Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 3 FirstFörst 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Google Email Varning: Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av mario06 View Post
    Code:
    TELL US WHICH VERSION OF VBULLETIN ARE YOU USING.
    Jag använder version 3.6.12, bör du veta detta eftersom jag betalade en extra avgift för att få det att fungera (göra den kompatibel) på grund av arkivet problemet så om det är i arkivet thats orsakar detta så är det (inget brott) DITT FEL sedan du gjorde det. : http://www.vbenterprisetranslator.co...tin-3-6-a.html
    Vi har många användare. Vi vet vad vi har i själva tråden. Tack för att ge din vBulletin version

Om frågan. Du fick veta att integrationen kan inte vara möjligt eftersom din version inte stöds och du beslöt att gå för det ändå. Bugg i arkiv som du har är på vBulletin sida. Du informerades även i PM om det.
    Så du var medveten om att inte arbeta arkiv sub-forum på din stöds inte gamla vBulletin version, från början. Du fick också veta att eftersom det är vBulletin fel ska du kontakta vBulletin-teamet att lösa det.
    Även som jag ser i den mycket tråd du pekar på dig vägrade vår framtida stöd. Men naturligtvis har du full rätt att klandra någon för någonting

Vad du ska göra nu med arkiv? Du har nu flera alternativ:
    1. Kontakta vBulletin team för att lösa deras bugg. Som ni vet (från gamla historier) vBulletin 3,6 ha fel och när du lägger till ytterligare parametrar i URL för att arkivera underleverantörer vår sida då det kraschar. Det är av vBET räckvidd eftersom gamla vBulletin beter sig på detta sätt även när vBET inte är installerad - så i korta ord: det är vBulletin bugg. Det är också utanför vår räckvidd, eftersom den inte stöds version. Så du kan be vBuletin är de fortfarande ansvariga för sin kod och kommer de att rätta till det. De kan vägra om de också överväga vB3.6 som inte stöds.
    2. Du kan blockera hela arkivet i robots.txt - inte bra idé att vi inte rekommenderar det.
    3. Du kan inaktivera översättning av arkiv sidor. Det kommer att bli mindre sidor i Googles index, men det blir inga fler trasiga länkar.
    4. Du kan redigera layouten på tråden arkiv sida så länkar till arkiv underforum inte kommer att ingå. Du kan göra det med för inte översatt sida och funktionshindrade för översatta en. På din viktigaste forumet arkiv sidan finns brutna länkar till sub-forum kommer att vara kvar, men detta är bara flera länkar inte tusentals på tusentals sidor arkiv tråd. Du kan även gjorde 301 omdirigering för viktigaste forumet arkiv sida så det blir bara på originalspråket.

Tala om för oss vilken version föredrar ni och vi guidar dig mer i utvalda.

Författare sa att det inte skadar google.
    Jag förlorade här. Först du skrev det är säkert. Sedan du skrev det är inte säkert. Nu är det säkert igen. Vad jag är intresserad av är vad jag skrev till dig om Verktyg för webbansvariga. Vi är inte intresserade vad mod författaren talar om för dig - det är mellan dig och honom. Vi är intresserade av hur Google ser din forumet. Om Google ser din forumet som blockerade kommunicera då mod skadar Google, eftersom Google finns överallt samma innehåll (så varje inlägg är att betrakta som dupliceras innehåll). I detta fall har vi råd att inte använda mod längre tills det blir säkert för Google - så tills du kan se i Verktyg för webbansvariga att Google ser alla sidor normalt och det är inte blockerad. Detta är hur det är och vi har inget mer att säga i detta område. Det är ditt val kommer du i träda råd eller inte. Så kolla det först, och om det inte är säkert då gjort ditt eget beslut som du vill lyssna.

2. Det finns absolut ingen anledning att vara oförskämd, jag förstår hur man använder robots.txt, men i din optimering guider (min åsikt) din luta mer mot vBSEO uppställningar, bara tänka på att minst 80% av vBulletin användarnas don ' t använda vBSEO så du bör hålla två separata trådar när man talar om tips, tweaks och optimering, exempelvis, "vBSEO Optimization" och "Icke vBSEO Optimization" för att göra den mer användarvänlig.
    Jag ber om ursäkt om du anser vårt svar som oförskämd. Jag har precis lagt i TODO lista för att göra separata robot.txt fil för icke SEO-länkar. Tack för ditt meddelande.

3. Alla arkivet länkar som du skrivit som brutit verkar fungera bra för mig, här är en ögonblicksbild av din trasiga arkiv länk exempel:

Code:
    http://YOUR_FORUM/archive/index.php/t-25194.html?language=pl
    Läs noga och än en gång vad jag skrev till dig i förra svaret. Jag skrev aldrig att länken:
    Code:
    är bruten. Jag skrev att det fungerar - brutna är länkarna på denna sida. Läs igen vad beskrevs tidigare. Jag vet att denna sida fungerar. Det är därför jag skrev dig:
    Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Till exempel:
    Code:
    Detta är länkar till slitbanan arkiv och det fungerar men i IT-innehåll Det finns länkar på toppen till underleverantörer forum där tråden ingår. Exempel:
    Code:
    http://YOUR_FORUM/archive/index.php/f-182.html
    Och alla dessa länkar inte fungerar - Endast till huvudforumet. Alla arkiv Underforum länkar fungerar inte.
    Jag skrev om att denna länk fungerar - du behöver inte ge mig skärmdumpar och bevisa för mig att det fungerar Bara läs noga vad jag skriver till dig. Och nu ser på din bild och uppmärksamma på toppen länkar (länkar till arkiv sub-forums) - de är trasiga (Förutom länkar till arkiv viktigaste forumet)

Lyssna Michael Jag vill inte argumentera varenda bokstav som skrivs med dig, jag vill bara en enkel 1. 2. 3. fixa och ingenting mer.
    Stora Hoppas du förstår det gäller frågan nu och vet vad som är alternativen. Tala om för oss vilket som du föredrar och vi kommer att guida dig i denna riktning.

Från vad Googles representant berättade för mig, är URL-strukturen nedan indexeras 4 gånger, men i fastighetssektorns för dem är det anses vara en och bör indexeras som sådan och det är nog därför jag fick e-post. Undersidan inlägg är bara ett exempel;

http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 Original
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = pl Översatt
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = sv Översatt
    http://www.mysite.com/showthread.php?t = 64.661 & language = es Översatt
    Alla dessa sidor har helt olika innehåll och alla Boot kunde inte säga att det är samma när texten är helt annorlunda. Det är olika sidor som serverar olika innehåll riktade till olika mottagare, och svaret har ingen känsla för oss alla. Vänligen PM mig hela meddelandet du fick, med kontakt med källan till detta meddelande. Vi skulle vilja förklara det. Troligen den som kontrollerar det såg inte verkligt innehåll, men bara blockera meddelande (som jag gjorde just nu) - så ins sådant fall den feedback har inget värde alls. Återigen - vänligen PM detaljer kommer vi att kontrollera det.
    Senast redigerad av vBET; 22-01-1119:21.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Här kan du tydligt att denna länk inte fungerar (fel betyder samma sak) markeras med rött och nu du säger att du aldrig sagt det?!?

Jag förlorade här. Först du skrev det är säkert. Sedan du skrev det är inte säkert. Nu är det säkert igen. Vad jag är intresserad av är vad jag skrev till dig om Verktyg för webbansvariga. Vi är inte intresserade vad mod författaren talar om för dig - det är mellan dig och honom. Vi är intresserade av hur Google ser din forumet. Om Google ser din forumet som blockerade kommunicera då mod skadar Google, eftersom Google finns överallt samma innehåll (så varje inlägg är att betrakta som dupliceras innehåll). I detta fall har vi råd att inte använda mod längre tills det blir säkert för Google - så tills du kan se i Verktyg för webbansvariga att Google ser alla sidor normalt och det är inte blockerad. Detta är hur det är och vi har inget mer att säga i detta område. Det är ditt val kommer du i träda råd eller inte. Så kolla det först, och om det inte är säkert då gjort ditt eget beslut som du vill lyssna.
    Eftersom jag är engelska och kan språket mycket väl, jag har alltid sagt att det begränsade gäst mod gör inte ont, skada, störa, högsta, undertrycka Googles robotar.

Om frågan. Du fick veta att integrationen kan inte vara möjligt eftersom din version inte stöds och du beslöt att gå för det ändå. Bugg i arkiv som du har är på vBulletin sida. Du informerades även i PM om det.
    Så du var medveten om att inte arbeta arkiv sub-forum på din stöds inte gamla vBulletin version, från början. Du fick också veta att eftersom det är vBulletin fel ska du kontakta vBulletin-teamet att lösa det.
    Även som jag ser i den mycket tråd du pekar på dig vägrade vår framtida stöd. Men naturligtvis har du full rätt att klandra någon för någonting
    Du sa att för en extra avgift du skulle ha gjort min version som är kompatibel sedan efter det arbete du sade att deras var ett problem med arkivet som jag inte hitta eftersom alla länkar fungerade för mig. Jag kontaktade vBulletin (när du berättade för mig att) och de sade att allt var ok.

Jag kontaktade vBulletin Support igen idag och jag fick ett liknande svar som för ett år en så sen, i enkla ord mitt arkiv fungerar som det ska! Läs vBulletins kommentarer nedan, gömde jag namnet på pivacy skäl, men jag kan försäkra er att han är den äldsta medlemmen där så nu vad?

PS. Om du fortfarande missnöjd med sitt svar och vill att jag ska ställa en mer teknisk fråga efter det här och jag kommer att kopiera / klistra in det till vBulletin Support Team direkt ok?

Eftersom vBulletin sa det inte finns någon bugg och allt fungerar bra problemet är på slutet så jag väntar på fix.

Hälsningar
    Senast redigerad av mario06; 24-01-1109:36.

Reg.datum
    Oktober 2009

Här kan du tydligt att denna länk inte fungerar (fel betyder samma sak) markeras med rött och nu du säger att du aldrig sagt det?!?
    Du är verkligen slöseri med tid. Och än en gång att du inte läst noga. Vänligen - Läs hela poängen. Om jag skriver du: "Jag är lite förvirrad" - du kommer ska bevisa för mig att jag skrev att jag är lite?? Vad det handlar om egentligen? ...

Detta är vad jag skrev:
    3. Som jag skrev i början din länkar till sub-forum i arkiv fungerar inte alls. Bara för att viktigaste forumet och trådar. Detta gör att tusentals felaktiga länkar på ditt arkiv sidor. Till exempel:
    Code:
    Detta är länkar till slitbanan arkiv och det fungerar men i det innehåll det finns länkar överst på sidan till sub forum där tråden ingår. Exempel:
    Code:
    Och alla dessa länkar inte fungerar - Endast till huvudforumet. Alla arkiv Underforum länkar fungerar inte. Detta gör du tusentals fungerar inte länkar på tusentals arkiv trådar sidor.
    Jag gav dig exempel på plats där du hittar brutna länkar och nästa exempel på bruten länk själv (bruten efter översättning). Ledsen - men vad är problemet här? Har du fortfarande inte vet vad det handlar om eller du försöker bevisa något här?
    Notera även att du kan använda citationstecken - inklusive bilder är inte nödvändigt

Du sa att för en extra avgift du skulle ha gjort min version som är kompatibel sedan efter det arbete du sade att deras var ett problem med arkivet som jag inte hitta eftersom alla länkar fungerade för mig. Jag kontaktade vBulletin (när du berättade för mig att) och de sade att allt var ok.
    Inte sant - vad jag skrev du att du har i din PMS och jag också. EOT. Läs igen om behov av att påminna. Vi började redan citera våra PM i andra tråden (du länkade det här) så ingen anledning att starta det igen. Annat innehåll av PM ingår offentligt här kommer att betraktas som spam, eftersom det redan i andra avsnittet. All kopiering som görs av samma användare betraktas som spam på detta forum och på alla andra forum som jag vet. Så snälla - inte börja SPAM.

Jag kontaktade vBulletin Support igen idag och jag fick ett liknande svar som för ett år en så sen, i enkla ord mitt arkiv fungerar som det ska! Läs vBulletins kommentarer nedan, gömde jag namnet på pivacy skäl, men jag kan försäkra er att han är den äldsta medlemmen där så nu vad?

Arkiv sub-forum sidor på vBulletin 3,6 kraschar om du annonsen ytterligare parameter till URL. Du kan kontrollera det även på rena exempel - utan vBET eller någon annan mod. Jag kollade det på forum med vBET funktionshindrade. Så det är vBulletin bugg, eftersom vBulletin har plugin arkitektur och stöder till plugin ytterligare funktionalitet. Arkiv ha sin egen anknytning poäng vilket betyder att arkivet även förutspåddes att utvidgas. Om du lägger alla parametrar till URL bryter hela sidan betyder det att det finns en bugg i vBulletin kod och det är vBulletin lagarbete att lösa det.

PS. Om du fortfarande missnöjd med sitt svar och vill att jag ska ställa en mer teknisk fråga efter det här och jag kommer att kopiera / klistra in det till vBulletin Support Team direkt ok?
    Jag förstår inte vad de menar med att skriva att den inte är avsedd att Underforum att visas i arkivet - det är och det är genereras av vBulletin ... Kanske du inte förstår varandra. Bara ge dem webbadress:
    Code:
    Och säg att det kommer att sönder om du lägger till några parametrar till URL - detta är felet. Du kan också ge dem föregående stycke.

Eftersom vBulletin sa det inte finns någon bugg och allt fungerar bra problemet är på slutet så jag väntar på fix.
    Nej, det betyder att de inte vet vad du menar eller de bara spola av dig. Det kommer inte att göra sina buggar försvinna från sin kod och hoppa till vår kod, bara för att de skrev att det inte finns någon bugg. Det fungerar inte detta sätt. Och jag skrev dig hur du kan kontrollera själv att det är vBulletin bugg. Jag skrev det till dig då, jag skrev det nu. Så bara kontrollera det och snälla sluta skriva att det är på vår sida eftersom det inte kommer att göra det visas på vår sida efter att ha upprepat det igen och igen. Har du ens kollat det? Har du inaktiverat vBET och kollade själv att länken kommer att krascha med någon parameter läggs till URL? Har du?
    Senast redigerad av vBET; 24-01-1119:08.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Den vBulletin Medlem är en ledande medlem och jag tror inte alls att han gjorde ett misstag att kontrollera arkivet (han har tagit del av forumet som en admin) eller att han borstade av mig. "Kanske" vi missuppfattat varandra så jag har bett om ytterligare hjälp från dem så låt se vad de säger på nytt.

Be om stöd anses vara spam för dig? Om så är fallet jag ber om ursäkt för att be om stöd! Du på allvar måste se över denna fråga från min synvinkel, säger vBulletin att det finns ingen bugg, du säger att det är en vBulletin bugg så lägg dig i mina skor och fråga vem ska jag tro?

PS. Jag har aldrig citerade allt från ett PM som skickas till eller från dig, citerade jag bara dina citat.

PS2. Eftersom jag inte är en kodare berättade för mig att läsa saker som är meningslöst, så jag måste antingen lita på dig eller vBulletin vid denna punkt.

PS3. Eftersom vi lever i en civiliserad värld vi demokratiskt diskuterade vissa frågor, säger saker och olika synpunkter och ingenting mer. Det finns inga hard feelings från min sida. Jag vill bara pacifically lösa problemet

Hälsningar
    Senast redigerad av mario06; 25-01-1109:41.

Reg.datum
    Oktober 2009

Den vBulletin Medlem är en ledande medlem och jag tror inte alls att han gjorde ett misstag att kontrollera arkivet (han har tagit del av forumet som en admin) eller att han borstat av mig eller att vi missförstått varandra sedan Engelska är vårt modersmål. Den ögonblicksbilder tala tydligt. Du vill inte eller inte kan åtgärda problemet och jag ska acceptera det.

Be om stöd anses vara SPAM?!? Om så är fallet jag ber om ursäkt för att be om stöd! Du sa att det finns en bugg, sade vBulletin att det inte finns! Vem ska jag tro?

PS. Jag har aldrig citerade allt från ett PM som skickas till eller från dig, citerade jag bara dina citat.

PS2. Om tråden gick off topic är det inte mitt fel, jag frågade dig många gånger för att ge mig en enkel lösning i en 1. 2. 3. sätt men jag fick bara detta
    1. Det är hans fel
    2. Det är ditt fel
    3. Det är deras fel.

Eftersom vi lever i en civiliserad värld vi demokratiskt debatterade i vissa frågor, säger saker och olika synpunkter och ingenting mer. För mig frågan är stängt så att du kan stänga denna tråd. Inga hårda känslor från min sida.

Hälsningar
    Det är inte vad du tror om - det handlar om vad som verkligen händer och du kan enkelt kolla upp det själv - vi gav dig instruktioner hur man gör det. Så snälla trow din tror borta, eftersom de leder dig i fel riktning och bara kontrollera det. Kollade du det?

Observera att vi inte råd att lämna frågan precis som det är. Vi rekommenderar att lösa det. Vi gav er andra möjligheter om vBulletin laget inte vill korrigera sina fel. Du kan använda en av dessa som tillfällig lösning och fortfarande kontakt vBulletin team för att lösa deras bugg. Om du vill lösa det, berätta vilken möjlighet du föredrar, och vi guidar dig mer i denna riktning. För tillfället, enligt dina önskemål - anses ämnet löst.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag gav dem den informationen så jag väntar på ett svar, det gjorde jag inte avsluta den här frågan ännu.

Hälsningar

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag gav dem den informationen så jag väntar på ett svar, det gjorde jag inte avsluta den här frågan ännu.

Hälsningar
    Så jag satte också här inte löst ännu. Vi skulle verkligen vilja hjälpa dig att göra det arbetar

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Varför använder du arkivet igen? Det är en enorm mängd onödiga dubbletter.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av tavenger5 View Post
    Varför använder du arkivet igen? Det är en enorm mängd onödiga dubbletter.
    Arkivet rekommenderas att dissabled Om du använder vBseo av vBSEO laget är jag inte använder vBSEO eller Zoints så det finns ingen fördel i att inaktivera det för mig.
    PS. Google separerar och plocka den bättre av de två från det normala forum trådar och arkivet trådarna forumet så att de inte straffa dig för det så det är inte orsaken. Här är en Google-guide Duplicate Content Guide från Youtube, uppmärksam:

http://www.youtube.com/watch?v=6hSoXutuj0g
    Senast redigerad av mario06; 29-01-1109:31.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Så jag satte också här inte löst ännu. Vi skulle verkligen vilja hjälpa dig att göra det arbetar

Här är svaren från vBulletin Support Team, har jag sänt dem hela listan med webbadresser från Googles e-post (som jag skickade dig) och din trasiga exempel länk.

xxxxxxxxxxx
    25 jan '11 11:14
    Code:
    http://mysite.com/archive/index.php/t-61966.html?language=zh-TW
    Som ni ser går till någon av dessa webbadresser finns det ingen "krasch" Jag är inte säker på vad de talar om.

Om det finns en bugg, vänligen förse mig med felrapporten. Men det finns ingen kraschar på gång.

Alla de bästa,
    xxxxxxxxxxx
    Support Team, vBulletin

Köp vBulletin, den mest kraftfulla forumets mjukvara tillgänglig.
    mailto: support@vbulletin.com

xxxxxxxxxxxx
    26 jan '11 01:12

Personen du pratade med sade att det fanns en bugg, och att han arbetade med oss om det. Jag ser inte ett problem med ditt arkiv webbadresser, de kraschar inte forumet. Jag skulle vilja höra om detta felrapport eftersom arkivet koden inte har ändrats i åldrar.

Alla de bästa,
    xxxxxxxxxxxxx
    Support Team, vBulletin

Köp vBulletin, den mest kraftfulla forumets mjukvara tillgänglig.
    mailto: support@vbulletin.com
    Så här du går Michael, de har angivits i många svar att arkivet har inga problem, nu vad händer nu?

Hälsningar
    Senast redigerad av mario06; 29-01-1109:27.

Sida 3 av 3 FirstFörst 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •