Det vbet_guestcache kan være en god idé, men det er nu flere gigabyte store og flere tusindedele filer. Var det hensigten at arbejde på denne måde?
Det vbet_guestcache kan være en god idé, men det er nu flere gigabyte store og flere tusindedele filer. Var det hensigten at arbejde på denne måde?
Ja. Det cacher komplet HTML-output - ligesom skrevet i parameter beskrivelse. Hvor meget det vil tage, afhænger af hvor stor dit forum er.
Bemærk, at du altid kan angive yderligere ignoreret sider, eller bare deaktivere det helt det du ikke har plads på disken.
Sure Jeg kunne deaktivere det, men jeg ønskede at reducere serverload. Måske du kunne skrive i AVS-indstillinger, som dette kan sprænge server plads, kan ikke alle har 25 gigs af plads. Eller bedre at finde en måde at reducere størrelsen.
Ikke alle har brug for engang 1 GB til dette. Som jeg skrev cache størrelse afhænger forum størrelse. Det cacher hvert muligt forum side, hvis der ikke er i ignoreres sæt. Små fora har lille mængde af sider. Big fora har flere sider, og også flere ressourcer.
Anyway - det er en god ide at få folk til at blive mere klar over, hvad betyder det, at fuld HTML-output vil blive cachet og tilføje der oplysninger om, at det kan tage meget diskplads.
Om at reducere størrelsen - vi kan tilføje muligheden for at zip cache-filer. Det vil tage mere server-ressourcer, når cache er skrevet, men læse det og sende disse svar vil blive hurtigere.
Også vi kan tilføje planlagt opgave, som vil automatisk fjerne filer, der er for gamle. I dette øjeblik har vi ikke gøre dette - hvis filen er for gammel Det er simpelthen overskrevet ved næste anmodning.
Jeg flytter denne tråd til Feature Anmodninger![]()
Senest redigeret af vBET; 27-06-10 på 00:35.
Det ville være Absolutly nemt:
tilføje en mulighed for at cache kun X gigabyte og derefter slette dem, der får mindre ofte besøgte.
Lol, efter at jeg installerede den nye version med cache Jeg har aldrig set, hvor meget dens hjælp indtil nu:
Debian-50-lenny-64-minimal: ~ # df-h
Filsystem Størrelse Brugt Lagerstatus Brug% Monteret på
/ Dev/md2 688G 80G 573G 13% /
tmpfs 4.0G 0 4.0G 0% / lib / init / RW
udev 10M 764K 9,3 8% / dev
tmpfs 4.0G 0 4.0G 0% / dev / shm
/ Dev/md1 2.0G 86m 1.9G 5% / boot
LOL! Før min hdd blev brugt med 8GiG! Thats "great", btw ser det ud til det cacher forkerte filer fx:
_attachment_php_attachmentid_3350.html
_blog_php.html
_blog_php_do_list_y_2009_m_10.html
I dont ønsker at cache blogs, tags og vedhæftede filer Oo
Dette er også en mulighed. Først vil vi gennemføre planlagt renere og måske lynlås (nødt til at undersøge denne løsningsmodel), fordi holde statistikker vil have en vis indflydelse på ydeevnen og for os ydeevne er et af de centrale spørgsmål. Alligevel - vi vil huske også denne løsning, hvis andre vil ikke være tilstrækkelige![]()
Præcis - du skal blot tilføje det ti ignoreret. Anyway tak for note - vi vil tilføje ignorere atachements og tags som standard ignorere konfigurationen. Blogs er noget, som mange brugere kan have cachet, så vi vil ikke tilføje den som fedault - men vi gjorde det konfigurerbare netop i sådanne tilfælde - man vil have noget mere at blive ignoreret. Så bare ignorere det!![]()
Også jeg lige finde ud af, at vi kan hange filer navngivning skabelon og medtage i filnavnet betyder det finder mindre relevante sider eller ej. På denne måde hver dag, når automatisk rengøring vil blive startet det vil genkender appropriatelly cachefil tid til at leve og vil rense flere filer. Den første idé var at rense alt, hvis det er ældre end ikke relevante sider skal være. Nu vil vi rent relevante cache sider hurtigere - så du vil spare ekstra diskplads!![]()