Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Hurtigbufring spørringer

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Default Hurtigbufring spørringer

Jeg tok en titt på min langsom forespørsler stokk og jeg ser ting som dette:

Code:
    # Time: 140222  8:50:25
    # User@Host: database_user[database_user] @  [10.0.0.4]
    # Query_time: 7.076817  Lock_time: 0.000065 Rows_sent: 3  Rows_examined: 4174934
    use cellphon_forum;
    SET timestamp=1393077025;
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='U.S. Supreme$
    # Query_time: 14.198858  Lock_time: 0.000056 Rows_sent: 18  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='******* Xtre$
    # Query_time: 13.591001  Lock_time: 0.000274 Rows_sent: 1  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='(Espa&ntilde$
    Er det noen måte å cache spørringer som dette? Disse spørringene laste på nesten hver side belaste.

Ja, jeg har hurtigbufferen gjest på.
    Sist endret av tavenger5; 22-02-1417:03.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Også, hvis du kjører ekstra på disse spørringene, det er dette notatet: "Impossible hvor bemerket etter lesing const tabeller"

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Vennligst gå til Admin CP -> vBET Cache -> Memory Cache Du kan angi det på bruk av hurtigbufferminnet (4 motorer støttes: Memcache, APC, XCache eAccelerator).

Dette passer dine behov?

PS.
    Ett spørsmål - hva er tid mål for query tid i rapporten?

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Ikke minnet buffer funksjonen som vanlig hurtigbufferen, men lagrer dataene i minnet? Ville som eliminerer noen av dem forespørsler?

Query tid vises i det første innlegget før spørringen.

Ble medlem
    Oktober 2009

Bruke gjest Cache vil definitivt eliminere mye av spørringer, siden for gjester resultatene vil bli lagret i vanlig HTML som filer og streames fra filer (inntil filen utløper - så oppdatert).
    Guest Cache vil eliminere mye av spørringer, siden det meste av trafikken på forumet er fra gjester (inkludert edderkopper).

Jeg sjekket våre kilder om hurtigbufferminnet. Det samarbeider med vår gjest Cache - så nylig brukte resultat tas fra minnet ikke fra filen. I dette tilfellet vil det ikke eliminere spørsmål (gjest Cache allerede gjorde det).
    Fortsatt vBulletin selv som jeg husker (ikke sikker) har støtte for minnehurtigbufferen og kanskje dette vil eliminere noen av spørringer.

Jeg vet hvor er oppført query tid - spurte jeg om tidsmåling. Kanskje jeg var klart - hva er tidsenheten? (s, ms, ns?)
    Vi har indekser på pokerbordene cache så tid bør være kort.

Også kan du prøve å deaktivere alternativet Admin CP -> vBET Cache -> Database Cache -> Select grouped translations. Når deaktivert, deretter spørringer vil være enklere (ikke tatt av serie), men det blir mye mer spørringer (noe for noe) - kanskje på forumet det vil være bedre å spørre oftere.
    For eksempel - hadde se på resultatene du 3 spørringer som ga 22 resultater. Hvis du deaktiverer tar resultater i grupper må 22 spørringer gir 1 resultat, men spørringen blir lettere (enklere 'hvor inndelingen) så også raskere. Hvis du har databasen på en annen server bør så definitivt du prøve dette. Det du tar resultater av localhost, så kanskje du vil se forbedring. Kan ikke si - må sjekke det.
    Sist endret av vBET; 28-02-1422:43.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

OK, takk for å forklare. Jeg bruker gjest cache og minne cache (xcache), men jeg er fortsatt overrasket over hvor mange SELECT kommer fra databasen.

Tidsmåling ovenfor er sekunder.

Ble medlem
    Oktober 2009

Det tok databasen 14 sekunder for spørringen? virkelig? Det er definitivt noe galt der. Prøv å reparere tabellene ved Admin CP, kanskje det er noe galt. Det burde ikke ta så lang tid - disse dataene er indeksert.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Jeg har en følelse av at noen tabeller er låsing og/eller venter på spørring cache, og det er derfor de er tar så lang tid for å kjøre. Ikke for å nevne jeg kunne bruke noen mer minne på min databaseserver - jobber jeg på det også.

Ble medlem
    Oktober 2009

vBET bruker hurtigbufferen tabeller uten transaksjoner (MYISAM) så blokkerer ikke bør være problemet. Kanskje har du brukket indekser og MySQL gjør fullstendig søk. Igjen kan du bruke din Admin CP reparere alle tabeller og indekser (Admin CP -> Maintenance -> Repair / Optimize Tables).

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •