Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Cachar och databas används

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Cachar och databas används

Hej, titta på min databas idag Jag märker jag har många många nya bord, det finns 3 olika typer av vbet cache, normal, medium och kort, varför jag har 3 olika typer av tabeller? behöver jag alla dessa tabeller?

Jag märker att det tar 1.3gb utrymme ******, jag trodde att cachen rensas ganska ofta:
    Använd cache = Ja
    Cache Time To Live (TTL) = 5
    Använd Fullständig Arkiv cache för rum (BETA!) = Inga
    Cache clearing strategi (Database Cache) = Normal
    Cache clearing timelap (Database Cache) = 0
    Sluta leta efter x misslyckanden (Database Cache) = 15

Alla flaggor är aktiverat.

Hälsningar,
    Simon

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Ja, du behöver detta bord. Detta för att optimera vBET.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Min cache växer till över 20Gb under loppet av en vecka (det är min TTL för tillfället), och jag är ganska säker på att förhållandet mellan träffar på missar är ganska stor

Jag skulle ha ett förslag, men, det skulle vara trevligt om det fanns en möjlighet att flytta cachen tabeller till en extern databas, så att det är lättare att köra en DB backup utan att rensa cachen.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vi har redan en sådan förändring begäran Jag minns inte nu är det i med hänsyn stat eller godkänd, Men vi kommer arbeta med detta.

Även om din server kommer att kunna ha mer cache rekommenderar vi att ställa in TTL högre. Det kommer att snabba upp din översatt sida generation, för nu oftare översatta innehållet måste tas från Google. Vi vet att cachen kan ha stor storlek - det är normalt när man har stor storlek forum och nu multiplicera dess innehåll 52 gånger

Vi har cache spottade på så många bord, eftersom det fungerar mycket snabbare då och clearing är säkrare (gör kunna ge servern lite tid att vila mellan varje bord). Detta är allt i syfte och vi åkte till denna punkt genom erfarenhet med tidigare metoder. Så nu är mogen lösning.

Även om du inte lider brist på hårddiskutrymme, rekommenderar vi att slå på gäster cache. Det kommer att ta ännu mer utrymme, men det kommer att vara på HD inte i databasen och det kommer att möjliggöra att svar omedelbart för gäster (utan databasfrågor).

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Hur gästen cache arbete? Jag använder 3.3.3 med några kod ändringar rätta fel, och inte har uppgraderat till förmån för stabilitet. Bara nyfiken! Är hela sidor cachas, eller göra filerna helt enkelt innehåller en ordlista med ord och deras översättningar för den sidan?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Hur gästen cache arbete? Jag använder 3.3.3 med några kod ändringar rätta fel, och inte har uppgraderat till förmån för stabilitet. Bara nyfiken! Är hela sidor cachas, eller göra filerna helt enkelt innehåller en ordlista med ord och deras översättningar för den sidan?
    Hela sidor cachas på hårddisken och strömmas till webbläsare som statiska HTML-filer (efter kontroll inte begäran är cachad).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •