Vigtigt: Denne side bruger cookies (cookies). Brug af denne website uden at slukke cookies i browseren, betyder det, at du accepterer for at bruge det.
Køb nu! Egenskaber Downloads

Tjen med os!

Hvis du vil begynde at tjene penge med vBET join til Affiliate Program.
Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: Caching forespørgsler

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Default Caching forespørgsler

Jeg tog et kig på min langsomme forespørgsler log, og jeg ser ting som dette:

Code:
    # Time: 140222  8:50:25
    # User@Host: database_user[database_user] @  [10.0.0.4]
    # Query_time: 7.076817  Lock_time: 0.000065 Rows_sent: 3  Rows_examined: 4174934
    use cellphon_forum;
    SET timestamp=1393077025;
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='U.S. Supreme$
    # Query_time: 14.198858  Lock_time: 0.000056 Rows_sent: 18  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='******* Xtre$
    # Query_time: 13.591001  Lock_time: 0.000274 Rows_sent: 1  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='(Espa&ntilde$
    Er der nogen måde at cache forespørgsler som denne? Disse forespørgsler belastning på næsten hver en side indlæses.

Ja, jeg har gæsten cache på.
    Senest redigeret af tavenger5; 22-02-1417:03.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Også, hvis du er til at køre EKSTRA på disse forespørgsler, der er denne note: ", HVOR Umuligt bemærket efter at have læst const borde"

Michał Podbielski (vBET ansatte) vBET's Avatar
    Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Gå til Admin CP -> vBET Cache -> Memory Cache du kan angive, at der om brug af memory cache (4 motorer understøttet: Memcache, APC, XCache eAccelerator).

Gør dette passer til dine behov?

PS.
    Et spørgsmål - hvad er den tid, foranstaltningen for forespørgslen tid i din rapport?

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Ikke den hukommelse cache funktion som almindelig cache-men gemmer data i hukommelsen? Ville at fjerne nogle af disse spørgsmål?

Forespørgslen tid, er nævnt i første indlæg, før forespørgslen.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Hjælp Gæst Cache vil definitivt fjerne mange forespørgsler, da der for gæsterne resultater vil blive gemt i almindelig HTML, som filer og streames fra filer (indtil fil udløber - så opdateres).
    Gæst Cache vil fjerne en MASSE af forespørgsler, da de fleste af trafik på forum er fra gæster (herunder edderkopper).

Jeg har lige tjekket vores kilder om Hukommelse Cache. Vi samarbejder med vores Gæst Cache - så har brugt for nylig resultater vil blive taget fra hukommelsen ikke fra fil. I dette tilfælde vil det ikke eliminere eventuelle forespørgsler (Gæst Cache allerede gjorde det).
    Stadig vBulletin sig selv, som jeg kan huske (er ikke sikker) har støtte til hukommelse cache og måske dette vil fjerne nogle af forespørgsler.

Jeg ved, hvor det er angivet forespørgsel tid - var jeg beder om tid foranstaltning. Måske jeg ikke var klar - hvad er den enhed af tid? (s, ms, ns?)
    Vi har indekser på vores cache borde, så tiden skal være kort.

Du kan også prøve at deaktivere mulighed Admin CP -> vBET Cache -> Database Cache -> Select grouped translations. Når det er deaktiveret, så forespørgsler vil blive enklere (ingen tage af serie), men der vil være langt flere forespørgsler (noget for noget) - måske på dit forum, vil det være bedre at søge i mere ofte.
    For eksempel kigger på dine resultater, du havde 3 spørgsmål, som gav 22 resultater. Hvis du deaktiverer tage resultaterne i grupper, så vil du have 22 forespørgsler giver 1 resultat hver, men forespørgslen vil være lettere (enklere', HVOR' afsnit), så også hurtigere. Hvis du har en database på en anden server, derefter definitivt skal du ikke prøve dette. Det du tager resultaterne af localhost, så måske du vil se en forbedring. Kan ikke sige - er nødt til at tjekke det.
    Senest redigeret af vBET; 28-02-1422:43.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Okay, tak for at forklare. Jeg bruger gæst cache og hukommelse cache (xcache), men jeg er stadig forbavset over, hvor mange VÆLGER os, der kommer fra en database.

Den tid foranstaltning ovenfor, er i sekunder.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Det tog din database med 14 sekunder til forespørgsel? Virkelig? Det er definitivt noget galt der. Prøv at reparere borde af Admin CP, måske der er noget galt. Det burde ikke tage så lang tid - de data, der er indekseret.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Jeg har en fornemmelse af, at nogle tabeller er låsning og/eller venter på forespørgsel-mellemlager, hvilket er grunden til, at de tager så lang tid at udføre. For ikke at nævne at jeg kunne bruge nogle mere hukommelse på min database-server - jeg arbejder på, at så godt.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

din bruger cache-borde uden at alle transaktioner (MYISAM) så blokerer burde ikke være problemet. Måske har du brudt indekser og MySQL er fuld søgning. Igen skal du bruge dit Admin CP til at reparere alle dine tabeller og indekser (Admin CP -> Maintenance -> Repair / Optimize Tables).

Tags til dette emne

Udstationering Tilladelser

• Du måske ikke oprette nye tråde
  • Du måske ikke skrive svar
  • Du måske ikke vedhæfte filer
  • Du måske ikke redigere dine indlæg
  •