Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Running gjest cache fra en CDN?

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Default Running gjest cache fra en CDN?

Jeg har merket at det er bokstavelig talt millioner av filer som opprettes i gjest filhurtigbufferen. Jeg lurte på om det ville være verdt å betjene disse filene ut av en CDN å spare litt båndbredde på webserveren. Ville det være en enkel måte å gjøre dette?

Jeg bruker nå en MAX CDN bøtte. Jeg trenger ikke å laste gjesten cache filene til CDN, siden det er et speil, men det ville en ekstra fin funksjon å ha i stedet for bare speiling alt.

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Vær oppmerksom på at Guest cache serverer fullt bufrede filer bare til brukere som ikke er logget inn Så før slike filen streames første må vi anerkjenne gjør brukeren er logget inn i det virkelige systemet. Også du må sørge for at alle genererte filer kommer til ytterligere en. Vær oppmerksom på at viktige sider som standard cache tid til å leve er bare 1 time. Og i tilfelle hvis du innser at enkelte siden hurtigbufres da har du å omdirigere dit i noen interne måte (kan ikke av nettleseren, ellers vil Google gå gale) i stedet for streaming fra virkelige forumet. så det kan være noen problemer. Spesielt at vBET anerkjenner ikke cache er faktisk av metadata, så det antas at filen finnes i lokale filsystemet akkurat nå (fortsatt det kan være tom fil bare for å holde metadata).

Jeg vet ikke detaljer om CDN - kan du gi link til siden med ekstra info om det? På dette tidspunktet har jeg ingen enought kunnskap å fortelle nøyaktig hvordan du gjør det.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Ble medlem
    Oktober 2009

Som jeg ser dette er for statisk innhold. Guest cache er ikke statisk:
    1. Den brukes kun for gjester
    2. Den oppdateres ganske ofte (som standard en gang pr time)

Jeg foreslår å stille spørsmål til MaxCDN om begrensninger og muligheten til å bruke det i slike tilfelle.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Deres tjeneste kan brukes som en fil depot, har mekanismen bare for å være der for å laste opp og ned fra deres kjøring ". Noe som Amazon S3 kan være et bedre alternativ for denne siden den nødvendigvis ikke trenger å bli distribuert til ulike servere. Jeg tror det viktigste er at gjesten cache tar opp så mye plass på serveren min at det blir dyrere å ta backup av alt. Bare den russiske mappen var 23GB før jeg renset det.

Ble medlem
    Oktober 2009

Du kan utelate cache katalog under backup eller deaktivere Guest Cache for noen sider. Noe for noe - du bruker mer harddisk (som er billig) og takket være at mindre minne og CPU. Guest cache cacher i full html-utgang - det er derfor det er dyrt i harddiskplass, og det er derfor det er så stor for din CPU og minne.

Om lagre den i utenfor server - vi støtter ikke det akkurat nå. Vi kan hjelpe å gi hint om hvordan det fungerer nå, og hvor du skal lete, hvis du ønsker å gjøre endringer.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Jeg tror den viktigste grunnen for å ville lagre ting på en CDN er fart (serveren vil være nærmere brukeren), og når filer som som er lagret i min filsystemet de går til backup-disker, som kan bli dyrt, spesielt når du lagrer gigs av filer som du ikke trenger å ta backup.
    Sist endret av tavenger5; 22-09-1123:11.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

fyi før jeg begynte å slette cache mappene mine vbet_guestcache mappen ble mer enn 280g. Det er mye plass for ett program å ta opp. For ikke å nevne jeg bare har 10 oversettelser aktivert.

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •