Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 2 FirstFörst 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Efter registrering ingen automatisk översättning

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

1 -> Det finns en befintlig lösning här

2 -> kontrollera http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1546

3 -> en gång titta i vår FAQ - Här är en del av det:
    notranslate BB-kod är att hålla text översätts inte. Om du vill ha en text i tjänst som skall inte översatt, bara enkelt ut det inuti notranslate BBCode. Det kan vara bra vid vissa villkor, eller citat av några dikter etc.

For example this text will never be translated. You can check it by clicking some translation flag - you will see this part will stay in original

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2010

Tack för din hjälp.
    Punkt 1,3,4 och 5 är lösta nu.

Problem nr 2: Frågor och svar har inte fungerat för mig.

Jag antar att jag gjorde unterstand något fel.
    a) gjorde jag redigerar mina htaccess:. htdocs / forum / .htaccess

b) och placerade koden till det:
    PHP Code:
    # Comment the following line (add '#' at the beginning)
    # to disable mod_rewrite functions.
    # Please note: you still need to disable the hack in
    # the vBSEO control panel to stop url rewrites.
    RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
    # enabled (remove '#' at the beginning to activate)
    # Please note: when enabled, you must include the path
    # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
    #RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
    #RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$[L]

# vBET
    # RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/gallery/(.*)?$ /gallery/$2?language=$[L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$[L,QSA]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    # vBET End

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)

RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond 
    %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA
    Alla andra info i FAQ inte behövs (?) Att göra, eftersom vBulleting CMS är inne i katalogen / htdocs / forum.

c) Det fungerar inte: min användarprofil har en tysk inställning. När jag publicerar i CMS en ny artikel om tyska - och efter denna förändring mina inställningar användarprofil till engelska (eller helt enkelt trycka på engelska flaggan), stannar den nya artikeln på tyska.

Tack för ditt svar!
    Senast redigerad av Gordon78; 15-12-1023:33.

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

I dessa till rader:
    PHP Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$[L,QSA
    Lägg till ditt forum väg i slutet - i stället för / bör / Forum / (Om / Forum är ditt forum väg). Så det ska se ut:
    PHP Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$[L,QSA

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2010

Klar,

men utan framgång:

(Användarprofil inställningar: tyska) och meddelanden på tyska:
    Neuer objekt Jetzt auf Deutsch: sollte Jetzt automatisch übersetzt werden.
    a)
    (Användarprofil inställningar: tyska) Efter att ha postat det visas som:
    Neuer objekt Jetzt på engelska: sollte Jetzt à ¼ bersetzt Automatisch Werden.
    b)
    Och när jag ändrar inställningarna användarprofil till engelska, då får jag visat:
    Neuer objekt Jetzt auf Deutsch: sollte Jetzt automatisch à ¼ bersetzt werden.
    1. Problem med tecken: a) + b) - U kommer till en ¼
    2. Tyska tjänster kommer att åter översätts till tyska för tyska användare (och då de har fel): a)
    3. Engelsktalande användare får oöversatta texten på tyska att läsa: b)

Tack!
    Senast redigerad av Gordon78; 16-12-1019:22.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

om. htaccess.
    Om du vill ha en utanför vår sida översatt måste du skapa en ny htaccess fil utanför forum / mapp. (Eller redigera om den filen finns)
    och lägga till den här filen (regler för översättning sidan utanför forumet katalogen):
    Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
    RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
    och du bör göra nästa htaccess att översätta ditt forum.
    den andra htaccess filen ska i forum rotmappen (i forum /.
    och om du använder vBSEO din fil bör se ut:
    Code:
    # Comment the following line (add '#' at the beginning)
    # to disable mod_rewrite functions.
    # Please note: you still need to disable the hack in
    # the vBSEO control panel to stop url rewrites.
    RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
    # enabled (remove '#' at the beginning to activate)
    # Please note: when enabled, you must include the path
    # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
    #RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
    #RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

# vBET
    #RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 [L,QSA]

#RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    #RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    #RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    #RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    #RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)

RewriteRule ^((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
    2. hur är ditt brev - som jag ser det inte att använda UTF-8 forum. Vi arbetar fortfarande på denna lösning (eftersom lösningen från mitt tidigare inlägg är bara för UTF-8 forum)

3. om språkstöd. gå till admincp->vBET->google och ställa Google språkidentifiering till Lita alltid på användare.
    (Läs beskrivning av detta alternativ) efter att in i usercp du användaren språk till tyska.
    Gå till forum, skapa en ny tråd i tyska eller göra en ny artikel på tyska -> bör du se din text på engelska när du är på engelsk översättning eller i tyska när du är på tyska översättningen.
    Senast redigerad av kamilkurczak; 16-12-1023:22.

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2010

Tack kamilkurczak gjorde jag alla ändringar och hoppas att det kommer att fungera bra.

När det gäller att hålla öppna problem (punkt nr 2.)
    Kan jag undvika problemen genom byte av kollationera (ci_swedish?) Till UTF-8?
    Jag hade inget alternativ vid installationen av forum att välja UTF-8, och jag är inte säker på varför VB4 tog automatiskt svenska.

Om ja, hur kan jag ändra det?
    (Forumet är för tillfället fortfarande i testläge, tills alla problem är lösta).

Tack!

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

Du kan inte bara konvertera forumet till UTF-8 eftersom det kan göra en enda röra i din databas (olika teckenkodning).
    Det finns en lösning om vBulletin forum. Följ bara dessa steg för att göra ditt forum UTiFied

Notera att i steg 18 i ovanstående beskrivning, måste du skriva UTF-8 med gemener (UTF-8).
    Se -> gör-inte-upload | ReadMe.html. Det är några steg som krävs för UTF-8 forum.

Sida 2 av 2 FirstFörst 12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •