Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: 2 Bigs fråga vBET måste soved så snart som möjligt

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default 2 allvarliga frågor vBET måste lösas så snart som möjligt

1. Prestanda.
    Jag använder den betalda versionen. [JA]
    Jag har granskat min inställning och konfigureras med många scenario. [JA]
    Jag har optimerat MySQL använder denna en http://www.day32.com/MySQL/ [JA]
    Jag har ökat RAM [YES]
    Jag använder vBET cacheminne + memcache av VB [JA]

men verkar som om det fortfarande ligger min server. Se CPU-belastningen från skärmen-shot nedan:

[ADMIN REMOVED trasig bild]

Jag har funnit att i mysql-slow.log, det är många långsamma frågor (776 händelser) kom från vBET produkt. Som show från följande kommando

Code:
    $grep "vbenterprisetranslator" /var/log/mysql/mysql-slow.log |wc
    776  170475 3149151

2. Orsak Duplicerade Titel Tagg

Före: Jag använder denna mod var dubblerade rubriktaggen jag hade runt 1xx-1xxx som mest.
    Efter: 5xxx-1x, xxx eller mer

Som du kan se i skärmdumpen nedan:
    Detta är verkligen allvarlig fråga istället för att göra din webbplats att få bra innehåll och rang, kommer Google att straffa alla dåliga webbplats som fått för många dupliceras rubriktaggen. Om problemet inte kan lösas. Alla dessa underbara översättningsfunktionen betyder ingenting.

Prestanda frågan:

Ska jag konfigurera dessa värde?
    Aktuellt värde är
    HTML-storlek: kapning punkt = 100,000
    HTML-storlek: börja skära = 150.000
    Senast redigerad av vBET; 01-12-1021:47. Anledning: bort trasiga bilder

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

Om vi talar om prestanda här är en länk kan du läsa och lära dig om möjliga optimeringar av vBET:

Observera, att om du använder maximal potential vBET genom att alla 52 språk, har du 52 gånger mer innehåll och trafik - Tips: för att begränsa räkna av språk till dessa mest populära.

Dupliceras rubriktaggen - Vi testa den och svara med resultat snart
    Senast redigerad av mateuszr; 01-12-1008:28.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vänligen ge några exakta exempel på frågor som anses vara långsamma sådana - med hela MySQL logg.

Reg.datum
    Oktober 2009

Svara på din fråga om omkonfigurering av spetsiga parametrar - gör det bara om du kan kontrollera exakt generationen tid före och efter förändringar. Du kan kontrollera det genom att lägga till några loggar poster och kontrollera hur det påverkar generationstid på din server. Utan att analysera resultat, ändrar du inte dessa parametrar.

Reg.datum
    Oktober 2009

Tyvärr kan jag inte se någon av bilder ingår av dig (inte läsa). Kan du skriva innehållet i dessa som text?

Vi behöver exakta exempel URL: er till dina sidor med dubbla titeln för att se vad som händer där. Jag antar att den är översatt och som översättning resultat Google ger samma text (i exemplet är det några speciella ord som firma som inte bör / inte kan översättas), men jag kan inte bekräfta att utan webbadresser till exakta sidor. Kan inte bekräfta, men räkna med att vBET fungerar bra här och vi har beskrivit situationen. Ange webbadresser så att vi kan kontrollera det.

Mateusz - vänligen hitta liknande tråd där vi beskrev hur du lägger till översättning språket i rubriktaggen så varje översättning blir annorlunda, även om Googles översättning resultatet kommer att återvända samma text. Hitta den och ange här länken.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Texten Resultatet kommer snart

Reg.datum
    Oktober 2009

Tack. Jag behöver inte texten resultat längre för denna fråga. Jag ser vad som är orsaken. Du har stora problem med webbadresser omdirigeras. Som jag ser på samma språk som du har olika URL: er - detta bör omdirigeras till lämpliga. Det är därför du ser detta taggar dubbelarbete.

Tala om var du gjorde någon kod ändringar i vBET filer? Om ja - vilken?

Kontrollera att du har lämplig integration med vBSEO!

Det man egentligen bör lösas snabbt! Så snälla låt oss först fokusera på den här. När det är löst kan du ge mer detaljer om de långsamma quries.
    Senast redigerad av vBET; 01-12-1021:48.

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag var bara på ditt forum och jag ser att omdirigering fungerar ... Är du säker på att vi har att göra med befintliga problem? Vad är datum för ett erkännande av detta problem? Kom ihåg att Verktyg för webbansvariga visar historiska data.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Jag var bara på ditt forum och jag ser att omdirigering fungerar ... Är du säker på att vi har att göra med befintliga problem? Vad är datum för ett erkännande av detta problem? Kom ihåg att Verktyg för webbansvariga visar historiska data.
    Jag har aldrig gjort någon ändring i vBET kod alls.
    Detta problem händer för närvarande just nu.
    Jag såg vad du ser. Google kan se skillnaden länk eller något.
    Verkligen konstigt

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av cevo View Post
    Jag har aldrig gjort någon ändring i vBET kod alls.
    Detta problem händer för närvarande just nu.
    Jag såg vad du ser. Google kan se skillnaden länk eller något.
    Verkligen konstigt
    Kanske du uppdaterade vBSEO nyligen och har inte gjort en fullständig integration omedelbart. Som jag skrev just nu omdirigering arbetar på ditt forum. Så det här vad du ser kan inte hända nu. Vänligen kontrollera det själv och ställa in 2 olika webbadresser till samma tråd i samma språk (ett par från verktyg för webbansvariga lista) - detta bör omdirigeras till rätt webbadress, så ingen upprepning av titel visas. Vänligen kontrollera det. Om det är som jag beskriver, då är det historisk fråga som inte händer längre (kolla datum för frågor - verktyg för webbansvariga alltid talar om när han fick reda på problemet och visar historiska frågor). Är det är OK - då är det löst. Som jag skrev du detta kan bero på t.ex. på grund av vBSEO uppdateringen utan lämplig integrering. Men jag kan inte vara säker på detta om problemet redan är löst.

Om det inte är - och du kommer att se att det verkligen fortfarande inte omdirigeringar, vänligen ge exakta 2 webbadresser som du testade - ge det som texter. Så vi kommer att kunna kontrollera det och arbeta med det.

IF löst - vänligen ge de långsamma frågor loggar som du skrev om - vi kommer att titta på detta.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •