Vigtigt: Denne side bruger cookies (cookies). Brug af denne website uden at slukke cookies i browseren, betyder det, at du accepterer for at bruge det.
Køb nu! Egenskaber Downloads

Tjen med os!

Hvis du vil begynde at tjene penge med vBET join til Affiliate Program.
Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Performance med stor cache

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Nov 2009

Default Performance med stor cache

Jeg har i øjeblikket mit system konfigureret til at rydde hele cachen hver uge. Med en tom cache, er min database om 1.1Gb, samtidig med en fuld cache, det handler om 4,5 GB.

Jeg har bemærket, at jo større cache, jo højere min gennemsnitlige server belastning bliver. På et givet tidspunkt mit forum har mellem 650 og 1300 brugere online, men dette synes ikke at påvirke belastningen så meget som cache-størrelse.

Med en stor cache, er server load 3,3-3,8, samtidig med en tom en, det bliver i 2,0-2,5 området. Det er ikke så slemt til, som jeg har en 16-core server, men jeg var bare undrende hvis en sådan adfærd kan forventes med de svingende databasens størrelse!

Tak,
    Adam

Michał Podbielski (vBET ansatte) vBET's Avatar
    Tilmeldings dato
    Oktober 2009

vBET har indekser for cache tabeller og bruger hurtigste MySQL motor for hue - MyISAM. Så vi har de bedste valg for DB cache. Hele forskel, som du opdager der ikke er i siden af vBET, men i siden af MySQL, som udfører forespørgsler. Indexes giver dig hurtigere respons og forsikrer, at tidspunktet for respons vil ikke dramatisk op med større datamængder. Stadig MySQL er nødt til at søge større indekser og som jeg gætter på det tager flere ressourcer. Det er derfor, du oplever større server belastning.

Også - når oversættelsen er i cache så det er taget derfra. Hvis ikke så Google er bedt om oversættelse. Det tager længere tid dengang, men sandsynligvis tager også færre ressourcer på din server. Det tager længere tid, fordi der er kommunikation med Google-server, der tager tid, er der oversættelse, der tager tid, og der sender resultater fra Google til din server, som også tager tid. Det tager færre ressourcer, fordi serveren venter på svar passivt, og når det bliver det der er kun simple udpakning af respons. Kom oversættelse fra cachen er meget, meget hurtigere - oversættelsen er allerede gjort, og det er på din egen server, det stadig er nødvendigt at blive taget fra databasen, forespørgsel nødt til at blive henrettet, MySQL tager nogle CPU og hukommelse for det.

Hvis man antager - ved hjælp af cache er meget god idé. Hvis du vil føle, at serveren har problemer med, at du kan eksperimentere for at deaktivere cache for nogle sprog og sammenligne serverens ydeevne. Vi anbefaler ikke at fjerne cache helt.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Nov 2009

Det handler om, hvad jeg forventede

Performance er fint lige nu, det er bare, at belastningen aldrig gik meget højere end 2,0 før vBET. Jeg synes det er det værd, skønt!

Så længe belastningen er under 16,0 så serveren er ikke beskattes, så jeg tror, vi er fine

Junior Member
    Tilmeldings dato
    Feb 2010

Text automatically translated from: Russian to: Danish
    Translated text
    Er det muligt eller nødvendigt at gemme cachen i en fil - for at mindske belastningen på databasen MySQL?
    Jeg bruger kun to sprog som antallet af stillinger et parti og ønsker ikke en stor størrelse af databasen

Vil der være et bedre sted med vbet arbejde efter installation nginx, eaccelerator?
    Har du tænkt på at genskabe modulet til at fremskynde sit arbejde på store fora? Brug cachestørrelsen af 1-2 GB i mit tilfælde, ikke en løsning. Måske der er måder at optimere arbejdet?
    Er det muligt at sætte modulet vbet 3.3.1 forum vb3.8.4 + vbseo 3.5RC2?
    Hvorfor så dyre version uden ophavsret? (220 $)
    Jeg bruger vbet 2.4.3 og vil gerne købe vbet 3.3.1. Mit forum er at sælge links til SEO udvekslinger. Copyright duplikeret henvisning til 15 000 sider for mig lige - 90 $ villige til at betale men $ 220 er for meget

Original text
    Senest redigeret af Konstantin; 18-02-1023:34.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Quote Oprindeligt indsendt af Konstantin View Post
    Translated text
    Er det muligt eller nødvendigt at gemme cachen i en fil - for at mindske belastningen på databasen MySQL?
    Vil der være et bedre sted med vbet arbejde efter installation nginx, eaccelerator?
    Har du tænkt på at genskabe modulet til at fremskynde sit arbejde på store fora? Brug cachestørrelsen af 1-2 GB i mit tilfælde, ikke en løsning.
    Hvorfor så dyre version uden ophavsret? (220 $)
    Jeg bruger vbet 2.4.3 og vil gerne købe vbet 3.3.1. Mit forum er at sælge links til SEO udvekslinger. Copyright duplikeret henvisning til 15 000 sider for mig lige - 90 $ villige til at betale men $ 220 er for meget
    Jeg bruger kun to sprog som antallet af stillinger et parti og ønsker ikke en stor størrelse af databasen
    Original text
    Vi planlægger at tilføje også fil cache til vBET. Fordi lige nu er vores prioritet, og de fleste bestræbelser på vBET4.0 vi har ingen tidsplan for fil cache funktionalitet. Husk at du kan tilpasse, hvilke sprog vil arbejde med cache. Så hvis du ønsker du kan bruge cache kun for nogle af oversættelse, som du stiller til rådighed. Også bemærk venligst, at betalte version af vBET har forbedret database cache, så det er hurtigere at i gratis version. Der er også andre forbedringer i betalt version - generelt er det hurtigere og tager mindre hukommelse. Vi har allerede kunder, der med succes bruger det på store boards.
    Vi har ikke lavet performance tests med nginx accelerator, så kan ikke sammenligne.
    Bemærk venligst, at købe branding gratis licens ikke er obligatorisk, og du kan altid opgradere din licens senere.

Junior Member
    Tilmeldings dato
    Feb 2010

Translated text
    Tak for dit svar. Nginx er en server som Apache. Jeg råder dig til at læse - caching fungerer bedst i PHP + Nginx + eaccelerator og din vbet kan være meget hurtigere
    Original text
    Senest redigeret af Konstantin; 19-02-1001:54.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Quote Oprindeligt indsendt af Konstantin View Post
    Translated text
    Tak for dit svar. Nginx er en server som Apache. Jeg råder dig til at læse - caching fungerer bedst i PHP + Nginx + eaccelerator og din vbet kan være meget hurtigere
    Original text
    I dette øjeblik, vi er meget tæt på har vBET4.0 frigivelse, og vi meget arbejde med at. Hvis du vil have os til at teste vBET under nginx, derefter venligst åbne nye tråd i funktionen anmodning. Hvis nginx kører php vil derefter vBET arbejde der. Ét problem - Hvis du vil bruge oversættelse SEO hyperlinks og derefter genskrive regler vil være nødvendige. Vi har dem parat kun for apache i .htaccess fil på dette tidspunkt, men hvis du ikke er i stand til at omskrive det fra apache til nginx derefter kan du altid bruge hyperlinks med sprog attribut - det er meget let. Du kan eksperimentere med gratis version for at undgå uventede problemer, før du køber betalt én.

Tags til dette emne

Udstationering Tilladelser

• Du måske ikke oprette nye tråde
  • Du måske ikke skrive svar
  • Du måske ikke vedhæfte filer
  • Du måske ikke redigere dine indlæg
  •