Belangrijk: Deze pagina is met behulp van cookies (cookies). Met behulp van deze website zonder het uitschakelen van cookies in de browser, betekent dat u akkoord voor het gebruik ervan.
Koop nu! Functies Downloads

Verdienen met ons!

Als u zou willen beginnen met het verdienen van geld met vBET join te Affiliate programma.
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLast
Resultaten 1 naar 10 van 15

Onderwerp: vbet_guestcache te groot

Junior Member

Default vbet_guestcache te groot

De vbet_guestcache kan een goed idee zijn, maar het is nu een aantal gigabyte groot en een aantal duizendsten bestanden. Was het de bedoeling om op deze manier werken?

Michał Podbielski (vBET Staff) vBET's Avatar

Ja. Het slaat volledige HTML-uitvoer - net zoals geschreven in de parameter beschrijving. Hoeveel het zal duren hangt af van hoe groot je forum is.

Houdt u er rekening mee dat u altijd kunt extra pagina's genegeerd te stellen, of gewoon uit te schakelen hem volledig je geen schijfruimte hebben.

Junior Member

Zeker van dat ik kon uitschakelen, maar ik wilde de serverload te verlagen. Misschien kun je schrijven in de ACS-instellingen die dit kan opblazen server ruimte, kan niet iedereen hebben 25 optredens van de ruimte. Of beter om een manier om de grootte te verminderen.

Niet iedereen hoeft zelfs 1 GB voor dit. Zoals ik schreef cache grootte hangt af op het forum grootte. Het slaat elke mogelijke forum pagina indien niet in genegeerd in te stellen. Kleine forums hebben kleine hoeveelheid pagina's. Big forums meer pagina's en ook meer middelen.

Hoe dan ook - het is goed idee om mensen meer bewust wat betekent het dat de volledige HTML-uitgang gecached worden en voeg er informatie dat het kan veel schijfruimte te nemen.

Over het verminderen van omvang - we kunnen toevoegen optie voor het zip-cache-bestanden. Het zal meer resources van de server wanneer cache is geschreven, maar het lezen en versturen van een dergelijke reactie zal sneller zijn.
    Ook wij kunnen toevoegen geplande taak die automatisch zal verwijderen bestanden die zijn te oud. Op dit moment hebben wij dat niet doen - als het bestand is te oud het is gewoon overschreven tijdens de volgende vragen.

Ik verhuis deze draad aan Feature Requests
    Laatst bewerkt door vBET; 27-06-10 in 00:35.

Het zou absoluut heel eenvoudig:
    voeg een optie om alleen X gigabyte cache en verwijder vervolgens de degenen die krijgen minder vaak bezocht.

Lol, nadat ik de nieuwe versie met cache heb ik nooit gekeken hoeveel zijn met behulp van tot nu toe:

Debian-50-lenny-64-minimal: ~ # df-h
    Bestandssysteem Grootte Gebruikt Beschikbaar Gebruik% Gemonteerd op
    / Dev/md2 688G 80G 573G 13% /
    tmpfs 4.0G 4.0G 0 0% / lib / init / rw
    udev 10M 764K 9,3% 8 / dev
    tmpfs 4.0G 4.0G 0 0% / dev / shm
    / Dev/md1 2.0G 86m 1.9g 5% / boot

LOL! Voor mijn hdd werd gebruikt met 8GiG! Dat is "grote", btw lijkt het cache verkeerde bestanden bijvoorbeeld:
    _attachment_php_attachmentid_3350.html
    _blog_php.html
    _blog_php_do_list_y_2009_m_10.html

I dont wanna cache Blogs, Tags en Bijlagen Oo

Lid

Quote Oorspronkelijk geplaatst door wowglider.de View Post
    I dont wanna cache Blogs, Tags en Bijlagen Oo
    Je kunt ze toevoegen aan de negeerlijst optie.

Quote Oorspronkelijk geplaatst door wowglider.de View Post
    Het zou absoluut heel eenvoudig:
    voeg een optie om alleen X gigabyte cache en verwijder vervolgens de degenen die krijgen minder vaak bezocht.
    Dit is ook een optie. Eerst zullen we gepland schoner en misschien rits (moeten deze aanpak te onderzoeken) uit te voeren, omdat het houden van statistieken van een bepaalde uitwerking op de prestaties en voor ons prestatie is een van de belangrijkste kwesties. Still - wij houden in het achterhoofd ook deze oplossing als andere zal niet voldoende zijn

Quote Oorspronkelijk geplaatst door steve View Post
    Je kunt ze toevoegen aan de negeerlijst optie.
    Precies - gewoon toevoegen ti genegeerd. In ieder geval bedankt voor de noot - wij zullen toevoegen negeren atachements en labels als standaard te negeren configuratie. Blogs zijn iets wat veel gebruikers kunnen hebben in de cache, dus we zullen het niet toe te voegen als fedault - maar we hebben het precies configureerbaar voor dergelijke gevallen - u wilt iets meer te worden genegeerd. Dus gewoon negeren!

Ook heb ik alleen maar bedenken dat we kunnen bestanden naamgeving template hange en op te nemen in de bestandsnaam is zij van oordeel is minder relevant pagina's of niet. Op deze manier elke dag wanneer de automatische reiniging wordt gestart zal het herkent appropriatelly cachebestand tijd om te leven en zal schoon meer bestanden. Het eerste idee was om alles schoon te maken als hij ouder is dan niet relevant pagina's moeten worden. Nu zullen we schoon relevante cache pagina's sneller - dus u zult extra schijfruimte te besparen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLast

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

• U mag niet nieuwe discussies starten
  • U mag niet reageren op berichten
  • U mag niet bijlagen posten
  • U mag niet je berichten bewerken
  •