Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: vBAdvanced CMPS frågor

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default vBAdvanced CMPS frågor

Mina forum bor i / forum / min vBAdvanced är i roten av domänen.

Jag har lagt den globala uttalanden enligt anvisningarna i ett annat inlägg på ditt forum och jag använder "custom" placering för flaggorna och trädde $ vbenterprisetranslatorflags bara en gång i min mall. På min hemsida ser jag (jag använder ett "om" uttalande så att bara administratörer se flaggorna) rutorna för flaggorna satte två gånger under Navbar. Jag kan inte se flaggan bilderna även om jag lägger kopior av dem i / images / vbet / flaggor.

När flaggan torg klickas, översätter sajten men jag får skickade till / forum / men vill användaren att stanna på hemsidan när de klickar på en flagga. Jag kör nginx och här är min nuvarande Omskrivning för din produkt. Jag använder inte SEO alternativ i vbet inställningar.

# Starta översättning

plats ~ * / forum / .* \\. (jpg | jpeg | gif | css | png | js) {
    root / var / www / htdocs / guiden;
    }

plats / forum / {
    root / xxx / www / htdocs / guiden;

skriva om ? / Forum / vbenterprisetranslator_seo.php vbet_lang = $ 1 förra;
    skriva om ? / Forum / vbenterprisetranslator_seo.php vbet_lang = $ 1 förra;

if (!-E $ request_filename) {
    skriva ^ / forum /(.*)$ / forum / vbenterprisetranslator_seo.php förra;
    }

fastcgi_pass 127.0.0.1:9000;
    fastcgi_index index.php;
    fastcgi_param SCRIPT_FILENAME / xxx / www / htdocs / guiden $ fastcgi_script_name;
    inkluderar fastcgi_params;

# Lösa en del FastCGI fel, med mer tolerant buffertar och timeout
    fastcgi_connect_timeout 120;
    fastcgi_send_timeout 60;
    fastcgi_read_timeout 120;
    fastcgi_buffer_size 128k;
    fastcgi_buffers 4 256;
    fastcgi_busy_buffers_size 256k;
    fastcgi_temp_file_write_size 256k;
    fastcgi_intercept_errors på;

}

# Stoppa översättning

1. Varför en dubbel uppsättning av flaggor?
    2. Om jag har bilderna i rätt sökväg, vad skulle hindra dem från att visa?
    3. Vet du vad jag skulle behöva lägga till min nginx cfg fil till tillåta en användare att klicka på en flagga på min hemsida och inte får skickas till forum?

Tack

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det är svårt att föreställa sig vad du beskriver. Kan du skapa testkonto åt oss, med vilket vi kan se att du beskriver? Vänligen detaljer PM åtkomst.

Om du använder VBS dynamik - då måste du också använda denna mod: http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html

Dessutom vet jag inte vilka inlägg du skriver om:
    Jag har lagt den globala uttalanden enligt anvisningarna i en annan tjänst
    Så snälla ge exakta adressen så vi vet vilka träffar du fallowed.

Att integrera översättning av innehåll utanför forumet katalogen du måste träda här anvisningarna: http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54

De som var allmän information. Nu besvarar dina exakta frågor:
    1. Vet inte nu. Behov av att se html-utgång för tips. Dessutom - vilka ändringar du gjort i mallar? Och är du säker på att flaggor plats är satt som anpassade?
    2. Förmodligen brist på stilar. Observera att vBET använder nu en bild för alla flaggor och visa dessa med hjälp av css trots. Det vore bra om jag ska kunna se vad du skriver om, kan det hjälpa till att hitta källan till problemet. Nu måste jag gissa.
    3. Ja. Se här: http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54 bara anta regler för nginx

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Det är svårt att föreställa sig vad du beskriver. Kan du skapa testkonto åt oss, med vilket vi kan se att du beskriver? Vänligen detaljer PM åtkomst.
    Jag är helt inställd med dubbla flaggor frågorna. Silly misstag från min sida.

Att integrera översättning av innehåll utanför forumet katalogen du måste träda här anvisningarna: http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54
    Jag är medveten om det inlägget, men jag kör nginx som inte använder. Htaccess. Jag ingår min omskrivning avsnittet för ditt mod i mitt första inlägg. Vad behöver jag för att lägga till eller förändra?

De som var allmän information. Nu besvarar dina exakta frågor:
    1. Vet inte nu. Behov av att se html-utgång för tips. Dessutom - vilka ändringar du gjort i mallar? Och är du säker på att flaggor plats är satt som anpassade?
    Det är en icke fråga nu.

2. Förmodligen brist på stilar. Observera att vBET använder nu en bild för alla flaggor och visa dessa med hjälp av css trots. Det vore bra om jag ska kunna se vad du skriver om, kan det hjälpa till att hitta källan till problemet. Nu måste jag gissa.
    Jag kommer att titta på formatmallen i flaggorna dir
    3. Ja. Se här: http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54 bara anta regler för nginx
    Du sa i pre-sales som du redan har.

Tack för din tid

Reg.datum
    Oktober 2009

Ja - vi har redan regler för vBET och NGinX - kan du hitta den i vBET paket do-no-upload/tools/redirecting-rules/nginx.txt. Fortfarande regler för vissa integrationer är klar. Htaccess form. Det är lätt att anta dessa.

Så de htaccess regler.:
    Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
    Antar att de:
    Code:
    rewrite ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true last;
    rewrite ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true last;
    Detta:
    Code:
    RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
    RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
    till detta:
    Code:
    if (!($query_string ~* 'vbet_outside=true')){
        rewrite ^(.*)$ $1?vbet_outside=true last;
    }
    Observera att de som inte testades. Det rekommenderas att säkerhetskopiera dina regler före förändringar, så i händelse av frågor kommer du kunna ångra ändringarna.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Tack skall jag ge det en chans.

Reg.datum
    Oktober 2009

Vänligen ge feedback. Vi kommer att arbeta på det tills gjort http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Vänligen ge feedback. Vi kommer att arbeta på det tills gjort http://www.vbenterprisetranslator.co...-2.html # post54
    Jag måste lägga reglerna felaktigt för nginx och vbacmps. Jag försökte följa dina anvisningar för de regler som du skickade mig, men jag bara fortsätta att döda platsen.

Min enda fråga är url flaggorna visar på CMPS hemsida.

"Http://www .***********. com / forum /? Language = fr"

På forumen på länken ser ut:

"Http://www .***********. com / forum / index.php? Language = fr"

Som jag sa, att de både arbete, men den CMPS flaggan länkarna omdirigera användaren till forumet, skulle jag vilja att de stannar på den sida de klickade flaggan på.

Tack för hjälpen

Redigera

Detta är felet jag får när jag försöker använda de regler som nämns ovan:

[Root @ smaug ~] # / etc / init.d / nginx ladda om
    [SOS]: "($ QUERY_STRING" ogiltigt tillstånd i / usr / local / nginx / conf / nginx.conf: 103
    konfigurationsfilen / usr / local / nginx / conf / nginx.conf misslyckades
    Senast redigerad av Smaug; 25-09-1019:16.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

25 timmar bump

Reg.datum
    Oktober 2009

Har du ställt in vBET möjlighet att spåra översättningar utanför forumet mapp?

Även om den är inställd och ändå gå tillbaka till forumet, så något är fel med ytterligare regler (vbet_outside = sant är inte lagt till). Observera att vi är experter på. Htaccess konfiguration, men kommer också hitta lösningen här. Jag behöver lite mer info - kontakta läkare använder du bara en omskrivning konfiguration, eller så delas som det ska i händelse av htaccess.? Om det inte delas, då ytterligare regler måste ändras så nginx vet vilken katalog de regler handlar om (htaccess fungerar i sammanhanget. - För katalogen där den finns).

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Har du ställt in vBET möjlighet att spåra översättningar utanför forumet mapp?

Även om den är inställd och ändå gå tillbaka till forumet, så något är fel med ytterligare regler (vbet_outside = sant är inte lagt till). Observera att vi är experter på. Htaccess konfiguration, men kommer också hitta lösningen här. Jag behöver lite mer info - kontakta läkare använder du bara en omskrivning konfiguration, eller så delas som det ska i händelse av htaccess.? Om det inte delas, då ytterligare regler måste ändras så nginx vet vilken katalog de regler handlar om (htaccess fungerar i sammanhanget. - För katalogen där den finns).
    Ja, det ligger i optioner och dela här som den behöver vara. Här är koden block med ett förändrat QUERY_STRING som nginx tillåter dock får jag ett Internal Server Error när detta är okommenterade.

Code:
    		location / {
    			root   /var/www/htdocs/wizard;
    			index  index.php index.html index.htm;

# Translate for root
    #			rewrite ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true last;
    #			rewrite ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true last;
    #
    #			if ($query_string !~* 'vbet_outside=true') {
    #				rewrite ^(.*)$ $1?vbet_outside=true last;
    #			}
    # Translate for root
    	}

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer