Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 9 av 9

Tråd: server som faller

Medlem
    Ble medlem
    Desember 2009

Default server som faller

Text automatically translated from: Italian to: Norwegian
    Translated text
    siden jeg har installert oversetteren jeg har et annet problem: når jeg er en del av den planlagte driften av rengjøring av Daily 00:10, mister jeg serveren. Sist natt jeg selv stoppet for 8 timer, så nå måtte jeg deaktivere dette for å unngå at det skjer igjen.
    Hvordan kan jeg fikse?
    Thanks
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Betyr det fortsatt skjer når du har deaktivert planlagt oppgave "BB Enterprise Translator (Cache TTL)". Hvor stor er din cache bordene? Når serveren faller skjer har du noen feil i loggfiler? Visste du prøver å bruke vBET parameter "Cache clearing timelap"? Hva clearing strategi bruker du akkurat nå?

Medlem
    Ble medlem
    Desember 2009

Translated text
    Hvis jeg ikke tar feil er det flere cache tabeller, én for hvert språk. Summen av alle databasen sikkerhetskopier som jeg laget 2. mars var 877 mb. Hvis vi gjør et gjennomsnitt på cache bordene, vil være 5 mb hver, fra maksimum 14 mb av kinesisk og japansk, for minimum 2 MB for den thailandske. Skriptet som fjerner de gamle oversettelsene blader på 3.30. Ser på mulighetene vbet gamle oversettelser bør fjernes hver 15 dager, er alternativene satt som du setter deg ved installasjon.
    Hvis du mener med timelap parameter, hurtigbuffer clearing strategi, er dette sletting satt til Normal.
    Original text

Ble medlem
    Oktober 2009

Du svarte ikke det viktigste informasjon - gjør det fortsatt krasjer når planlagte oppgaven er deaktivert? Først må vi avgjøre gjør vBET er virkelige problemet her.

I normal sletting gamle cache blir slettet daglig. Hvis du ønsker raskeste måten sletting - bruk siste strategi - dette vil fjerne hele cache gang per 15 dager. Det fungerer umiddelbar og bruk praktisk talt 0 server ressurser. Men du må fylle hele cache igjen, ikke bare gamle.

Har du forsøkt å bruke "Cache clearing timelap" alternativet?

Medlem
    Ble medlem
    Desember 2009

Translated text
    serveren krasjet igjen i kveld: Jeg deaktivert rengjøring av 0:10, men falt på 3:30 da han forlot BB Enterprise Oversetter (Cache TTL)
    Original text

Medlem
    Ble medlem
    Desember 2009

Translated text
    Jeg så, er verdien som du refererer satt til 1. For å være presis, er dette:
    Original text

Cache clearing timelap
    Hvor mange sekunder å vente mellom clearing cache bordene. Angi 0 for å deaktivere. Vær oppmerksom på at vBET har over 150 cache bordene for å klare - å sette denne verdien for høy kan føre til at clearing som starter på natten vil fortsette selv i dag timer. Også må du ikke sette den høyere at MySQL-tilkoblingen venter uten bruk (mysql innstilling: wait_timeout) - ellers vil det føre til 'MySQL server har gått bort error' og clearing vil ikke bli ferdig.

Ble medlem
    Oktober 2009

Quote Opprinnelig skrevet av Valdo View Post
    Translated text
    serveren krasjet igjen i kveld: Jeg deaktivert rengjøring av 0:10, men falt på 3:30 da han forlot BB Enterprise Oversetter (Cache TTL)
    Original text
    Beklager - jeg får ikke en ting - du har clearing to ganger om dagen? Deaktiver clearing oppgave og forteller ikke din server vil krasje når rydding er deaktivert (uansett på hvilken time - deaktivere den helt). Hvis serveren ikke vil krasje når cache clearing er deaktivert så det betyr at vBET er skyldig. Hvis crasches fremdeles da noe annet forårsaker dette.

Hvis vBET er skyldig da har du flere muligheter til å tune den opp:
    - Sett større verdi til "Cache clearing timelap" - dette vil gi tid og mer CPU for andre tråder mellom tømme hver cache bord. Jeg foreslår å gjøre dette i første omgang
    - Sett nedre "Cache Time To Live (TTL)" - da tabellene vil bli mindre slik rydding vil bli mindre kostbart.
    - Lek med "Cache clearing strategi" - det siste man vil løse problemet i 100% - det er designet for svært store cache og vil rydde selv store cache umiddelbart, fordi det bare fjerner hele cache bordene og skaper det igjen. Men det fjerner hele cache gang per Cache TTL perioden, slik cache må fylles fra begynnelsen. Dette er siste jeg anbefaler å bruke, så hvis ingenting annet virker dette vil i 100%. Det er lagt til nettopp for slike situasjoner

Medlem
    Ble medlem
    Desember 2009

Translated text
    Vi prøvde den første løsningen du har foreslått, å sette verdien til tre. Det vert sagt at det var en nedgang på lasten, men fremover på dagen er økt. Redusere varigheten, i dager, bufferen, kan problemet løses? Serveren er under belastning, eller ved å tømme cache av oversettelsene har ennå ikke lagret i cache?
    Original text

Ble medlem
    Oktober 2009

OK så neste skritt som kan hjelpe deg:
    1. Øke cache TTL - mindre data vil bli slettet hver gang
    2. Endre clearing strategi for å: "Quick lokale sletting med optimalisere tabeller" - merk at dette alternativet kan være verste hvis cache er ikke stor nok. For store cacher er det bedre at normal.
    3. EKSPERIMENTELL: Du kan velge "Quick lokale sletting med optimalisere tabeller" og redigerer fil / Includes / vbenterprisetranslator_functions.php ved comment 3 linjer med kode som omfatter OPTIMALISER LOKALE TABELL. Med denne endringen vil det fjerne bare gamle data i svært rask måte, men indeksene vil ikke gjenoppbygge og vil vokse, så du blir nødt til å utføre kommentert spørringen manuelt en gang en stund. Hvis det vil fungere for deg så kan vi gjennomføre det som en av støttes strategi - hvor er rask rengjøring uten indekser gjenoppbygge og gjenoppbygge seg selv kan gjøres av andre oppgave å kjøre dvs. en en uke. Så hvis du forteller oss at det fungerer for deg så legger vi det spesielt for deg

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •