Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Gäst cache inte fungerar och när moderera har vita sidor.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Default Gäst cache inte fungerar och när moderera har vita sidor.

I detta skede när du installerar VBET och konfigurera det precis på samma sätt jag hade det förut, är gäst cache inte fungerar och när min moderatorer flyttar inlägg de får vita sidor. Snälla hjälp.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Hej Taurus,
    Här har du en din tråd med Gäst cache problemet. Läs den.
    (Ungefär dubbelt gzip).
    http://www.vbenterprisetranslator.co...che-issue.html

om den andra. Jag ska försöka återge den på mitt prov forum.

Reg.datum
    Maj 2010

Som jag minns dig fast den med din värd leverantör, men efter att uppdatera din Apache kan du ha en mod_deflate aktiveras igen. Så om det är edable -> du har en dubbel gdziped. Vänligen kontakta din värd leverantör och inaktivera den här modulen.

Här har du en fullständig instruktion om hur du kontrollerar det (från din tidigare tråd - skriven av Michał)

När du inaktiverar vBulleitn GZIP av AdminCP alternativ GZIP HTML-utgång sedan ditt produktionen fortfarande är zippad. Du kan se det här:
    GZip Test
    OBS: Det är tydligt beskrivs i vBulletin alternativ:
    Om du redan använder mod_gzip eller mod_deflate på din server, aktivera inte detta alternativ.
    Så just nu verkar det som om du har en av dem på, eftersom produktionen är zippade ändå. Och detta är förmodligen orsaken till problem med vBET gäst cache - det är dubbelt zippade så webbläsare blir galen med det.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Jag har nu Avstängd GZIP i min AVS, men ändå få dessa fel:

Varning: filemtime () [function.filemtime]: stat misslyckades för [sökväg] / vbet_guestcache/en/_forums_dnp_news_php_content_3_id_8978.html i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php on line 53

Varning: Kan inte ändra header information - headers redan skickats av (produktionen startade i [sökväg] / includes / class_core.php: 4598) i [sökväg] / dnp_news.php on line 320

Varning: filemtime () [function.filemtime]: stat misslyckades för [sökväg] / vbet_guestcache/en/_forums_forumdisplay_php_f_8278.html i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php on line 53

Reg.datum
    Maj 2010

Detta fel är löst på vårt forum. Prova:

1.Just redigera filen (vänligen gör en kopia av denna fil): includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php
    2find raden::
    PHP Code:
    if ((time() - filemtime($vbet_readGuestCacheFileName) <= $timeAllowed) && !vbet_verify_ip_ban()) { 
    ändra det till:
    PHP Code:
    @$fileTime filemtime($vbet_readGuestCacheFileName);
    if ((
    time() - $fileTime <= $timeAllowed) && !vbet_verify_ip_ban()) { 

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Grymt Kamil. Som verkade ha gjort det. Fungerar bra nu. Tack så mycket!

Jag ska be min Moderatorer för att även kontrollera nu om den andra frågan med dem att flytta inlägg och få vita sidorna är fortfarande närvarande.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag är inte säker på att detta är relaterat till Gäst Cache - om dina moderatorer flyttar trådar då de inte gästerna ... Vänligen kontrollera först gör det fortfarande händer när gästen cachen är inaktiverad. Om ja vi vet att läsa något annat. Som jag ser det nu är det troligen inte att gästen cache frågan - moderatorer är inte gäster, så gästen cache inte fungerar för dem ...

Kamil du kontrollera med Oxen gör Gäst cache fungerar alls. Också gör frågan som händer när Gäst cachen är inaktiverad. Kolla du kan återge den på vårt test forum.
    Oxen - kan du se i serverloggar några felmeddelanden? Jag förväntar mig att en del filen inte finns med av misstag. Om ja på servern loggar du kommer att ha kommunicerar om okända funktion - detta gör det möjligt för oss att lösa problemet mycket snabbt.
    Senast redigerad av vBET; 02-11-1013:40.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Förlåt, jag menade inte att säga att det hade något att göra med gäst-cache. Jag nämnde bara två frågor tillsammans för att inte öppna en separat tråd.

Den första frågan om gästen cachen är nu löst. Den andra var händer medan gästen cache var handikappade, så jag är inte heller säker på om lösa gästen cache skulle lösa det. Men jag kommer att berätta för dem att prova nu iallafall. Jag kommer att rapportera om det.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

OK så - mitt misstag. Jag tog det som en fråga. Ha en tråd per en fråga. Det kommer att tillåta oss att hantera det på lämpligt sätt. Mitt misstag - synd om dig och Kamil.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •