Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Photoplog fråga

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Nytt. Htaccess verkar helt enkelt 301 / PL / galleri till / galleri.

Jag använder din nya rot htaccess-fil, och har provat den med både i galleriet filer som du postat ovan. Jag lämnade den senare av de två därinne.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag satte i detta galleri htaccess och webbadresser fungera nu. Däremot finns inga översättningar som faktiskt utförts på sidan. Några idéer?

Code:
    RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.pentaxforums\.com
    RewriteRule (.*) http://www.pentaxforums.com/gallery/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbseourl=
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule ^(.*)$ /forums/vbseo.php?vbseourl=$1&vbseorelpath=../gallery/&%{QUERY_STRING} [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    Jag vet att photoplog är ganska tätt integrerad med vBulletin, men det kan använda den egna global_complete krok istället för BB-talet. Några idéer?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Här har du instruktioner för integration: http://www.vbenterprisetranslator.co...tructions.html
    Det beskrivs hur man kan integrera med mods som doens't stöd global_complete krok. I exempel PhotoPost inte - jag vet inte hur det är vid Photoploq

Hur som helst jag kollade denna URL: PL / gallery / - Pentax Nyheter & Rykten - PentaxForums.com och det fortfarande inte fungerar ... Du skrev att det är bra nu, men som jag ser det inte ...
    Som jag ser ändringar du har gjort fel. Det finns ingen instruktion som beskriver att ställa in regler med språkkoder insidan av plugin katalogen.

Prova denna uppsättning.
    För huvudsakliga htaccess.:
    Code:
    Options All -Indexes
    Options +FollowSymLinks

ErrorDocument 404 http://www.pentaxforums.com/404.php

RewriteEngine on
    RewriteRule (.*) http://www.pentaxforums.com/$1 [R=301,L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [QSA]

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{Script_FILENAME} !-f
    RewriteRule ^(.*)$ index.php?a=$1 [QSA]
    För galleri htaccess.:
    Code:
    RewriteEngine On

RewriteRule ^(.*)$ /forums/vbseo.php?vbseourl=$1&vbseorelpath=../gallery/&%{QUERY_STRING}

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
    RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
    Eller för för galleriet htaccess (inte enligt instruktionerna - prova det senare).:
    Code:
    RewriteEngine On

RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [QSA]

RewriteRule ^(.*)$ /forums/vbseo.php?vbseourl=$1&vbseorelpath=../gallery/&%{QUERY_STRING} [L]
    Observera att detta inte täcker fallet när global_complete inte stöds, men först låt oss bara göra översättningen länkar fungerar korrekt och kontrollera vad som händer med översättning.

Plrase prova med monter versioner för galleriet. Htaccess. Om fortfarande inte fungerar kan du också prova detta för största htaccess (med monter versioner för galleriet htaccess.).:
    Code:
    Options All -Indexes
    Options +FollowSymLinks

ErrorDocument 404 http://www.pentaxforums.com/404.php

RewriteEngine on
    RewriteRule (.*) http://www.pentaxforums.com/$1 [R=301,L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{Script_FILENAME} !-f
    RewriteRule ^(.*)$ index.php?a=$1 [QSA]
    Detta är också ändras på grund av din regel som kartorna everthing på index.php - Jag tror att detta är skälet till varför det inte fungerar just nu.
    Senast redigerad av vBET; 10-11-1018:22.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Min htaccess faktiskt var felaktig (bröt annan mapp vägar), så jag tog ner den.

Tack för förslagen, jag ska försöka dem inom kort.

Dock inte galleriet sökvägen / gallery / PL / istället / PL / gallery /? Forumet strukturen är liknande: / forum / PL / istället för / PL / forum /

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Ser ut som den andra roten htaccess fungerar tillsammans med den första galleriet htaccess!

Prova Naturen - Pentax Användare Fotogalleri

Det 301-talet till vanlig sida, men jag antar att det är framsteg. Nu måste vi klura ut hur man får URL spårning och själva översättningen till jobbet. De 301 kan bero på en vbseo 301, men antar att kommer att bli fast, vad är nästa steg?

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Min htaccess faktiskt var felaktig (bröt annan mapp vägar), så jag tog ner den.

Tack för förslagen, jag ska försöka dem inom kort.

Dock inte galleriet sökvägen / gallery / PL / istället / PL / gallery /? Forumet strukturen är liknande: / forum / PL / istället för / PL / forum /
    Gallery är inte i forumet det är därför det har olika URL-struktur.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Ser ut som den andra roten htaccess fungerar tillsammans med den första galleriet htaccess!

Prova Naturen - Pentax Användare Fotogalleri

Det 301-talet till vanlig sida, men jag antar att det är framsteg. Nu måste vi klura ut hur man får URL spårning och själva översättningen till jobbet. De 301 kan bero på en vbseo 301, men antar att kommer att bli fast, vad är nästa steg?
    Ja jag ser detta 301 redirect. Det ska inte hända och ja det är möjligt att den är gjord av vBSEO. Första vänligen kontrollera att du har aktiverat URL-spårning utanför forumet katalog i optioner i Admin CP
    Om du fortfarande har dirigera sedan kontrollera hur det kommer att arbeta med 2nd. Htaccess för galleriet.
    Om du fortfarande har omdirigera du för ett ögonblick kommentar i galleriet htaccess regel för att vBSEO och kolla inte 301 kvarstår där. - Vi vill bekräfta gör det är vBSEO fel. Även om det inte omdirigera så tala inte sida är översatt eller inte (vi vill också bekräfta inte kroken global_complete används i din mod)

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag kommer att gå vidare och kolla nu. Jag är ganska säker photoplog använder sina egna photoplog_global_complete krok, så vi kanske måste lägga till några funktionsanrop manuellt. Jag kommer lägga upp en uppdatering om detta inom kort.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Fortfarande omdirigerar efter jag bort av anpassade omdirigeringar. Vad ska nästa steg vara?

Reg.datum
    Oktober 2009

Först av allt - ledsen för sent svar. Jag saknar ditt inlägg och Mateusz bara påminna mig om det.

Vänligen PM tillgång detaljer för din Admin CP + FTP - vi måste kontrollera det på din sida. Denna omdirigering ska inte hända och det vi inte kan avgöra vad som ska nästa steg. Med andra ord - Nästa steg blir att göra detta omdirigera försvinner.

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •