Vigtigt: Denne side bruger cookies (cookies). Brug af denne website uden at slukke cookies i browseren, betyder det, at du accepterer for at bruge det.
Køb nu! Egenskaber Downloads

Tjen med os!

Hvis du vil begynde at tjene penge med vBET join til Affiliate Program.
Side 1 af 2 12 SidsteLast
Resultater 1 til 10 af 15

Tråd: Flere belastning problemer

  1. #1
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Feb 2010
    Indlæg
    210

    Default Flere belastning problemer

    Ok så jeg har gjort masser af test.

    Over en periode på 24 timer mine belastning stiger støt i 30,00 's

    En server genstart løser det for en anden 24 timer.

    Hvis jeg deaktivere MOD jeg ikke få dette problem.

    Må ikke sige, at med MOD deaktiveret der er mindre trafik, da det ikke er sandt, google stadig sender samme trafik med MOD deaktiveret efter min statistik.

    Forklar venligst, load driver mig gal.

  2. #2
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009
    Indlæg
    276

    Default

    Lyder som bots er at ramme de oversatte sider, når MOD er tændt. Du bør se på at optimere apache eller få en server med mere CPU-kraft. Er du kørende vboptimise eller nogen form for caching mekanisme, som memcached?

  3. #3
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Feb 2010
    Indlæg
    210

    Default

    Faktum er, at mit forum får 30.000 unikke om dagen, hvis jeg deaktiverer modbelastningen med det samme, og bots og brugere stadig viser sider, så de stadig kræver serverkraft, er det simpelthen, at visning af oversatte sider bruger 10 gange ressourcerne end standard vb-sider fra den normale database. Det er dårligt skrevet kode, og skal fastsættes! De andre mods aldrig gjorde dette, bare vbet, ønsker jeg aldrig ændret sig, men går tilbage er for sent nu.

  4. #4
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Nov 2009
    Indlæg
    168

    Default

    Det er virkelig lyder som om du kører på en underdimensioneret server. Jeg er på en 8-kerne Nehalem maskine (så vi kigger på 8 flere virtuelle kerner på grund af HT, for i alt 16). Jeg har også i vidt omfang optimeret denne maskine ved hjælp af mine egne teknikker samt pointers fra folkene hos vbulletin.com.

    vBET rejser min belastning fra omkring 2,5 til 3,0 til 3,5, afhængigt af antallet af brugere, og dette naturligvis vokser baseret på cache størrelsen. Men jeg tror ikke, der er for dårligt, som min samtidige brugere spænder fra en ret høj 800 til en endnu højere 1.200.

  5. #5
    Michał Podbielski (vBET ansatte) vBET's Avatar
    Tilmeldings dato
    Oktober 2009
    Indlæg
    3,037

    Default

    Hi Selvfølgelig oversættelsen skal tage nogle ressourcer - der er ingen magi. Oversæt side betyder, at output resultat og ændre det. På grund af denne oversættelse vil altid tage længere tid end normalt side.

    Jeg forstår, at du ikke er alt for glade for at have mere server load, men vær opmærksom på, at vBET er ved at tage ressourcer KUN FOR OVERSÆTTELSE. For normalsider det tilføjer kun flag. Så alt dette ekstra belastning kommer fra ekstra trafik til oversatte sider. Som du skrev din trafik ikke gik ned straks efter invaliderende vBET (hvis du har det et stykke tid så vil det falde efter invaliderende - tro mig), og server load er lavere - det er indlysende - robotter er stadig gennemgå webadresser til oversatte sider, brugere er stadig at finde i Google links til dine oversatte sider. Så du stadig har samme trafik, men nu under oversat links er simpelthen duplikeret indhold - normal side, som ikke er oversat. Hvis du ønsker at bo med handicappede vBET vi på det kraftigste anbefaler at tilføje regel i din. Htaccess fil, der vil omdirigere alle oversatte sider til normal en, ellers kan du miste din SEO på grund af duplikeret indhold.

    Bemærk, at vi allerede har planlagt understøttelse af andre cache-systemer, og vores oversættelsesalgoritmer optimeres øjeblikkeligt. Dvs. vi har lige opdaget, hvor drastisk reducerer PHP-ydeevnen, når vi arbejder på store strenge, og vi ændrede vores algoritme. Det er allerede udgivet i vBET 4.2.0 med yderligere konfigurationsmuligheder. Og vi vil flytte alle forbedringer også til vBET 3.som stadig understøttes

    Jeg forstår, at efter din mening vores kode er svag. Jeg ved ikke, hvad du baserer dine forventninger. Vi har hurtigste oversættelse mod til VB - der er intet, hvad der virker bedre. Oversættelse vil tage nogle ressourcer og vores moder tager det mindre end alle andre. Du kan se, hvor hurtigt vBET kan arbejde på mange fora. Hvis du har problemer på din server, så kan du overveje konfigurationsændringer eller tilføje server ressourcer. Du vil ikke lægge 20 liter vand i 10 liter spand.

    Vores udformning er :vi har meget at ændre. Og det er derfor, vi eksperimenterer, ændrer algoritmer, profilerer og bruger meget tid på at lede efter løsninger, der kræver færre ressourcer. Stadig ved vi ingen mod, som kunne være nogen konkurrence til vBET og der er nogle andre oversættelse mods. Vi lavede mange algoritmeændringer, som vi måtte smide væk, fordi de ikke hjalp, under denne proces opdagede vi også mange forbedringer. Du kan få dit indtryk baseret på dine serverproblemer, men overvej venligst Har du nogen bedre løsning? Hvad kunne du give et hint om, at måske vBET er ikke forkert løsning, da der arbejder på tusindvis af fora, måske du bare forsøger at sætte 20 liter vand i 10 liter spand. Stadig-vi har meget at ændre og stor TODO liste i optimering sektion (om 70% at eksperimentere vil det hjælpe eller ej) Og du er 100% rigtige - vi kan gøre det bedre, vil vi og vi gør det hele tiden Bare vent til vi flytte alle forbedringer, som vi gjorde under vBET4.x implementering

    Hvis jeg kan give dig nogle hints - tjek, hvordan du kan optimere din: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html
    Især overveje at deaktivere nogle sprog og blokering irrelevante sider af robots.txt

    Hvad er tid for respons for oversatte sider? Hvad er din CPU-forbrug? Hvad er din hukommelse? Hvis det er acceptabelt, så har du intet at bekymre sig om. Folk er ofte bange for ved at øge server-belastning, og selv ikke ved, hvad betyder det betyder. 10 gange mere servertrafikken ikke IKKE betyder 10 tid, flere ressourcer, der anvendes. Det betyder blot, at flere tråde der venter i kø, hvad der er helt normalt, da der lige nu er dine tråde er nødt til at vente på Google for svar, hvis nogle oversættelse er ikke cached endnu. Så tråden venter på, at Google svar, og det tager INGEN CPU PÅ ALLE i løbet af denne tid. På grund af, at din server belastning VIL være større, selv hvis din kunne tage ingen ressourcer overhovedet (hvad der naturligvis ikke er muligt).

    Om smadre din server - det er naturligvis din server problem. Det sker med jævne mellemrum. Jeg havde lignende problem på min server. Det var forårsaget af nogle Apache bug så man Apache tråd var vokset og vokset med brug af hukommelse, indtil hele hukommelsen blev indtaget ans server cachet. Kun én tråd opfører sig sådan - andre Apache tråde var normal. Jeg spillede med Apache konfiguration og problemet er løst. Jeg tror, at Apache lige havde noget hukommelse lækage - som jeg kan huske jeg lagde lavere værdi af anmodninger, som kan holde af én tråd. Der var også andre ændringer. Jeg foreslår at tjekke dit hukommelsesforbrug og overvåge det i nogen tid. Også det kan være nyttigt at kontrollere gennemsnitlige mængde hukommelse bruges af en Apache-tråd, lavet nogle beregninger og fastsætte passende værdi af max tråde til Apache.

    Hvis du har yderligere spørgsmål, bedes du bare spørge
    Senest redigeret af vBET; 17-03-1000:53.

  6. #6
    Michał Podbielski (vBET ansatte) vBET's Avatar
    Tilmeldings dato
    Oktober 2009
    Indlæg
    3,037

    Default

    Hey - jeg var bare på dit forum det udmønter ULTRA FAST ... Så hvad du påstår, og hvorfor så vred holdning om vBET, når du har super hurtig oversættelse service? ...

    Du bør overveje hvilken server belastning betyder. Forståelse af dets betydning kan være meget nyttigt at forstå, hvad der sker på serveren, og hvordan det kan relateres til tråde, der venter i kø, ikke fordi du ikke har nogen ressourcer, men venter på svar fra anden server (Google i dette tilfælde).

    Efter min mening har du super hurtige oversættelser, og du har intet at bekymre sig om

  7. #7
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Feb 2010
    Indlæg
    210

    Default

    Jeg har været byggepladser 10 år, er jeg helt klar 10x belastning er ikke ensbetydende med 10x ressourcer, stop behandler mig som en idiot og skeen fodring mig vrøvl. De kolde kendsgerninger er med dette mod vs de andre gratis mod din last er mega. Og i spidsbelastningsperioder min hjemmeside er nu langsomme og afvisende. Ja, sider oversætte hurtigt off-peak, men til en pris på en langsom server senere på dagen. Jeg har en quad core, raid 15k SAS-server, der er optimeret fint, det køre 0,50 hele dagen lang, før dette med stor trafik. Det er VBET kode, der tilføjer belastning og gør serveren langsom i myldretiden, er det en kendsgerning, er det ikke stigninger i trafikken, har jeg haft den samme trafik og bots før og serveren klaret fint, det er oversættelsen produkt. Periode. Skynd dig op og ordne det, jeg virkelig ikke ønsker at betale en anden £ 300 om måneden for en server opgradering bare for at køre en MOD lol.

  8. #8
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009
    Indlæg
    276

    Default

    Hvor mange sprog du har aktiveret? Hvor mange indlæg har du? Har du vbseo og sitemap generator installeret? Hvor mange bots er at ramme stedet en dag?

  9. #9
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Feb 2010
    Indlæg
    210

    Default

    Hej!

    32 sprog aktiveret.

    100.000 stillinger.

    vbseo og sitemap installeret.

    Sitemap plugin siger 1000.000 sider kravlede om dagen.


    Faktum er, hvis jeg deaktivere MOD og genstarte serveren, bot og brugerne er stadig rammer min server den samme som før, de samme sider er i stadig i Googles indeks, og dermed får jeg den samme trafik aktiveret eller ej.

    Den eneste forskel er, at med den mod handicappede bots og Google-søgere at få den engelske side, så, trafikken er identiske, er den eneste forskel er de ikke ser en oversat side, så man undgår de mods database spørgsmål.

    Det er klart som dagen til mig, dette mod er blevet frigivet uden ordentlig afprøvning, og klart ejeren ikke er interesseret i at løse problemer.

    Fail.

  10. #10
    Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Feb 2010
    Indlæg
    210

    Default

    Michael, du er forkert, er denne belastning ikke er forårsaget af en stigning i trafikken, er det forårsaget ved at læse og skrive oversættelser til MySQL.

    Hvis vBulletin team kan læse og skrive til mysql med lav belastning Hvorfor kan du?

    Dårlig kode, min ven.

Side 1 af 2 12 SidsteLast

Tags til dette emne

Udstationering Tilladelser

  • Du måske ikke oprette nye tråde
  • Du måske ikke skrive svar
  • Du måske ikke vedhæfte filer
  • Du måske ikke redigere dine indlæg
  •