte skadar google.

1. Det var inte samma - annars Google skulle inte visa länkar till medlemmen sida eftersom Google inte besöker sidor blockeras av robots.php och du fick i varningen e denna länk:
    1. Det enda som jag lagt var / medlemmar / .. allt annat inklusive memberslist.php var redan där, mitt fel, så låt oss avsluta detta argument.

2. Om det inte är säkert för robotar och visar att robotarna blockerar kommunicera bör du allvarligt överväga att ta bort denna mod. Annars Google kommer att börja indexera sidor, som han ser - så sidor med blockerande kommunicera. Även i detta fall är det främsta orsaken till ditt problem - alla sidor ser ut för Google samma - bara blockerar kommunicera.
    2. Det finns absolut ingen anledning att vara oförskämd, jag förstår hur man använder robots.txt, men i din optimering guider (min åsikt) din luta mer mot vBSEO uppställningar, bara tänka på att minst 80% av vBulletin användarnas don ' t använda vBSEO så du bör hålla två separata trådar när man talar om tips, tweaks och optimering, exempelvis, "vBSEO Optimization" och "Icke vBSEO Optimization" för att göra den mer användarvänlig.

3. Alla arkivet länkar som du skrivit som brutit verkar fungera bra för mig, här är en ögonblicksbild av din trasiga arkiv länk exempel:

Code:
    http://YOUR_FORUM/archive/index.php/t-25194.html?language=pl

4. htaccess kommentar var inte för dig utan för medlemmen pepito69

Lyssna Michael Jag vill inte argumentera varenda bokstav som skrivs med dig, jag vill bara en enkel 1. 2. 3. fixa och ingenting mer.

Hälsningar

[ÖVERTID]
    Från vad Googles representant berättade för mig, är URL-strukturen nedan indexeras 4 gånger, men i fastighetssektorns för dem är det anses vara en och bör indexeras som sådan och det är nog därför jag fick e-post. Undersidan inlägg är bara ett exempel;

http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 Original
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = pl Översatt
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = sv Översatt
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = es Översatt
    [ÖVERTID]
    Senast redigerad av mario06; 22-01-1109:05.

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •